Permalänk
Medlem

Måste bli tjockare, Hjälp!

Alla som är "för smala" skriv här.

Permalänk

Ät mer.
Ät var 3e timma.

Visa signatur

Ruby (on rails) är fint!

Permalänk
Medlem

Ligger man på kcal-överskott så går man upp i vikt, svårare än så är det inte. För två år sen var jag 190cm och vägde 62 kg, sen dess har jag gjort lumpen och börjar träna på gym regelbundet och väger i dagsläget 74 kg. Det är fortfarande inte mycket för min längd då jag nu är 193cm men det går åt rätt håll.

Tränar du nån sport? Om du ska gå upp i vikt är det inte bra att äta pizza/chips, bättre att moffa i sig massa kolhydrater alltså pasta och ris. Ät tills du är mätt, sen äter du ännu mera. Ät mellanmål mellan måltiderna.

Det underlättar om du skriver upp vad du äter en vanlig dag!

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk

Jag antar att du är 15-18 år? Det kommer ge sig med tiden, eller inte. Har en kompis som idag är samma snöre som han var i gymnasiet (vi är 36 båda två) och han äter helt klart ordentligt, han har bara en enorm ämnesomsättning.

Så länge du äter ordentligt och mår bra finns det ingen anledning att oroa sig, tycker jag. Inte helt omöjligt att kroppen din skjuter fart i bredden när du klivit ur tonåren också (eller som jag, klivit över 30, då undrar man hur fasen man ska få hejd på kaggen ).

Permalänk
Medlem

Har ungefär samma problem. Spelar ingen roll hur mycket jag äter. Ser ut som ett skelett.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av samiii
Har ungefär samma problem. Spelar ingen roll hur mycket jag äter. Ser ut som ett skelett.

Gör samma sak du då, skriv i tråden här vad du äter på en dag så ska vi se vad vi kan göra åt saken

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buck
Ligger man på kcal-överskott så går man upp i vikt, svårare än så är det inte. För två år sen var jag 190cm och vägde 62 kg, sen dess har jag gjort lumpen och börjar träna på gym regelbundet och väger i dagsläget 74 kg. Det är fortfarande inte mycket för min längd då jag nu är 193cm men det går åt rätt håll.

Tränar du nån sport? Om du ska gå upp i vikt är det inte bra att äta pizza/chips, bättre att moffa i sig massa kolhydrater alltså pasta och ris. Ät tills du är mätt, sen äter du ännu mera. Ät mellanmål mellan måltiderna.

Det underlättar om du skriver upp vad du äter en vanlig dag!

Ungefär exakt så ser det ur för mig.

Har gått upp 9 kg sedan jag började gymma. Ligger på en bra vikt nu. Trodde själv att jag inte kunde gå upp ett enda gram. I början åt jag minst sex måltider per dag och drack 2 gainers per dag med lite extra saker i såsom, mjölk, grädde och lite ren rapsolja (ja, rapsolja är 100% fett, ingen skadlig olja och dessutom smakneutral). Taktiken som trådskaparen kör med är inget att rekommendera, skräpmat ger inte mer. Se till att få i dig snabba kolhydrater i stora mängder. Pasta är att rekommendera. Köp gainers, Gainomax är bara dyr och innehåller lite för lite. Kolla in Dalblads Gainer Explosion, mycket kolhydrater, protein och diverse vitaminer.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Avstängd

Re: Måste bli tjockare, Hjälp!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Jag är 192cm lång dock väger jag bara 62kg med kläderna på så kanske väger -2kg utan kläder har hört flera gånger hos skolsyrran att jag är undernärd, äter som en gris och lika mycket och cycklar till skolan och alla andra platser säkert 5km varje dag.

Hur många cm har du växt senaste två åren?
Hur många kcal äter du per dag i genomsnitt?

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem

Kan väll ta idag som exempel, lunch åt en stor talrik med spagetti och köttfärs sås minst 1000kcal med fet sås och mjölk en makka med smör också. Middag 2st 50g Hamburgare bröd, dressing, cheddar ost, sallad, pommes, smältost, allt med plus meny. 100g gram hamburgare är runt 300kcal dressingen, pommes, bröd och smältost ökar nog det ganska mycket samt colan då. Toppar väll runt 1300kcal overall med det.
Sen till kvällsmat funderar jag på varma ostskinkmakkor med oboy det är väll runt 500+ kcal med det.

så typ 2900kcal per dag. Kolla runt lite på nätet om hur mycke kcal maträtterna plusade på lite med såser och sådant men tycker det låt ganska rimligt.

Under min fatmandiet hade jag mycke mycke mer säkert det dubbla.

Permalänk
Medlem

Som flera har sagt..

Är det verkligen fet du vill bli?
Det är väl snarare träning, muskelbyggande träning som gäller, börja gymma exempelvis, cykling är ju mer bara kondition och inte vidare muskelbyggande, så länge man inte pressar på som fan.
Och såhär ser en cykelkropp ut.. http://all.blogs.com/photos/uncategorized/alta_ad.jpg (Barnsäker)

Annars så funkar ju simmning bra för att bygga muskler och få en hög allmänstyrka..
Men även här är det ju inte motionssimmning som behövs, utan att trycka på och variera mellan olika simsätt..

Permalänk
Medlem

Mår man inte dåligt av sin vikt eller har nåt annat hälsoproblem så ska man väl inte börja lägga om sina vanor bara för att man vill gå upp i vikt?
Själv så är jag 192 cm och väger 53,7 kg. Visserligen äter jag inte speciellt stora portioner mat. 3-4 mål om dagen, mest rågbröd och tonfisk och en middag med en del pasta och kött för det mesta (med grönsaker också förstås). Godis + läsk och sånt äter jag aldrig. Rör på mig gör jag också. Men inte mår jag dåligt av min vikt. Jag mår mycket bra och är mycket nöjd över att jag inte är överviktig istället. Visserligen älskar jag mat och äter det jag blir serverad (kokt potatis ett undantag då det är det äckligaste som finns.)

Fet mat och sånt bör du ju helst undvika att äta allt för ofta då det kan leda till hjärtsjukdomar istället.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Oj, jag tyckte jag vägde lite med mina knappa 70kg fördelat på 188cm. Har också försökt att gå upp i vikt men inte lyckats. Det ända som hjälper är nog att börja träna och skaffa sig sådana där "muskler". Nu har jag slutat med att äta överdrivet mycket. Det kan bli dyrt sedan när man inte får ett mål om dagen ifrån skolan längre. Sen om man börjar gå upp i vikt om något år så kanske det inte är så bra att ha en uttöjd magsäck.

Visa signatur

I5 750 @ 4GHz | Gigabyte P55M-UD2 | PowerColor Radeon 5750 | 8GB DDR3 1600MHz | Corsair Force F120

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Kan väll ta idag som exempel, lunch åt en stor talrik med spagetti och köttfärs sås minst 1000kcal med fet sås och mjölk en makka med smör också. Middag 2st 50g Hamburgare bröd, dressing, cheddar ost, sallad, pommes, smältost, allt med plus meny. 100g gram hamburgare är runt 300kcal dressingen, pommes, bröd och smältost ökar nog det ganska mycket samt colan då. Toppar väll runt 1300kcal overall med det.
Sen till kvällsmat funderar jag på varma ostskinkmakkor med oboy det är väll runt 500+ kcal med det.

så typ 2900kcal per dag. Kolla runt lite på nätet om hur mycke kcal maträtterna plusade på lite med såser och sådant men tycker det låt ganska rimligt.

Under min fatmandiet hade jag mycke mycke mer säkert det dubbla.

Så du äter alltså ingen frukost och inga mellanmål. 2900 kcal är ungefär vad jag ska äta för att hålla mig +-0 när jag tränar som jag gör nu. Blir du verkligen mätt på 100g kött?!

Du äter ju bara två lagade mål mat om dagen och undrar varför du inte går upp i vikt? I rest my case.

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Jag blir mätt på en stor talrik spagetti köttfärsås. Och ett skrovmål med plus meny och en smältost. Frukosten skiter jag i oftast då. Men hur mycke Kcal ska jag få i mig? Finns väll nåt mät grejs om hur lång och hur mycke man väger.

Det går att få genrella värden beroende på ålder, längd, vikt och aktivitetsfaktor, men allt är ju självklart väldigt individuellt. Jag har t.ex ganska hög ämnesomsättning och kan äta väldigt mycket mer än mina kompisar utan att det påverkar mig nämnvärt, medans vissa skenar upp i vikt om de äter några pizzor.

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
så typ 2900kcal per dag. Kolla runt lite på nätet om hur mycke kcal maträtterna plusade på lite med såser och sådant men tycker det låt ganska rimligt.

Det där är inte speciellt mycket (du verkar inte ha speciellt mycket koll på hur mycket kcal mat innehåller heller), ok om du sitter stilla så kanske du går upp ändå på den maten men rör du dig en del så behöver du nog få i dig lite mer med tanke på din längd.

Du skrev inte om du växt mycket senaste åren.

Har du fått hår på fimpen?
När du börjar gå från vara fjortis till vuxen man så kommer vikten med.

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Mår man inte dåligt av sin vikt eller har nåt annat hälsoproblem så ska man väl inte börja lägga om sina vanor bara för att man vill gå upp i vikt?
Själv så är jag 192 cm och väger 53,7 kg. Visserligen äter jag inte speciellt stora portioner mat. 3-4 mål om dagen, mest rågbröd och tonfisk och en middag med en del pasta och kött för det mesta (med grönsaker också förstås). Godis + läsk och sånt äter jag aldrig. Rör på mig gör jag också. Men inte mår jag dåligt av min vikt. Jag mår mycket bra och är mycket nöjd över att jag inte är överviktig istället. Visserligen älskar jag mat och äter det jag blir serverad (kokt potatis ett undantag då det är det äckligaste som finns.)

Fet mat och sånt bör du ju helst undvika att äta allt för ofta då det kan leda till hjärtsjukdomar istället.

Såg det här inlägget precis när jag skrev det andra. Aja, du verkar ju må bra och det är ju det viktigaste. Själv har jag smal kroppsbyggnad, har haft det hela mitt liv. Först nu som jag har gått upp i vikt i både fett- och muskelmassa sedan jag börjat träna. Trivs bättre nu än vad jag gjorde förr.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Påminner lite om min situation för ett tag sen. Är ca 180cm lång och har alltid vägt runt 65-70kg dom senaste 6-7 åren. Kvittade vad eller hur mycket/ofta jag åt, jag gick inte upp vikt. Så för ett tag sen bestämde jag mig att något måste göras. Beställde hem 12kg Gainer (Gymgrossisten ftw!), åt mycket pasta och kött och började styrketräna. Wham, 6 veckor senare hade jag gått upp 5kg

Hade efter det en liten svacka pga. sjukdom och mycket jobb men nu är jag igång igen och har ökat på ytterligare 2kg. Spelar fotboll med kompisarna 2,5h varje vecka, försöker styrketräna 3 gånger/vecka och springer/joggar med tanten lika mycket. Ska banne mig över 80kg innan sommaren är slut

Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
Det där är inte speciellt mycket (du verkar inte ha speciellt mycket koll på hur mycket kcal mat innehåller heller), ok om du sitter stilla så kanske du går upp ändå på den maten men rör du dig en del så behöver du nog få i dig lite mer med tanke på din längd.

Du skrev inte om du växt mycket senaste åren.

Har du fått hår på fimpen?
När du börjar gå från vara fjortis till vuxen man så kommer vikten med.

Är hårig som ett jäkla monster.

Nej men jag åt ju 2skrovmål och kanske en kebab tallrik om dagen under 2månaders tid kanske det blev, Tacootallrik, Kebabtallrik och en skrovmål en dag. Till Pizza, kebab tallrik, Pizza. Varierade på vad jag var sugen på för tillfället. Det ledde då bara till magbesvär, halsbränna och en mycket lätt plånbok. Vikten stog där den gjorde, sitter på mitt as på dagar det enda jag gör är väll att cyckla runt 5km varje dag. Glömt skriva ålder är 17.

*Edit, Hur fet vill jag bli? Mycke mycke fetare än jag är nu iallafall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Är hårig som ett jäkla monster.

Nej men jag åt ju 2skrovmål och kanske en kebab tallrik om dagen under 2månaders tid kanske det blev, Tacootallrik, Kebabtallrik och en skrovmål en dag. Till Pizza, kebab tallrik, Pizza. Varierade på vad jag var sugen på för tillfället. Det ledde då bara till magbesvär, halsbränna och en mycket lätt plånbok. Vikten stog där den gjorde, sitter på mitt as på dagar det enda jag gör är väll att cyckla runt 5km varje dag. Glömt skriva ålder är 17.

*Edit, Hur fet vill jag bli? Mycke mycke fetare än jag är nu iallafall.

Sluta äta skräpmat, som du själv märkt så är det inte bra varken för dig eller för plånboken. Ät bra mat med mycket protein och kolhydrater t.ex tonfisk, kött, pasta, ris, ägg osv. Och glöm inte att kötta i dig så att du är mer än mätt.

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

Börja ät frukost!
Om du har svårt att få i dig mat tidigt, så testa med yoghurt eller något, tillslut så kan man äta ordentligt på morgonen, det hjälpte mig ordentligt att börja öka i vikt när jag lärde mig äta på morgonen.

I början så tog jag bara nån yoghurt, efter kanske nån vecka så tog jag en skiva vitt bröd till detta, efter ytterligare nån vecka så bytte jag till nyttigare bröd. Nu så kan jag smälla i mig flera mackor och en stor tallrik fil till frukost, tro mig, frukosten är jävligt viktig.

Om du tycker om havregrynsgröt så är det ypperligt att äta till frukost!

Och som flera påpekat, försök minska på skräpmat och ät "riktig"mat, dessutom ät mer, ät MINST var tredje timma, och däremellan så kan du ha en påse naturella jordnötter eller nåt som du äter av, och när du äter så ska du bli MÄTT, inte "åh vad mätt jag är", du ska bli "helvete, om jag får i mig mer så kommer jag sprängas"!

Och börja träna om du nu inte gör det, inte så kul om allt sätter sig kring magen.
Finns en träningstråd i Hobby, fritid, livsstils-forumet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimjavel
och när du äter så ska du bli MÄTT, inte "åh vad mätt jag är", du ska bli "helvete, om jag får i mig mer så kommer jag sprängas"!

Va fan ska killen äta så mycket att han börjar kräkas eller?

Själv väger jag 60 kg och är 175 cm lång, typ nästan perfekt BMI (20 eller lite under), men jag tycker ändå jag är för smal. Men men... det är inget som stör mig så mycket
Visst vill man gå upp lite, muskel eller fett, vem bryr sig, man vill bara gå upp

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Va fan ska killen äta så mycket att han börjar kräkas eller?

Själv väger jag 60 kg och är 175 cm lång, typ nästan perfekt BMI (20 eller lite under), men jag tycker ändå jag är för smal. Men men... det är inget som stör mig så mycket
Visst vill man gå upp lite, muskel eller fett, vem bryr sig, man vill bara gå upp

Haha, nja, men man ska fan ligga på gränsen!

För inspiration kan man alltid glo i denna tråden
http://www.halso.info/forum/t-27772.html

Läs där så inser man att an inte äter så jävla mycket, det är bara pressa på, tillslut så kan man mosa i sig hur mycekt man vill!

Permalänk
Medlem

Jag lider av samma problem, att jag är för smal. Eller undernärd som man även kan kalla det, vilket är ett ord jag fan hatar mer en djävulen själv.

Är 180cm lång, väger 58 kg. Jag är alltså under 60-strecket vilket tar hårt på mitt psyke till största del. Mitt största problem är att jag saknar disciplin för att träna och äta rätt. vet inte hur många gånger jag försökt och alltid fallit tillbaka. Sist (för ca 2 månader sen) fick jag influensan, så där sprack det igen när jag faktiskt var uppe i högvarv och fick hyffsade resultat också.

Men det är inte lätt att bo ensam hemma. Ingen som piskar en när man börjar lata och slarva, och vipps så är man uppe till 1-2 på nätterna och käkar pizza framför TV:n.

Rich, kan du visa nån bra sida där man kan beställa kosttillskott över internet? Hittade www.fitness4net.se där Dalblads Gainer Explosion fanns med. Har du några egna omdömen om sidan eller finns det bättre ställen? (Jag vet att detta inte är ett alternativ till vanlig mat, utan bara ett tillskott. Behöver inga sådana påpekningar av någon )

Jag använda Friggs Body Check-proteinmix tidigare. Det kändes som ett B-varumärke, men vad vet jag. Är ute efter något annat, och det måste gå att beställa via internet.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr
Jag lider av samma problem, att jag är för smal. Eller undernärd som man även kan kalla det, vilket är ett ord jag fan hatar mer en djävulen själv.

Är 180cm lång, väger 58 kg. Jag är alltså under 60-strecket vilket tar hårt på mitt psyke till största del. Mitt största problem är att jag saknar disciplin för att träna och äta rätt. vet inte hur många gånger jag försökt och alltid fallit tillbaka. Sist (för ca 2 månader sen) fick jag influensan, så där sprack det igen när jag faktiskt var uppe i högvarv och fick hyffsade resultat också.

Men det är inte lätt att bo ensam hemma. Ingen som piskar en när man börjar lata och slarva, och vipps så är man uppe till 1-2 på nätterna och käkar pizza framför TV:n.

Rich, kan du visa nån bra sida där man kan beställa kosttillskott över internet? Hittade www.fitness4net.se där Dalblads Gainer Explosion fanns med. Har du några egna omdömen om sidan eller finns det bättre ställen? (Jag vet att detta inte är ett alternativ till vanlig mat, utan bara ett tillskott. Behöver inga sådana påpekningar )

Jag använda Friggs Body Check-proteinmix tidigare. Det kändes som ett B-varumärke, men vad vet jag. Är ute efter något annat, och det måste gå att beställa via internet.

www.gymgrossisten.com har kampanj på proteinet whey-80, kan vara värt att kolla på gainers där också (gainer pro)

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buck
www.gymgrossisten.com har kampanj på proteinet whey-80, kan vara värt att kolla på gainers där också (gainer pro)

Tack! Sådan sida jag sökte. Lite väl häftigt urval dock, men nu finns det att välja på.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Är hårig som ett jäkla monster.

Nej men jag åt ju 2skrovmål och kanske en kebab tallrik om dagen under 2månaders tid kanske det blev, Tacootallrik, Kebabtallrik och en skrovmål en dag. Till Pizza, kebab tallrik, Pizza. Varierade på vad jag var sugen på för tillfället. Det ledde då bara till magbesvär, halsbränna och en mycket lätt plånbok. Vikten stog där den gjorde, sitter på mitt as på dagar det enda jag gör är väll att cyckla runt 5km varje dag. Glömt skriva ålder är 17.

*Edit, Hur fet vill jag bli? Mycke mycke fetare än jag är nu iallafall.

Tror du att du är minder undernärd för att du har massa fett på kroppen?
Tror du det är ett tecken på bra hälsa?
Och det funkar ju uppenbarligen inte heller.

Skaffa muskler istället för fett..

Permalänk
Medlem

Som redan sagts så finns det "gainers" att köpa billigt.
Inga problem att komma upp i ruskiga mängder kalorier med dom.

Ett annat bra tips är att käka stora mängder pasta på kvällen innan sovdax
(man sover bättre av det med) Tex: Bryn lite bacon och champinioner med vitlök och en massa smör och rör ner i massa pasta.

Börja träna är ett måste om du vill må bra.

Edit: Såg att länkar efterfrågades.

http://www.svensktkosttillskott.se/catalog/index.php?cPath=62...
http://www.kolozzeum.com/index.php?cPath=23

Notera att det är gainers jag länkat till, själv är jag överviktig, så det är protein med låg kolhydrat som gäller för mig.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Kan inte jag få köpa 10cm av dig? hehe

är bara 171

Permalänk
Medlem

Funkade bra för mig att börja gymma REJÄLT och sen lägga ner 4 månader efter när jag fått in matvanorna :P. Plusade nog 20 kilo på ett halvår iaf, dock satte sig inte allt där jag ville så får väl börja om igen ;).

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!