Byte av Kylningen på Grafikkort

Permalänk
Medlem

Byte av Kylningen på Grafikkort

Hej nu har jag stått ut ett tag med att öppna mitt chassi och sätta fläktarna på max, bara för att grafikkortet klagar på att det är för varmt.

Så har jag bestämt mig för att byta ut grafikkortskylningen.
Jag har aldrig gjort det förut, och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter för kylare. Så jag tänkte ni kanske kunde ge mig lite råd och tips.

Mitt grafikkort är: Sapphire Radeon X1650PRO 256MB GDDR3, PCI-Express

Tack på förhand

P.s Ja jag vet att det finns en till post, men visste inte var jag skulle posta, tack.

Permalänk
Medlem

Köp nån kylare från zalman. De presterar väldigt bra och är tysta.

Visa signatur

i5 750|Asus P7P55D Pro|12Gb1600Mhz|HD5870

Permalänk
Medlem

Sätt dit en passiv om det får plats. Funkar bra eftersom X1650 utvecklar inte jättemkt värme.

Permalänk
Medlem

Okej tack för svar, ni har inga modeller som ni kan rekommendera?

Zalman har jag haft ganska bra erfarenhet av när det kommer till CPU i allafall. Men tror ni passiv räcker? Eftersom den klagar nu på värme.

Permalänk
Medlem

VF-900/FC-ZV9 är näst intill ljudlös och presterar bra mycket bättre än originalkylaren, har en FC-ZV9 själv och skilldnaden i load jämfört med stockylarn har varit så stor som 22 grader, ligger 12-15 grader under stock i idle, så det en en riktigt bra kylare, var rätt enkel att montera också bortsett från de medföljande minnesflänsarnas fästtejp som sög rent sagt, använde lite kylpasta för att få fast dom ordentligt.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gujukal
https://www.datorbutiken.com/home/Default.aspx

Å startsida

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv