Guitar Hero [Officiell tråd]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Hoppas det kommer med en massa låtar som man sitta och nöta.

Dom skrev ju att det formodligen kommer finnas mkt mkt mer låtar än i de tidigare spelen. *hoppas*

Visa signatur

Jag | Har | Fina | Datorkomponenter | FYI

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kissemisse
Dom skrev ju att det formodligen kommer finnas mkt mkt mer låtar än i de tidigare spelen. *hoppas*

Det var ju goda nyheter :). Hoppas att spelet kommer snart bara.

Permalänk
Medlem

Hur många låtar finns det i GH2?

Om man köper GH2 med två gh2 gitarrer till 360, då lär väl de funka att använda till gh3 också? de lär väl inte ändra på gitarrerna eller så?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Hur många låtar finns det i GH2?

Om man köper GH2 med två gh2 gitarrer till 360, då lär väl de funka att använda till gh3 också? de lär väl inte ändra på gitarrerna eller så?

72 + 9 hemladdnigsbara tror jag det är.
Ja, de gitarrerna kommer fungera till GH3 men jag kommer iaf köpa en ny, trådlös gitarr till gh3, så jag har en trådlös och en vanlig. Den som lirar bas får ha den vanliga eftersom det inte rockar lite hårt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

haha sounds good. Var inne på EB games och tittade, och inga har ju fått in några extragitarrer (lösa), så man får vänta lite med köpet av det. (jag och min bror ska spela ).

När är releasedatumet av gh3? 15.. juni tror jag de lösa gitarrerna skulle komma (skulle kommit idag egentligen)

och btw, hur lång är sladden till en vanlig gh2 gitarr?

Permalänk
Medlem
Citat:

haha sounds good. Var inne på EB games och tittade, och inga har ju fått in några extragitarrer (lösa), så man får vänta lite med köpet av det. (jag och min bror ska spela ).

När är releasedatumet av gh3? 15.. juni tror jag de lösa gitarrerna skulle komma (skulle kommit idag egentligen)

och btw, hur lång är sladden till en vanlig gh2 gitarr?

Sladden på min är ca 260 cm. Tror det är samma på både xbox och playstation.

Permalänk
Medlem

Nya Xbox360 gitarren (kanske även PS3, PS2 och Wii?) blir en Les Paul. Äntligen en bra design på gitarren!
http://www.engadget.com/2007/06/01/guitar-hero-iii-wireless-l...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av analog
Ingen som klarat Yngwie Malmsteen award?? Då hade jag blivit sjukt impad

Har klarat mig igenom typ halva expert nu och har äntligen börjat få lite kläm på hammer-ons och pull-off's. Har varit lite halvsvårt med alla solos innan!

MUAHAHA!! Drog precis en 1307 Note streak, yngwie malmsteen award unlocked! Klarade 5 stjärnor på alla hard igår också, skönt att göra lite framsteg!

http://img73.imageshack.us/img73/6058/image018ao5.jpg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkorvKalle
MUAHAHA!! Drog precis en 1307 Note streak, yngwie malmsteen award unlocked! Klarade 5 stjärnor på alla hard igår också, skönt att göra lite framsteg!

http://img73.imageshack.us/img73/6058/image018ao5.jpg

Du skulle dragit 30 till, respekt \o/

Visa signatur

Permalänk
Citat:

svårt, det fanns inte fler toner att träffa i hard-versionen jag håller på med expert nu på samma låt, ska låsa upp 500k club achievementen

Permalänk
Medlem
Citat:

svårt, det fanns inte fler toner att träffa i hard-versionen jag håller på med expert nu på samma låt, ska låsa upp 500k club achievementen

Vilken låt?

Permalänk
Medlem

Själv har jag nyss köpt spelet och klarat alla låtar på medium, nu försöker jag får 5 stjärnor på alla innan jag försöker på hard.

Men det är ruskigt svårt innan man blir van. Röd och blå knapp samtidigt hatar jag mest. Dem fingrarna vill inte fungera ihop!

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

På tal om achievements, vilken låt tror ni det är lättast att få 400k på om kör hard? Jag har försökt med Free Bird på medium, men kommer inte över 364k :P.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
På tal om achievements, vilken låt tror ni det är lättast att få 400k på om kör hard? Jag har försökt med Free Bird på medium, men kommer inte över 364k :P.

X-stream på expert, inte särskilt svår, kan dock vara lite jobbig, kramp i armen kan förekomma

Permalänk
Citat:

Lycka till

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hoho, det finns en del aktiva spelare asså. Jag är fortfarande glad att jag fixade 5* på Hangar 18 igår *stolt*. Blir mindre och mindre grejer kvar

EDIT:
Fixade en todo lista:

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Citat:

Your wish is granted fyfan var jäkligt nervös i slutet "MISSA INTE, MISSA INTE FÖR F**"

http://img120.imageshack.us/my.php?image=image022cg6.jpg

Permalänk
Medlem
Citat:

Your wish is granted fyfan var jäkligt nervös i slutet "MISSA INTE, MISSA INTE FÖR F**"

http://img120.imageshack.us/my.php?image=image022cg6.jpg

Nice jobbat. Kanske skulle testa jag med

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matricks
Hoho, det finns en del aktiva spelare asså. Jag är fortfarande glad att jag fixade 5* på Hangar 18 igår *stolt*. Blir mindre och mindre grejer kvar

EDIT:
Fixade en todo lista:
http://pici.se/pictures/iWLeulYdj.png

är det där expert?

Permalänk
Medlem
Citat:

är det där expert?

Givetvis.
EDIT: Klargörande. Dom som inte är med har jag 5* på.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Givetvis.
EDIT: Klargörande. Dom som inte är med har jag 5* på.

misstänkte det, när jag såg att du inte klarat jordan borda jag nästan uteslutit allt annat än expert, jag är bra nära att komma igenom solot nu tycker jag, men det finns lite att jobba på

Permalänk
Medlem
Citat:

misstänkte det, när jag såg att du inte klarat jordan borda jag nästan uteslutit allt annat än expert, jag är bra nära att komma igenom solot nu tycker jag, men det finns lite att jobba på

http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&...

om du missat den

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Matricks: Galen film!

Hur är GH2 mot frets on fire? kör man "tap on" och sånt i gh2? för i FOF så ser noterna olika ut (ifyllda när man kan tappa), är det likadant i gh?

Permalänk
Medlem

Ni som bara har spelat gitarr i Guitar Hero-format...prova spela lite Paul Gilbert på en RIKTIGT elgitarr

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MephistoisBlind
Ni som bara har spelat gitarr i Guitar Hero-format...prova spela lite Paul Gilbert på en RIKTIGT elgitarr

Okej, det kan jag väl göra, men guitar hero ska verkligen inte jämföras med vanlig gitarr.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Matricks: Galen film!

Hur är GH2 mot frets on fire? kör man "tap on" och sånt i gh2? för i FOF så ser noterna olika ut (ifyllda när man kan tappa), är det likadant i gh?

Hammer ons och Pulls offs ja. Det jag vet och sett av frets on fire så skall det inte jämföras med GH alls eftersom GH så har dom gjort ett fint jobb med att separera gitarr, bas och resten ifrån allt annat. Detta gör att spelar du inget så hörs inget från din gitarr/bas heller.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

EDIT:
Fixade en todo lista:
http://pici.se/pictures/iWLeulYdj.png

finns det nån sida där man kan fixa såna listor eller se vad det är för poäng man ska ha för 5 stjärnor osv?

Permalänk
Medlem
Citat:

finns det nån sida där man kan fixa såna listor eller se vad det är för poäng man ska ha för 5 stjärnor osv?

Den där sidan har jag gjort själv och är till för mig och mina polare. Datan för vilka scores som krävs finns på scorehero.com som har gjort ett fenomenalt jobb att ta fram dom. Många av scorsen till 360 är dock inte 100% vart cutoffsen ligger.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fråga: varför räknas inte EXPERT-Poängen med i career score? lite tråkigt när man vill försöka toppa sig på listan men bara kan köra högst på HARD? :S

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=3yEjyuw42YY

Crazy Kid !!

Mitt skivade slutade funkare redan efter 1 dag Nån som vet hur man rengör riktigt bra eller är det bara att köpa nytt, den har ju knappt nån repa på sig