Permalänk
Medlem

ostabil FPS?

Köpt ett x1950pro och äntligen fått det att funka utan att skämen slocknar hela tiden mm...

Men när jag spelar wow så är för det första fps inte super och för det andra åker mycke upp å ner.. utan Vsync ligger jag mellan 28-144 fps, det är min å max jag sett när jag kollat..

Ok, kan ju vara lite olika beroend på vart i spelet man är osv men detta är i typ samma område under samma tidpunkt. vanligast ligger jag mellan 35-60 och har Vsync på (Hz 60 på skärm så det är max med 60).

Med mitt förra kort, GeForce 4 Ti4200 som är 5 år gammalt, minst, ligger jag på ca 20-45 fps.. trodde jag skulle ligga stabilt på 60 med vsync på ett 5 år nyare kort som dessutom fått bra kritik här på forumet.

Kör AGP varianten.

Permalänk

Finns massvis med faktorer som spelar in. När bytte du grafikkortet? Har du avinstallerat alla drivisar efter grafikkortsbyte för en nyare installation? Kolla så du har rätt drivrutiner och nya drivrutiner. Länge sedan du formaterade om datorn? AGP porten på 4x istälelt för 8x? Avinstallerat Wow och installerat det igen?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Japp allt är nytt å bytt å fixat hit å dit.. Hade massa problem ibörjan och har hållt på 2 veckor nu med burken för att fixa strul med nya grafikkortet. Nyaste drivers till AGP på moderkortet, till ATI kortet, till typ allt.. Win XP Genuine med alla uppdateringar, Nyformaterat och fräsht.. Nyaste BIOS, nytt nätagg mm mm mm

Nu funkar det utan crasher äntligen men känns inte superstabilt. Skillnaden mellan mitt gamla och det nya borde vara större tycker jag.

144fps visst, jävla skillnad, hade det kunna ligga stabilt på 60fps med vsync så visst,, men som det är nu åker det ner på samma nivå som gamla allt för ofta.

Vet inte vad mer jag kan göra. alla inställningar i spelet och i CCC är defult.
Kanske lika bra å skicka tillbaka kortet.

Permalänk
Medlem

Vad har du för dator? Processor, moderkort, hur mycket minne?

Om den är lika gammal som GF4 så kanske problemet ligger där

Permalänk
Medlem

Nä inte lika gammal men inte ny heller,,,

AMD64 3500+ Winchester (90nm).
2x512 Dual DDR Kingston HyperX.
Corsair HX520w nätagg.
Asus A8V Delux moderkort.

edit: Har även testat ett annat x1950pro som en kompis har, exakt lika kort och exakt samma problem och bara i min burk, så inge fel på kortet iaf.

Permalänk
Medlem

Det verkar ju som att processorn är boven, och kanske minnet. Stora fps-drops brukar man få när processorn är för klen. Grafikkortet görs inte rättvisa med en så pass klen processor förmodligen. Jag vet att wow inte är så krävande på grafikkort men förmodligen är det som jag sa tidigare, processorn som är boven. Testa att klocka den lite så ser du om det händer något.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

För lite minne. Hade själv 2x512 innan och det var precis samma sak, fps låg stabilt när du stod still och tittade åt ett håll. Men i Shattrah (till exempel) så hoppade det upp och ner så mycket så det var skrattretande. Tryckte i 2x1024 till och nu ligger jag på 60 fps konstant med allt på max.

Permalänk

Det är nog som ovan säger. Såg inte det tidigare men 1G är för lite i ett spel med flera tusen players.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Aight, tackar!! får fixa till lite av det gamla i burken då

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killeak
Aight, tackar!! får fixa till lite av det gamla i burken då

Visa signatur