Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Tja, om man ber om köpråd så är det väl inget fel med att någon ger rådet "Spendera inte ofantliga mängder pengar i onödan"?

Taget från susning.nu:

"Avund och avundsjuka är en önskan om att erhålla samma saker eller fördelar som någon annan har. Den som hyser sådana känslor kallas avundsjuk."

Permalänk
Geeks
SweClockers

Antec P190 Advanced Super MidiTower inkl. 2 PSU 3 349:-
Asus P5K Deluxe/WiFi-AP 2 249:-
2 st. Corsair Dominator 2x1024MB(tot. 2048MB) XMS2-8500 1066MHz 3 360:-
BFG GeForce 8800Ultra OC 7 540:-
Intel Core 2 EXTREME QX6700 Quad Core 2.66GHz 8MB FSB1066 8 690:-

Där har du en bra start. Allt från datorbutiken.com

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Hur var det igentligen med G80 Ultra? Är det verkligen värt dem extra tusenlapparna än om man hade köpt ett GTX?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superb
Taget från susning.nu:

"Avund och avundsjuka är en önskan om att erhålla samma saker eller fördelar som någon annan har. Den som hyser sådana känslor kallas avundsjuk."

Jaha?

Tycker du att det är bra att kasta pengar i sjön, eller vad är din poäng?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Exakt vad är det du kompenserar för genom att köpa en dator vars kostnad består till 50% av rent skrytmaterial?

Låter som avundsjuka för mig... Och varför påstår du att det skulla vara skrytmaterial? Om jag köper en tvättmaskin med extra-allt för 20000 kr, skulle det då vara för att skryta med (vem jag nu skulle skyta med en tvättmaskin för) eller för att det var behövligt tror du?

Det jag försöker säga är att han tydligen behöver så mycker kraft i datorn, sen att det är en dator man kan skyta med är ju bara en bonus, men jag tror inte att det är huvudsaken till hans inköp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Låter som avundsjuka för mig... Och varför påstår du att det skulla vara skrytmaterial? Om jag köper en tvättmaskin med extra-allt för 20000 kr, skulle det då vara för att skryta med (vem jag nu skulle skyta med en tvättmaskin för) eller för att det var behövligt tror du?

Det jag försöker säga är att han tydligen behöver så mycker kraft i datorn, sen att det är en dator man kan skyta med är ju bara en bonus, men jag tror inte att det är huvudsaken till hans inköp.

Han säger ju själv att det enbart ska vara en speldator, alltså behöver han inte spendera så mycket för att få så hög prestanda i spel som själva spelen klarar av.

Permalänk
Medlem

Men han skriver också att den ska vara framtidssäker...

Och jag tror inte att ett 8800 GTX med en Quad core kommer att duga så länge till, därför så är det ganska bra att köpa så kraftfull hårdvara som möjligt nu.

Permalänk
Citat:

Men han skriver också att den ska vara framtidssäker...

Och jag tror inte att ett 8800 GTX med en Quad core kommer att duga så länge till, därför så är det ganska bra att köpa så kraftfull hårdvara som möjligt nu.

Du motsäger dig lite. Ett gtx och quad e inte framtidssäkert men man ska ändå köpa quad och dubblad gtx? Bättre dra ner 5fps / lir och spara stålarna till uppgradering när det behövs. Där kommer du ha framtidssäker burk.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Du motsäger dig lite. Ett gtx och quad e inte framtidssäkert men man ska ändå köpa quad och dubblad gtx? Bättre dra ner 5fps / lir och spara stålarna till uppgradering när det behövs. Där kommer du ha framtidssäker burk.

Precis så jag resonerar.

Permalänk
Medlem

Ok..Men hans andra krav var att datorn skulle vara det absolut bästa man kunde få. Alltså: Han vill ha en framtidssäker dator som även ska bestå av det bästa just nu i hårdvaruväg.

Då är det ju bättre att verkligen köpa det bästa så håller det ju längre än om man hade köpt det näst bästa, och så får man även det bästa för idag..

Permalänk
Medlem

Det är ju inte "Jätte" lönt att köpa allt nu Det finns ju knappt inga DX10 spel så skulle väntat till Hösten när det kommer Ut fler spel för DX10.. Men men det är du som bestämmer själv