Permalänk
Medlem

Antec 1200(Twelve Hundred)

För er som gillar Antec o speciellt deras 900 chassi så ville jag bara berätta att dem kommer släppa ett 1200 Chassi också. När vet jag inte men om någon har någon information så dela gärna med er. Nedan finns en länk till 2 bilder på själva chassit + lite info.

http://www.hardwarezone.com/articles/view.php?id=2285&cid=18&...

För att skapa lite dikussion så undrar jag vat ni tycker när ni ser det nya chassit är det bättre/sämre, gärna lite + - också vore trevligt.

Permalänk
Medlem

Här är lite mer bilder, dock är sajten på franska eller nått:

http://www.matbe.com/actualites/16203/antec-twelve-hundred-co...

Ser ganska trevligt ut. Kan man dra kablarna bakom moderkortet på Antec 900? Om inte, så verkar det som man kan det på detta.

Hoppas priset inte blir alltför högt.

Visa signatur

P8P67 Pro | i7 2600K + NH-D14 | Corsair XMS 8GB-1600MHz | ASUS GeForce GTX 970 | Samsung SSD 840 PRO | Corsair HX 750W

Permalänk
Medlem

Mysigt mysigt.. Kanske blir att uppgradera när det släpps, är smått trångt i lådan nu, 120mm-fläkt får inte plats på sidan tack vare Ninjan

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem

Ser ju ut som en större version av 900 bara.

Permalänk
Medlem

Då tycker jag chassit i foxconn's monter va tuffare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
http://www.hardwarezone.com/img/data/articles/2007/2285/Foxco...

Ser ut som en frysväska..

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Medlem

"Återupplivar" den här tråden istället för att skapa en ny tråd

Är det ingen som vet något mer om när detta chassi kommer släppas ?

Vore rätt nice om det kom lagom till dess att nästa ultra kort från nvidia kommer ut, ett bra mobo, en AMD Phenom, ett nvidia G92 och en hel bunke med Noctuafläktar och sen nån raptor och lite extra lagring så blir det ett fint system

EDIT: Någon som förresten vet om det kommer ingå nätagg i detta chassi som i deras nya P190 ??

Vore ju lite halvkasst om det ingick nätagg, iaf om dom inte håller väldigt hög kvalitet.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Vad är det där för någon slang som går från toppfläkten?

Vattenkylning eller vadå?

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Permalänk
Medlem

Blir ju helt klart köpa ett direkt när det går att köpa ett.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Och när ska det gå att köpa då ???

Vill ha ett 1200 till nästa bygge ju

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Den är ju t.o.m. fulare än 900.

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whiip
Den är ju t.o.m. fulare än 900.

Njam här är ett ful chassi:

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Hehe, ja man kan väl inte påstå att 1200 chassit va direkt stilrent eller snyggt...

Barry: Antec Lanboy funkar nästan, känns lite väl plastigt bara...

Observera att detta berör personlig smak till högsta grad (& då tycker jag mitt COSMOS chassi är snyggast )

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tellus82
Hehe, ja man kan väl inte påstå att 1200 chassit va direkt stilrent eller snyggt...

Barry: Antec Lanboy funkar nästan, känns lite väl plastigt bara...

Observera att detta berör personlig smak till högsta grad (& då tycker jag mitt COSMOS chassi är snyggast )

Cosmos e ju snudd på ett design-chassi med tillhörande pris, 900 och 1200 är ju chassin byggda för en enda sak: så mycket luftflöde som möjligt och nu är ju inte 1200 lanserad ännu men 900 kostar ju iaf inte i närheten av vad cosmos kostar.

Lägsta pris på CM Cosmos = 1716kr
Lägsta pris på Antec 900 = 876kr

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [TBOC]Razor
Cosmos e ju snudd på ett design-chassi med tillhörande pris, 900 och 1200 är ju chassin byggda för en enda sak: så mycket luftflöde som möjligt och nu är ju inte 1200 lanserad ännu men 900 kostar ju iaf inte i närheten av vad cosmos kostar.

Lägsta pris på CM Cosmos = 1716kr
Lägsta pris på Antec 900 = 876kr

Tror du missade smilyn......

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem
Citat:

Tror du missade smilyn......

Nepp

Men cosmos och X-hundred ska ju inte jämföras rakt av eftersom dom varken ligger i samma prisklass eller är gjorda för samma målgrupp

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Nepp

Men cosmos och X-hundred ska ju inte jämföras rakt av eftersom dom varken ligger i samma prisklass eller är gjorda för samma målgrupp

De va väl lite därför ja satt en smiley... en liten sidnotering, måste ett prisvärt chassi va fult?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Ser ut som en frysväska..

Precis :D;)
Varken Antec 900 eller 1200 är en låda jag skulle skaffa (smaksak) men jag tycker det är väldigt mycket snyggare än andra "gamer-chassin"

Permalänk
Medlem
Citat:

De va väl lite därför ja satt en smiley... en liten sidnotering, måste ett prisvärt chassi va fult?

Nej det måste det väl inte vara men hur hamnade vi på prisvärda chassin nu då ??

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej det måste det väl inte vara men hur hamnade vi på prisvärda chassin nu då ??

ehm, du tyckte väl att de andra var betydligt billigare... lr? Missförstå ett inlägg rätt iaf...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
Njam här är ett ful chassi:
http://pcekspert.com/jpg/articles/AntecLANBoyslika_1.jpg

Happ? Jag sålde det för länge sen:)

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Medlem
Citat:

ehm, du tyckte väl att de andra var betydligt billigare... lr? Missförstå ett inlägg rätt iaf...

Ja mycket billigare men jag har aldrig sagt något om hur prisvärda något av chassina är

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur fult som helst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
http://www.matbe.com/images/biblio/boitiers/000000058151.jpg

Blir ju helt klart köpa ett direkt när det går att köpa ett.

Håller med dig helt totalt!! Ni som tycker att den är ful har fan nå fel i huvudet!!

GOD JUL

Permalänk

Finns det ingen källa som säger när ungefär det kommer släppas? Blir ju helt salig av de där chassit, ett rent måste!

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ser ut som den där roboten i den där filmen där världen typ går under så hamnar killen på ett rymdskepp. Han är typ manodepresiv eller något.

MVH Wakkie

Permalänk
Medlem
Citat:

Tycker också den e finare... Fast p180 serien e finast

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
Tycker också den e finare... Fast p180 serien e finast

Hehe, ja det håller jag verkligen med om

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |