Permalänk

Searchfunktion i Javascript

Hello, har sökt lite på google och yahoo men har inte hittat något som fungerar.
Det jag undrar är om det med Javascript går att söka igenom hela C: eller en specifik mapp efter det angivna sökordet, så att om jag skriver in bla som sökord så kommer alla filer som innehåller bla i den angivna sökmappen fram som resultat?
tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Nej, det är en av de positiva sakerna med JavaScript, det håller sig i webbläsaren.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk

Det var ju synd, finns det något annat sätt att göra detta?
iof går det ju att öppna mappar med hjälp av js, fast filerna visas i webbläsaren. Kan man inte öppna en mapp och sortera bort de filer som inte inehåller sökordet eller något liknande?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fabianbergmark
Det var ju synd

Ja, vad synd att reklam inte kan öppna filer på din dator för att se vilken reklam de ska visa, eller ännu värre, VIRUS.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fabianbergmark
iof går det ju att öppna mappar med hjälp av js, fast filerna visas i webbläsaren. Kan man inte öppna en mapp och sortera bort de filer som inte inehåller sökordet eller något liknande?

Wait what? Du menar med location.href då eller? Det ända som händer då är att JS pekar din webbläsare till en mapp, om man då kör IE eller någon annan browser som kan visa innehållet så gör den såklart det.

Det du vill göra går inte att göra via JS eller någon form av webb/klient-baserat språk. Webben håller sig i webbläsaren.

Permalänk

Jo, det förstog jag, det jag undrar är om jag kan visa innehållet i en mapp men enbart visa vissa av filerna och sortera bort de som inte inehöll sökordet