Permalänk
Medlem

Webbdesign till e-handel

Hej!
Jag har en butik i Stockholm och behöver en hemsida, som jag med tiden kan utveckla till e-handel. Design är väldigt viktigt för mig, men jag känner inte till marknaden riktigt. Jag är inte ute efter det billigaste, utan efter någon som kan göra sidan riktigt bra och snygg och utifrån det är jag beredd att betala.

Hur som helst så har jag fått en offert från Argonova:

Produktion består av upp till 5 sidor i HTML + design
Formulär för kontaktförfrågan
Presentationsmodul för Nya Produkter / Erbjudanden / Nyheter
Egen administration- Är det något speciellt jag ska begära vad gäller egen administration?

Totalpriset för detta är 9500kr.

Vad tycker ni om detta? Verkar det rimligt? Finns det andra alternativ? Eller kan ni tipsa om några bra designers?

Tacksam för svar!

Bästa hälsningar!

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

Det som jag tycker du ska se till att du får är att sidan skalar ordentligt, så att om du har 100 nyheter på förstasidan så ska det presenteras på ett vettigt sätt. Dessutom ska du inte behöva vara begränsad till x-antal paragrafer och bilder i ett nyhetsinlägg eller på en informationssida. Du ska kunna ha så många bilder och paragrafer som du själv vill. Du ska också se till att du själv kan underhålla sidan, all text och alla bilder (som inte är estetisk grafik) ska gå att byta ut själv, du ska inte behöva fråga dem om det.

Troligtvis håller inte den prislappen i så fall, men det är funktioner som du kommer vilja ha förr eller senare och det är oftast billigare att implementera de funktionerna redan från början istället för att göra det i efterhand.

Det är mina rekommendationer och vad jag skulle tittat efter vid köp av ett cms. Dessutom ska det helst ha ett gränssnitt som du trivs att jobba i.

Permalänk
Medlem

PHPportalen - Betalda tjänster
http://www.phpportalen.net/viewforum.php?f=30

Visst 9600kr för en e-handel är väl ok, men tycker själv dock de flesta hemsidedesigners som tar billigt betalt gör en rätt ful design, upplägg etc.

Om man tittar in de på exempel de har på deras sida så tycker jag att designen ser helt ok ut.
Deras script för e-butik är densamma för varje sida, lite småjusteringar som behöver fixas skulle jag tro, så de lägger väl ner mest tid på designen.

Men, 5 sidor i HTML? E-butik byggs väl i PHP/ASP?
Ang formulär för kontakt, är det det som de klassar som e-handel? Är det det så blir det nog ingen varukorg.
Egen Administration - du ska kunna logga in, lägga in/uppdatera/radera produkter med info, pris, etc.

Permalänk

Vad är det för butik?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nyken
PHPportalen - Betalda tjänster
http://www.phpportalen.net/viewforum.php?f=30

Visst 9600kr för en e-handel är väl ok, men tycker själv dock de flesta hemsidedesigners som tar billigt betalt gör en rätt ful design, upplägg etc.

Om man tittar in de på exempel de har på deras sida så tycker jag att designen ser helt ok ut.
Deras script för e-butik är densamma för varje sida, lite småjusteringar som behöver fixas skulle jag tro, så de lägger väl ner mest tid på designen.

Men, 5 sidor i HTML? E-butik byggs väl i PHP/ASP?
Ang formulär för kontakt, är det det som de klassar som e-handel? Är det det så blir det nog ingen varukorg.
Egen Administration - du ska kunna logga in, lägga in/uppdatera/radera produkter med info, pris, etc.

Jag tolkade det som att 9600 var för en 5-sidors hemsida. Ville han ha ehandel senare så blir det såklart dyrare.

Permalänk

Det var billigt. Inte ens vår förstudie hamnar där.

Fast kom ihåg att skall E-handel vara den "viktigaste" försäljningskanal så kan det vara bra att lägga pengar på det, speciellt om du både vill ha det snyggt och bra. Många bygger ju på färdiga mallar och allt ifrån oscommerce till hemma snickrade lösningar.

Glöm sen inte att titta på konkurrenterna och hur de använder sin e-handel.

Jag skulle satsa betydligt mer om jag skulle gå online och sälja. Finns så många butiker som inte fungerar som de borde.