När kallar du en invandrare blatte?

Permalänk
Medlem

LoL på dem två youtube filmerna, finns det fler såna?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

2, Jag struntar i vad svenskar gör när de kommer utomlands, har själv bott utomlands i 3 år, och kan ju säga att de inte direkt var speciellt snälla i början.

Vi svenskar som bodde där höll oss efter deras seder, men hade sill snaps knäckebröd och firade våran midsommar, påsk etc på vårat vis.

4, Bara för att du känner 2 invandrare hindrar det dig inte att vara rasist

6, Ja, finns inte mycket mer att tillägga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nyken
2, Jag struntar i vad svenskar gör när de kommer utomlands, har själv bott utomlands i 3 år, och kan ju säga att de inte direkt var speciellt snälla i början.

Vi svenskar som bodde där höll oss efter deras seder, men hade sill snaps knäckebröd och firade våran midsommar, påsk etc på vårat vis.

Det jag sa var att inte heller alla svenskar som håller på "ta seden dit man kommer" när de diskuterar invandrare följer sitt eget "motto" när de själva flyttar utomlands.

[QUOTE]
4, Bara för att du känner 2 invandrare hindrar det dig inte att vara rasist
[/QUOTE]

Jag är för det första invandrare och för det andra syftade jag på trådskaparen och var sarkastisk...

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk

Kallar aldrig någon dessa ord, men blatte anser jag man kan kalla en person med utländsk härkomst som beter sig "otrevligt". De med utländsk härkomst som kommer hit och beter sig "trevligt" kallar jag svenskar.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

En idiot är en idiot oavsett härkomst.

Däremot händer det att jag kallar några av mina polare blatte när de kallar mig svenne, men det är bara när vi snackar skit med varandra.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome

Däremot händer det att jag kallar några av mina polare blatte när de kallar mig svenne, men det är bara när vi snackar skit med varandra.

Same

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome

Håller med.
En idiot är en idiot vare sig han är från nått annat land eller "svensk".
Blatte är ett skällsord för "araber" och kanske latinos.
Ända gången jag kallar någon blatte själv är till någon jag känner väldigt väl och jag vet att han tar det som ett skämt (typ "tjena din lilla blatte").

Permalänk
Medlem

Jag har alltid trott att "blatte" var ett skällsord för svarta, inte folk från mellanöstern :).

Nåja, jag har aldrig kallat någon för det och skulle inte få för mig att göra det heller.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Blatte är svenskans nigger, det är i verkligheten ett nedsättande ord och du använder det i två fall: a) skämtsamt, eller b) nedsättande om någon som inte är nordeuropé. I fallet "a" är du ute och seglar om du inte själv faller innanför ramarna för att vara en blatte (eller använder det i gott "blattesällskap"), i fallet "b" är du en slack-jawed yokel.

Att gruppera folk på ett negativt (positiva epitet är alltid positiva epitet, försök inte blanda in logik i den här diskussionen!) sätt baserat på etniskt ursprung är inte bara korkat, utan anses dessutom mycket ofint bland folk som inte använder bordsduken som servett eller pratar om sin egen avföring bland folk man inte känner.

OBS! Det här är en personlig förolämpning riktad mot alla som tar åt sig!

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

Jag är själv invandrare och även fast jag inte tar åt mig när andra kallar mig blatte så blir jag faktist ledsen.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Blatte är svenskans nigger, det är i verkligheten ett nedsättande ord och du använder det i två fall: a) skämtsamt, eller b) nedsättande om någon som inte är nordeuropé. I fallet "a" är du ute och seglar om du inte själv faller innanför ramarna för att vara en blatte (eller använder det i gott "blattesällskap"), i fallet "b" är du en slack-jawed yokel.

Att gruppera folk på ett negativt (positiva epitet är alltid positiva epitet, försök inte blanda in logik i den här diskussionen!) sätt baserat på etniskt ursprung är inte bara korkat, utan anses dessutom mycket ofint bland folk som inte använder bordsduken som servett eller pratar om sin egen avföring bland folk man inte känner.

OBS! Det här är en personlig förolämpning riktad mot alla som tar åt sig!

Haha Fy fan vilket gott skratt jag fick mig av det där underbara inlägget

Permalänk
Medlem

Använder det aldrig, men vill påpeka en sak om det jag läste här om att någon inte tyckte invandrare behöver anpassa sig och lära sig vårt språk om dom inte vill.
Inte bara att samhället påverkas på ett negativt sätt av detta, om hela samhällen inte kan ett ord svenska och deras barn inte heller kan svenska utan ett språk som pratas i ett helt annat land dom antagligen aldrig kommer besöka utan även så blir dom ju socialt handikappade om dom inte kan svenska.
Ett exempel, jag som jobbar i butik har många gånger inte kunnat hjälpa folk därför att dom kunnat 10 ord svenska och jag kan verkligen inte förstå vad dom vill, detta är bara ett exempel av 1000...

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
Använder det aldrig, men vill påpeka en sak om det jag läste här om att någon inte tyckte invandrare behöver anpassa sig och lära sig vårt språk om dom inte vill.
Inte bara att samhället påverkas på ett negativt sätt av detta, om hela samhällen inte kan ett ord svenska och deras barn inte heller kan svenska utan ett språk som pratas i ett helt annat land dom antagligen aldrig kommer besöka utan även så blir dom ju socialt handikappade om dom inte kan svenska.
Ett exempel, jag som jobbar i butik har många gånger inte kunnat hjälpa folk därför att dom kunnat 10 ord svenska och jag kan verkligen inte förstå vad dom vill, detta är bara ett exempel av 1000...

Jag förstår hur det kan vara till ett tillfälligt problem, men mer än så är det inte.

De som inte kan svenska är de invandrare som lever i sådana områden där man klarar sig utan svenska.

Men deras barn kommer ju gå i svenska skolor och lära sig svenska, så jag ser inte att det är så svårt problem som är så allvarlig för samhället.

I exemplet du drog: jag kan förstå att det måsta ha kännts jobbigt att inte kunna hjälpa dem, men i slutändan var det väl de som gick på "nitlotten" då det var de själva som bar ansvaret för att de inte kunde få hjälp.

Hela språkproblematiken är imo något som främst berör de invandrare som bor i redan nämnda områden och deras likar i andra städer och främst de äldre, 1:a generationens invandrare. Ungarna går i skolan och lär sig svenska där och de som börjar arbete har antingen pluggat innan och kan svenska därigenom eller så lär de sig det via jobbet.

Och de som inte vill eller kan lära sig svenska får skylla sig själva (eftersom det alltid är de som förlorar på det), när tex ambulansen inte kan komma eftersom de inte fattar ett ord av vad som sägs, enkelt.

Permalänk

Det finns nackdelar med dom svenska invandrarlagarna, har inget imot invandrare i sig men när det blir som det blir kan man tycka att någe borde göras åt saken efter som saker som det här ger dåligt intryck av alla invandrare.

http://www.youtube.com/watch?v=MwhdZQH8y1M&mode=related&searc...

Kan ta bort länken om den ogillas.

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Jag är själv invandrare och även fast jag inte tar åt mig när andra kallar mig blatte så blir jag faktist ledsen.

Ehh, då tar du väl uppenbarligen åt dig eller?

Permalänk

Jag ser mer kroater, bosnier, serbier och annat zlatan-folk som blattar. Araber är ju turkar, balter är polacker/ryssar och svarta som bekant negrer. Är inte rasist för det dock. Själv är man ju svenne. Fast sånt säger man ju rakt ut bara till den sociala kretsen liksom, inget man kläcker ur sig på stan.

Cloudy: varför blir du ledsen om du inte tar åt dig?

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

Jag blir ju liksom inte upprörd, så på det sättet tar jag inte åt mig. Eller, det är rätt så relativt egentligen. Har hänt att folk skrikit "Jävla blatte!" och sånt.. då tar jag inte åt mig för den personen är ju tydligen en idiot. Då är det bara att skaka lite på huvet och gå förbi. Men ibland, då och då, händer det att nån säger nåt som "Vafan är det för skapelse?" och syftar då på mig.. då bli jag ledsen. Känns så grovt.

Tar tillbaka det jag sagt tidigare. Ibland tar jag inte åt mig, men ibland så kan det hända att jag blir ledsen. Det är faktist rätt kränkande. Jag brukar själv aldrig någonsin kalla mina svenska vänner för "svenne" eller liknande.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Använder aldrig blatte, löjligt ord.
Dock så är det en självklarhet att kalla någon för en idiot om han eller hon beter sig som en, vilket är mer än tillräckligt.

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Re: När kallar du en invandrare blatte?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xarxos
Först vill jag inflika med att jag INTE är någon rasist då jag själv känner trevliga invandrare som hjälpt mig ur svåra situationer. Men det finns personer som kör sitt egna race och som jag blir sne över!

Här har vi ett exempel http://www.youtube.com/watch?v=ugiBP47MKrU

En blatte är en invandrare som vägrar att inrätta sig i samhället och beter sig fientligt mot landets ursprungliga medborgare. Detta sker genom provokation och våld. Det är min definition på en blatte. Min invandrarpolare håller iaf med mig i denna fråga.

Vad är era?

Haha

Dom kastar visserligen frisbeen på honom medvetet och filmar, uppenbarligen för att provocera ... men hans reaktion LOOOL

Min uppfattning var att man kallar lite mörkare folk för blattar, men inte svarta. Motsvarigheten till ordet neger för svarta typ. Om nån kompis kallar mig det på skämt tar jag inte åt mig men ifall någon vill förolämpa mig är det ju mindre kul .. men ordet är ju egentligen nedsättande helt klart.

Permalänk
Medlem

Måste fråga, vad är det för speciellt med klippet trådskaparen länkade till? Bara en vanlig idiot, skulle blivit samma sak med en spännis svensk som tog sig själv på för stort allvar.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Måste fråga, vad är det för speciellt med klippet trådskaparen länkade till? Bara en vanlig idiot, skulle blivit samma sak med en spännis svensk som tog sig själv på för stort allvar.

Av egen erfarenhet så kan jag säga att jag inte sett någon svensk bete sig på samma sätt som denna grottmänniska. Därmed inte sagt att jag har helt rätt, men vilka svenskar brukar skrika mammas död och svära så primitivt? Rätt mig om jag har fel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xarxos
Av egen erfarenhet så kan jag säga att jag inte sett någon svensk bete sig på samma sätt som denna grottmänniska. Därmed inte sagt att jag har helt rätt, men vilka svenskar brukar skrika mammas död och svära så primitivt? Rätt mig om jag har fel

En jävla massa svenskar, även om deras grammatik kanske är något bättre (ibland, beror på alkoholhalten) och de inte nödvändigtvis använder formuleringen "mammas död". De brukar föredra att skrika och gorma en massa rappakalja istället. Svensson är det dummaste jävla packet som finns och jävligt otrevliga. Jag kan utan problem säga att för varje invandrare jag mött som varit otrevlig så har jag mött tio infödda som är minst lika jäkla puckade. Åk till vilken svensk stad som helst och du kan utan problem ställa dig i centrum och sträcka ut armarna så kommer du nudda vid ännu ett av våra svenska rikspuckon.

Jobba ett par år i ett serviceyrke så kommer du raskt inse att det handlar inte om ursprung, det handlar bara om att man är fullständig tom i bollen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

En blatte för mig är en invandrare från Mellanöstern eller Balkan som inte vill integrera sig i vårt samhälle. Nu är det inte alla som har samma förutsättningar att integreras pga en massa olika orsaker som de själva inte råder över, diskriminering på arbetsmarknaden som ett exempel.

Men väljer man att utnyttja det Svenska samhället istället för att på bästa sätt bidra så är man för mig en blatte.

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem

Kom bara att tänka på en sak, "Svenskar" som bor ute i hemska förorten (dit dom flesta inte verkar våg gå) som i princip bara umgås med invandrare (blattar) och beter sig på samma sätt som idioterna i filmerna och pratar "blatte svenska". Är dom också "blattar" då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Kom bara att tänka på en sak, "Svenskar" som bor ute i hemska förorten (dit dom flesta inte verkar våg gå) som i princip bara umgås med invandrare (blattar) och beter sig på samma sätt som idioterna i filmerna och pratar "blatte svenska". Är dom också "blattar" då?

Vad hård du verkar vara. "Dit dom flesta inte verkar våga gå."
Nu är du stolt va? Du är lite coolare än alla andra.

Angående trådskaparens fråga.
Nej, jag använder aldrig ett sådant fult ord.

Visa signatur

Ruby (on rails) är fint!

Permalänk
Medlem

kallar dom inte för nått speciellt.
invandrare som invandrare,svensk som svensk(what ever).
men däremot så går sådana människor(alltså sådana som bråkar och håller på) under samma kategori,dvs idioter/töntar/fjantar/fjortisar.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bongo-apan
Vad hård du verkar vara. "Dit dom flesta inte verkar våga gå."
Nu är du stolt va? Du är lite coolare än alla andra.

Angående trådskaparens fråga.
Nej, jag använder aldrig ett sådant fult ord.

Nej var inte så jag menade faktiskt, men vissa här verkar extremt rädda för att bege sig utanför sin egna ytterdörr och vara ganska inskränkta av sig.

Permalänk
Medlem

Blattar är invandrare som kommer hit och sedan inte respekterar landet. Typ kallar svenskar för "Jävla svenne" utan anledning, får för sig att de ska ta över landet och pratar högt om hur "coolt" det är att stjäla saker, jobba svart och syssla med andra bedägerier.

Och ja, det finns invandrare som är hur schyssta som helst som jag umgås med.

Som Blatte** räknar jag alltså folk från bosnien, iran, irak och diverse länder. Inte folk från england, spanien, grekland osv.

Obs. att jag inte säger det ordet högt utanför min kompiskrets. Säger man det högt till någon så får man väl räkna med att han ska våldta halva din familj, och sedan hämta sin stora släkt för döda dig..

** Här stod förut "invandrare" vilket var ett skrivfel av mig. Två användare på sweclockers uppmärksammade det på sitt egna lilla sätt.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulnut
Som invandrare räknar jag alltså folk från bosnien, iran, irak och diverse länder. Inte folk från england, spanien, grekland osv.

Nähä? Om en grek är född i Aten, men flyttade hit 1974 för att bo här, vad fan tror du han var då? Permanent turist?

EDIT: Förresten, löjligt att anmärka på kanske, du verkar ha lite definitionsproblem i största allmänhet.

Visa signatur