Permalänk
Medlem

M70+Wow=Inte alls bra:/ (längre)

Ok det här började efter att jag formaterat min dator en gång och la in en ren installation me Windows Home och inte recovery skivan.
Laddade ner de drivers som inte blev installerade av windows från driverscollcetion och det verkade funka bra.

Men sen rätt va de va så spikade min ms i wow väldigt ofta men inte hela tiden. Va likadant nere på dreamhack som hemma, (har Telia 10 mbit fiber) verkar helt enkelt va nåt skumt me mitt nätverkskort.

Sen för inte så länge sen började mitt guild leka i SSC och TK 25 manna raidsen.
Där inne kan jag få fryslagg på upp till 8 sekunder och datorn i princip hänger sig totalt. Där verkar de inte fråga om nätverkslagg utan att datorn arbetar för 100% men inte orkar, jätteskumt, har inte dem problemen i nån annan instans/raid. Försöker jag alt+tab så märker man att datorn arbetar järnet.

Notera att ingen av dessa problem hade jag innan jag formaterade om och körde me alla drviers o skit från recovery skivan. Och ja logiskt vore ju att installera om windows me den o testa men kan inte hitta skivan. Har dock en polare som har samma dator som ja kan ta hans skiva men tänkte höra om nån har haft samma problem o lyckas lösa det.

Har en Toshiba M70-144 som jag bara köpt till 1 gig ram till. Funkade som sagt kalas innan.

Ps. Kan tillägga att jag tagit bort alla addons för o kolla men det är ingen skillnad och grafiken är nerdragen till ett minimum precis som det varit förut.

Visa signatur

Whatever!

Permalänk
Medlem

Kanske installera om åbäket ? eller köpa nytt ?.

Visa signatur

CaseLabs fanboi, önskar bara att jag kunnat lacka mitt chassi snyggt...

Permalänk
Medlem

Kör på Dells egna drivisar för grafikkortet. Jag körde också med andra, ifrån en sida vars namn jag inte kan komma på. Men den blev i alla fall rek. här. Efter det fick jag stora fps förluster i spel så som wow, bf2. Installerade dells egna igen och återfick fps'en igen som den va när ajg fick datorn.

Permalänk
Avstängd

testa stäng av http://support.microsoft.com/kb/730501/sv den funkar både för windows 2000 och xp

Visa signatur

fuck intel core 2duo and fuck windows vista