Permalänk
Medlem

Jämförelse

Tjo! Jag har en Amd Athlon Socket A 1.30GHz, mer vet jag inte om den, sen har jag en P4 2.8GHz med 800FSB. allt jag vill veta är vilken jag borde välja att ha som min dator då.

Så, jag har antinge ett Asus A7N8X Deluxe Moderkort med amd processorn eller ett Asus P4P800-X moderkort med P4 processorn. övrig hårdvara är två 512MB PC3200 CL3 SDRAM-DDR, ett antal hdd samt ett Geforce FX5200 256MB. så ni vet allt om den. vilken cpu bör jag ha för att få bäst prestanda. tacksam för alla svar!

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Avstängd

amdn

Visa signatur

fuck intel core 2duo and fuck windows vista

Permalänk
Medlem

Så gott som omöjligt att avgöra utifrån den information du skrivit...

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Så gott som omöjligt att avgöra utifrån den information du skrivit...

men suck, inte sådär nu vad mer vill du veta? vad jag kör med för dvd-brännare, låda och psu oxå?

juste, glömde peta in Xp oxå, Athlon Xp, om det nu gör nån skillnad på det hela.

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

Vad tror du? Ursäkta men vilken kan vara bäst en p4 från 2004-2005 med 2.8 ghz eller en amd socket a(!) 1.3 Ghz. Mellan dessa processorer kan du helt enkelt läsa siffrorna så har du ditt svar. Detta gäller dock inte alla processorer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hampe10
Vad tror du? Ursäkta men vilken kan vara bäst en p4 från 2004-2005 med 2.8 ghz eller en amd socket a(!) 1.3 Ghz. Mellan dessa processorer kan du helt enkelt läsa siffrorna så har du ditt svar. Detta gäller dock inte alla processorer.

Kan inte så mycket om cpu, enda jag vet är ju att p4 förrut satsade på ghz, medans amd lekte inte bara med xpun utan även de andra delarna som gör en cpu snabb, därför ja frågade, herregud, förlåt, det var inte meningen att fråga en sån n00b fråga... man ska ju inte kolla sig blind på ghz, på samma sätt som man inte ska kolla sig blind på W. på en stereo/bilanläggning.

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

Ok, visst du får vara upprörd.

Men som alla brukar säja så finns det ju både en sökfunktion här och så har vi det mindre kända google också.

Genom att bara söka på Socket A skulle du nog haft ditt svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hampe10
Ok, visst du får vara upprörd.

Men som alla brukar säja så finns det ju både en sökfunktion är och så har vi det mindre kända google också.

Genom att bara söka på Socket A skulle du nog haft ditt svar.

e inte upprörd, känner mig bara kränkt plus, tråkigt med folk som inte bara kan svara på en "enkel" fråga rakt av utan att hålla på o säga, men suck, sök, det borde du fatta bla bla. jag själv e inte nybörjare, kan en hel del om datorer, men just hur cpun fungerar e jag inte så haj på, har bara den lilla kunskapen jag kommer ihgå från teknikprogramet i gymnasiet för 4 år sen, eller 5 år sen som vi läste just om cpun. 3 år sen sen jag kröp ut ur gymnasiet. men men, end of discussion, har fått mitt svar, tack för det iaf!

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

Aja sry, trodde du var den vanliga " men jag orkar inte söka":P
Bra att du skriver!

Lycka till med din CPU!

Permalänk
Medlem

ber om ursäkt från folket på swec. tycker stämningen blivit sämre på sista tiden.

lycka till med din p4! min har tjänat mig bra en låång tid.

tråkigt när folk är såhär...

Visa signatur

1: 7600x- 32gb- 7800xt
2: 3600x-16GB-1070ti
3: 1600x-16GB-580x

Permalänk
Medlem

Lycka till med P4:n ja. Har själv en likadan som zsimpey fast typ oklockad o den har tjänat mig 4½ år nu och funkar fortfarande snabbt och perfekt!

Permalänk
Medlem

Är AMD'n en Barton? Sempron?
Barton brukar klocka duktigt.

Precis som du skriver tidigare så är Intel lite mer inriktade på Ghz frågan, medan AMD jobbar lite mer med att CPUn ska vara kraftfull istället för snabb... på ett ungefär...

Vad ska du använda datorn till?

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Är AMD'n en Barton? Sempron?
Barton brukar klocka duktigt.

Precis som du skriver tidigare så är Intel lite mer inriktade på Ghz frågan, medan AMD jobbar lite mer med att CPUn ska vara kraftfull istället för snabb... på ett ungefär...

Vad ska du använda datorn till?

MVH //Gorian

ska använda datorn till min vanliga alt i allo dator typ ska även köpa en till p4 cpu till min htpc, köpte en ny htpc låda för ett par dagar sen, kommer slänga upp en recension på den lådan, för har inte sett nån annan använda sig utav den, så en recension om lådan kanske kan vara intressant för folk. men, just nu orkar jag inte installera om windows, så jag sitter fortfarande på amd processorn lat eller, modern som jag är så blir det väl först när jag köpt den andra p4:an

men min recension om den lådan dyker upp senare idag. hade!

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zsimpey
ber om ursäkt från folket på swec. tycker stämningen blivit sämre på sista tiden.

lycka till med din p4! min har tjänat mig bra en låång tid.

tråkigt när folk är såhär...

Men lite överdrift zsimpey?