GTAIV: Trailer 2 "Looking For That Special Someone"

Permalänk

GTAIV: Trailer 2 "Looking For That Special Someone"

Idag är det dags för den andra trailern för Rockstars "blockbusterserie" Grand Theft Auto.
Sägs att den ska komma kl 18 svensk tid.

Bara att spamma F5 på http://www.rockstargames.com/IV/trailer_splash.html

Får "Heatvibbar" av denna bilden <3

Hoppas på att få se klipp med mycket folk på gatorna och hur AI:n beter sig. Sedan vore det kul att se en polisjakt och lite pangande. En bild uppifrån staden hade varit nice aswell

Vad vill ni se?

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk

Jag vill se AI, hur bilar går sönder, vapen och en hel del till.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Sötast

Jag vill se fodralet i min hand så att jag kan öppna det!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Sötast

Itsa released! råkade klicka länken av misstag, laddar nu

Hmeh.... Imponerande, HDdownload funkade inte för mig
och det jag stirrade mig mest blind på var att trailern var fylld av slowdowns...?

Permalänk
Medlem

Vart kan man ladda ner trailern förutom rockstargames.com ?

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem

Tror jag går ner och tittar den på 360'n, återkommer med kommentarer

edit: efter att de var så sega på att lägga ut den där tittar jag den nu på datorn ist

Såg ju rätt fett ut. även om jag blev lite missnöjd då det varit så hypat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Itsa released! råkade klicka länken av misstag, laddar nu

Hmeh.... Imponerande, HDdownload funkade inte för mig
och det jag stirrade mig mest blind på var att trailern var fylld av slowdowns...?

Tyckte mig se nårra såna jag med, hoppas inte dom är kvar när allt är färdigt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=20329 <--- Går att se här också, finns även en HD-version att ladda ner därifrån

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk

såg den genom ps3:an för nån timme sedan.
blev inte så imponerad faktiskt,spelet verkade,tja,stelt på nått sätt.
men trailers kan ju ljuga rätt så offta,så man får hoppas att stelheten inte finns där när man väl testar det.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Jag tror det blir ett riktigt skönt spel, kan tänka mig att det är en story man fastnar för.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

Helikopter!

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk

Tycker det verkar bli ett bra spel bara det inte är för mycket San Andreas utan mer som dom tidigare.

Nån som vet vilken låt som spelas i "Trailer 2"?

Eddit: Rätt svar är... The Boggs - Arm In Arm (Shy Child Remix)
Fast det verkar vara svårt att få tag på den låten i sverige iaf. =/

Visa signatur

|Modermodem: Asus A8N32-SLI Deluxe|AMD Athlon™ 64 X2 4400+|Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB|Albatron Geforse 9600 GT 512mb

Permalänk
Medlem

Ja, det blir ett efterlängtat spel. Såg riktigt snyggt ut också.

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk

Låten heter Arm In Arm (Shy Child Remix) - The Boggs.

Fick se nästan allt som jag hoppades på. Tycker bara det var lite folk på gatorna men jaja man kan inte få allt, det blir nog kalas när det kommer!

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Mmh, helt underbart. Spelet verkar lite seriösare än sina föregångare, ett väg jag hoppas flera spel i serien följer.

Låten i trailern var riktigt skön. Ska kolla in gruppen.

Visa signatur

.

Permalänk
Inaktiv

hoppas dom har uppdaterat grafikmotorn rätt rejält, och optimerat den bättre den här gången, för den förra levererade inte.

Permalänk
Hedersmedlem

ser lite kantigt ut tycker jag.

EDIT: första trailern var kantig men kollar jag på screenshots ser det mycket bättre ut tycker jag.

Permalänk

hmmm Känns bra, gillade inte rösten bara. Sen är jag lite rädd för att dom tagit sig vatten över huvudet med allt. Men men det verkar luta åt att det faktiskt blir ett bra spel.

Permalänk
Medlem

Bara jag som la märke till att det fanns inredning i bilarna dvs vy inifrån?

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

haha, verkar som de får med samtliga actionklichéer man kan komma på. kommer bli ett toppenspel.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Inaktiv

såg filmen nu. low-poly modeller fortfarande, men dom verkar åtminstone ha fått in någon bloom eller hdr-effekt.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
såg filmen nu. low-poly modeller fortfarande, men dom verkar åtminstone ha fått in någon bloom eller hdr-effekt.

Mjao, men sen vet jag inget annat spel som har högpoly tusentals effekter och renderar en HEL stad på samma gång

(så långt ögat når såklart)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
ser lite kantigt ut tycker jag.

EDIT: första trailern var kantig men kollar jag på screenshots ser det mycket bättre ut tycker jag.

Mmm... Jag tyckte också det var väldigt kantigt i första trailern, den här var bättre.

Vet någon när det utspelar sig? GTA III var ju 2000, VC 1980, SA 1990, GTA IV ?

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Mmm... Jag tyckte också det var väldigt kantigt i första trailern, den här var bättre.

Vet någon när det utspelar sig? GTA III var ju 2000, VC 1980, SA 1990, GTA IV ?

Tycker det ser ut att vara relativ nutid.

Permalänk
Medlem

bara jag som blev besviken?
tyckte den förra trailern hade sjystare grafik än denna, sen verkade det som om spelet hade rätt kass framerate, någon som gta absolut inte ska ha. nä ush såg ju ut som gamla gta med lite uppiffad grafik

edit: efter att ha sett HD trailern så tar jag tillbaka vad jag sa, ser ju riktigt bra ut men fortfarande kass framerate. blir väl fixat hoppas jag iom det är typ beta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB™
bara jag som blev besviken?
tyckte den förra trailern hade sjystare grafik än denna, sen verkade det som om spelet hade rätt kass framerate, någon som gta absolut inte ska ha. nä ush såg ju ut som gamla gta med lite uppiffad grafik

edit: efter att ha sett HD trailern så tar jag tillbaka vad jag sa, ser ju riktigt bra ut men fortfarande kass framerate. blir väl fixat hoppas jag iom det är typ beta.

Det här med kass framerate är nog något med filmen tror jag. i vissa sekvenser är det bra och viss dålig.

Permalänk

Hoppas verkligen det. Tror PS3an inte ska några större problem med den grafiken dom visade upp.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB