Permalänk

Uppgradera Hp Hem-Pc?

Hej!

Det är så att jag har funderingar på att byta chassi och moderkort på min Hem-Pc som jag fick för drygt 2 månader sedan.
Och då undrar jag helt enkelt, GÅR detta?
Eller är det så att prylarna bara är kompatibla med just Hp's för att förhindra just sånna här uppgraderingar?
Eller ska det inte vara några problem?

Att garantin bara gäller just prylarna som ingick och allt sånt är jag medveten om, och skulle nånting gå sönder i framtiden så är det bara att plocka in sakerna så det ser ut som orginal igen ^^

Mvh Jonathan

Permalänk
Avstängd

det beror på vad du vill uppgradera mobot går inte cpu går minnena går att byta likaså graffe

Visa signatur

fuck intel core 2duo and fuck windows vista

Permalänk

vad är det som gör att moderkortet inte går att uppgradera?

Om jag tar och skaffar nytt chassi + Moderkort
Sen plockar jag cpu, graffe, minne, osv från Hp'n
Går inte det?

Mvh
Jonathan

Permalänk
Medlem

jo det går väll? men då kan du inte använda ditt windows

Permalänk
Avstängd

men moderkortet har olika kontakter och mycket mer portar

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sliverman
men moderkortet har olika kontakter och mycket mer portar

vadå olika kontakter och fler portar? kan du vara snäll och förklara vad du menar?
Det är ju olika beroende från kort till kort, det ska väl inte direkt hindra mig från att kunna byta?
Processorn som sitter i kommer ju passa i vilken am2 socket som hellst? bara den stöder dualcore osv

Permalänk

tror dfu ja ser du dom där svarta grejorna på baksidan bakom dem sitter fler portar. och det är ett helvete och försäka hitta ett likadant plus att distanserna sitter i burken passar endast med ett asus aka hp mobo ja jag sa att cpun passar men inte annat mobo

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nvidia_for_life
tror dfu ja ser du dom där svarta grejorna på baksidan bakom dem sitter fler portar. och det är ett helvete och försäka hitta ett likadant plus att distanserna sitter i burken passar endast med ett asus aka hp mobo ja jag sa att cpun passar men inte annat mobo

Bakom vilka svarta grejer på baksidan? o_O
Bakom VAD?
Jo men distanser följer ju med när man köper nytt mobo eller chassi?
Jag ska ju inte sätta i nytt moderbort i det gamla Hp chassit, utan byta mobo, och sätta in det i ett nytt chassi.
Förstår du?

Permalänk

okej då förstod jag trodde du tänkte sättan nytt i hpn

Visa signatur

Permalänk
Citat:

okej då förstod jag trodde du tänkte sättan nytt i hpn

Jaha Ursäkta om jag skrev otydligt ^^
Men då ska det inte vara några problem?
Att plocka bort graffe, cpu, minnen, osv och sätta det på ett nytt mobo i ett nytt chassi?
Bara det att jag inte kan använda Hp's version av Windows? ^^

Mvh jonte

Permalänk

nej det borde det inte och jag tror även du förstod mig fel jag sa att du inte kan sätta hps mobo i ett annat chassi men dom andra delarna funkar att ta ur och sätta i en ny burk

Visa signatur

Permalänk
Citat:

nej det borde det inte och jag tror även du förstod mig fel jag sa att du inte kan sätta hps mobo i ett annat chassi men dom andra delarna funkar att ta ur och sätta i en ny burk

ja
Tack så jättemycket för hjälpen!

Permalänk
Medlem