Vad anser du att ett lan får kosta?

Permalänk
Medlem

Vad anser du att ett lan får kosta?

Med Dreamhack bakom oss och sommarens samt höstens smålan på gång så kan det kanske vara intressant att se vaför den svenska lankulturen ser ut som den gör, med ett fåtal stora lan och en handfull smålan med kompisgänget, mm (4 - 300 pers).

När du som lanare sitter och funderar hemma i stugan på "vilket lan skall jag gå på?" Du har beslutat dig för att platsen inte spelar någon roll. Lanen du har att välja mellan är mindre än Dreamhack men större än "lanet i byn" som vanligtvis brukar samla 200 personer.

Vad får ett lan kosta för dig som besökare och vad har du då för krav?

Utveckla gärna ditt resonemang.

Personligen kan jag inte tänka mig att betala mer än 400:- för ett lan. Oberoende av storlek och sponsorer.

// nagge

Edit: korrigerat stavningen...

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk

0 krs LAN med polarna på 8-12 pers

Mysigast.

Permalänk

säger som mr.schnucky. har aldrig betalat för ett lan ända man lagt ut pengar på är typ cola och diverse dyl

Visa signatur

livet börjar vid 200km/h

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killspray
säger som mr.schnucky. har aldrig betalat för ett lan ända man lagt ut pengar på är typ cola och diverse dyl

dock så kryssade jag i "200:- Jag betalar inte mer för ett lan i den storleken."

Vet dock inte vilken storlek du menar, men jag menar DREAMHACK UBER STOR JETE STOR LEKSAKS STOR.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
dock så kryssade jag i "200:- Jag betalar inte mer för ett lan i den storleken."

Vet dock inte vilken storlek du menar, men jag menar DREAMHACK UBER STOR JETE STOR LEKSAKS STOR.

ja tänkte på hemma lan i nåns källare/lillstuga osv på typ 8-10pers å uppåt e de ända som har med lan att göra som ja går på iaf.
kanske med en liten marginal att man drar på dh winter. ^^

Visa signatur

livet börjar vid 200km/h

Permalänk
Medlem

röstade på 600-700kr beroende på vad det är för aktiviteter och sponsorer närvarande.

Men schnunky har en poäng med att lan där endast 8-12 pers av ens vänner deltar är helt klart bäst.

Permalänk
Medlem

Jag är väl villig att betala lite såhär: x kr då x=0,25y+100 då y är antalet deltagare och 100<y<1200.

Så max en 500 spänn, om det nu inte är något väldigt speciellt, säg 5k pers eller mer. Men självklart beror det på hur lanet verkar i övrigt, sponsorer, vettiga lokaler och sånt.

Visa signatur

Bleak

Permalänk
Medlem

Är inte
400:- Jag betalar inte mer för ett lan i den storleken.
600-700:- Alldeles för dyrt, jag betalar max 400:- oavsett vilket lan det är.

Same shet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Är inte
400:- Jag betalar inte mer för ett lan i den storleken.
600-700:- Alldeles för dyrt, jag betalar max 400:- oavsett vilket lan det är.

Same shet?

Nej, det första alternativet klargör att man ej betalar mer än 400:- för ett lan med ca 2000 pers.
Alt. 2 meddelar att man anser att 600-700:- är för dyrt och att man oberoende av lanets storlek, sponsorer, etc. inte betalar mer än 400:-

Visa signatur

Med sunt förnuft.