Den nya Playstation 3-tråden!

Permalänk
Medlem

Insomniac Games är klara med Rachet & Clank Future demon och sony bestämmer nu när dom ska släppa det på Playstation store.

http://www.shacknews.com/featuredarticle.x?id=478

Citat:

"Shack: Is it similar to the Heavenly Sword demo situation, where the work is complete and it's just up to Sony to decide when it goes up?

Ryan Schneider: Well, our E3 demo is certainly finished and media have received copies of it for preview coverage. What Sony chooses to do with it, and when, it really is in their hands. The demo is finished--I mean, you saw it [at E3], you played it--and when it comes out, we have a rough idea, but you never know. I think the PlayStation Store is a fluid storefront, and anything can happen"

Permalänk
Medlem

min ps3 är nu fylld med en massa låtar av varierande artister...why=/?har ej gjort något.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
min ps3 är nu fylld med en massa låtar av varierande artister...why=/?har ej gjort något.

Köpt från Elgiganten kanske?

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Man behöver ju inte ändra storleken och så på dom innan. När man väljer en bild som bakgrund på PS3:an så kommer det ju upp ett beskärningsprogram som gör att du kan beskära bilden som man vill där. Mycket smidigare tycker jag iaf.

Jag beskärde bilderna dagen innan uppdateringen släpptes.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani

Installerat något UPNP program på datorn kanske? Vart själv rätt förvånad när jag kom åt hela mitt musikbibliotek från datorn utan att göra ett skvatt.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Är det värt att köpa en PS3 om man inte har en hdtv? Vilka spel kommer som är värda att köpa förurtom gta och mgs4?

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte hur PS3 ser ut på en SDTV, men 360 ser bra ut (långt ifrån lika bra som på en HD) på en. Så vill man ha en PS3 så tror jag nog det är värt det ändå, även om jag inte skulle göra det.

Enda spel jag kan tänka på som intresserar mig är väl FFXIII.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Installerat något UPNP program på datorn kanske? Vart själv rätt förvånad när jag kom åt hela mitt musikbibliotek från datorn utan att göra ett skvatt.

inte vad jag vet om iaf.
men sen är det artister som jag ej har hört talas om och som jag garanterat aldrig har haft på min dator ens=/.
jag kan även komma åt film och bild mappar tydligen samt att det nu finns nån slags hub grejj över bild/film/musik allternativen i XMB menyn.
kom detta med i den nya patchen?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Inaktiv

Kommer det att komma någon form av homebrew, så att man kan få en vettig mediaspelare? Som tar lite fler format?

Permalänk
Medlem

"New Rockstar Games Franchise Exclusive to the PS3"

Citat:

This is Michael Shorrock. I’m the Director of 3rd Party Relations at SCEA. As you may have seen this morning/last night on GameHead with Geoff Keighley, we are announcing that a new franchise from Rockstar Games will be exclusive to PS3. As part of our long standing relationship with Rockstar, and the incredible success for both companies with the cultural icon that is Grand Theft Auto, we’ve agreed to the PlayStation exclusive rights of the next great franchise from the Rockstar studios.

Everyone knows to have success in this business you need to look ahead, identifying the talent and titles that are going to give consumers new kinds of gaming experiences that help set the bar for the rest of the industry. Rockstar has a heritage for doing just that. We have had incredible success with the GTA franchise and are happy to continue to offer those titles on our platforms, and even more excited about what’s to come from the current and future relationship between our companies. Rockstar really wanted to make a game that you can truly only do on PS3, harnessing the power of CELL and Blu-ray disc and this deal lets them do just that.. This is really a win-win situation for both companies. As Jack mentioned in the interview with Geoff, this franchise is not LA Noire, but something all new. We agreed with Rockstar and Take-Two Interactive Software that we wouldn’t disclose anything more about the deal or title at this time, so stay tuned, we’ll share more info as soon as we can.

Hade ju varit trevligt att veta vad det är för något spel också.

Killbom: Det kommer säkert inom ett par år men du kan ju alltid installera Linux på den och använda videolan. Problemet är dock att prestandan inte blir alltför bra ännu så HD-material i 720p/1080i/1080p hackar mest troligt.

mangemani: Det lär ju vara någon grannes musik-bibliotek du kommer åt. Han har säkert någon DNLA programvara på sin dator.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
"New Rockstar Games Franchise Exclusive to the PS3"

Wow! Fan va nice! Rockstar gör ju bara bra och intressanta spel. Bully, Manhunt för att inte tala om GTA-serien. Kommer bli väldigt intressant att se vad de gör härnäst.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Jag har funderat över hur mycket bättre denna enorma prestanda i PS3 igentligen är i kriget mellan PSvsXB360?

Om jag nu skaffar en PS3 istället för en XB360 kommer jag se klara skillnader rent grafiskt? eller kommer detta ta många år? eller är det ens någon skillnad över huvudtaget?

Kan man typ jämföra PS3vsXB360 kriget med prestandan i Gamecube vsXBOX , PS2vsXBOX sist konsol krig?

Kan en XB360 visa upp typ Killerzon2/MGS4 grafik?

det lutar mot ett köp av en XB360 men jag vet inte svårt val det där

tacksam för svar

Visa signatur

Niklas

Permalänk
Medlem

bilfotboll?

( http://www.fz.se/bilder/?id=47273 )

verkar kul, och det var ju några som frågade efter splitscreenbilspel. fler MM-fans?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikeke

Kan man typ jämföra PS3vsXB360 kriget med prestandan i Gamecube vsXBOX , PS2vsXBOX sist konsol krig?

du menar kriget som slutade med att det släpptes ett exklusivt spel (RE4) som sades pressa skiten ur den bästa maskinen (Camecube) men som senare kom till PS2, lite förbättrat?

kanske, kanske inte. glöm maskinen och köp spelen du gillar istället, kolla sen vad det står på kartongen och skaffa maskinen det behövs för att spela dem sålänge.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikeke
Jag har funderat över hur mycket bättre denna enorma prestanda i PS3 igentligen är i kriget mellan PSvsXB360?

Om jag nu skaffar en PS3 istället för en XB360 kommer jag se klara skillnader rent grafiskt? eller kommer detta ta många år? eller är det ens någon skillnad över huvudtaget?

Kan en XB360 visa upp typ Killerzon2/MGS4 grafik?

det lutar mot ett köp av en XB360 men jag vet inte svårt val det där

tacksam för svar

Nu till hösten så kommer du börja se skillnader på grafik. Spel som ser bättre ut är Lair, Heavenly Sword, Gran Turismo 5 Prologue och fler. Inga av dessa spelen använder ens 50% av PlayStation 3's kraft.
Jag har läst att Lair har 20 gånger mer polygons än Gears of War. Lair använder också någon ny textur teknik som gör allting ser mer realistiskt ut och den är bara möjlig på PlayStation 3. Den är säkert möjlig på Xbox 360 om man har tid och verkligen försöker.

Jo. Xbox var den kraftigaste i förra generationen och nu är PlayStation kraftigast i nästa generationen.

Jag tror inte den kan eftersom Killzone 2 har så komplexa saker i sig. Bästa lighting effects, real-time blood, destructible enviroment.
Jag tror Metal Gear Solid 4 skulle funka på Xbox 360, men då skulle spelet inte kunna ha HD ljud. Tar för mycket plats.
Varför tror jag att Metal Gear Solid 4 skulle fungera på Xbox 360? Jo, för att du rör dig inte snabbt framåt, du smyger dig framåt och då behöver den inte ladda upp allting hela tiden och till slut börjar hacka.

Permalänk
Medlem

Förlåt för lite OT men hur bra är det att spela på Plasma hd skärmar?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es

Funkar iaf väldigt bra för mig, har en 42" panasonic-plasma som klarar 1080p.

Visa signatur

PSN: nickeswe
XBL: Jixel

Permalänk
Medlem
Citat:

menar du bra för panelen med inbränning (egentligen slitage snarare) eller om de är för långsamma?

på det senare är det inga problem idag, bättre paneler funkar lika bra som bra LCD ungefär.

inbränning däremot går inte att komma ifrån med plasma, dock är dagens spel oftast inte mer skadliga för panelerna än vissa TV-program. (pga loggor och annan skit) men jag skulle väll inte lämna NESet på om jag inte ville ha spök-Mario som hemsöker bilden senare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spelade på Gran Turismo HD på brorsans 50" Samsung. Siffrorna i högra hörnet (Drift Trial) blev inbränt =/ Men det försvann efter en stund.

Permalänk
Sötast

Spelar PS3 för första gången idag på LCDtv.

Samma avstånd här på en vad det nu kan vara... 32" kanske? som jag har hemma på 110" på projektorn... att spela Stardust på den lilla rutan... jag blir ju yr

Permalänk
Medlem

Dagens.

Har inhandlat ett Ps3 idag, har kopplat den till tvn och installerat den, kör via hdmi kabel, när jag installerade den så fick man välja ifall man ville att ljudet också skulle köras via den. Nu till problemet, jag har bara ljud när jag är inne i själva ps3 menyn, när jag sätter igång nåt spel så försvinner ljudet, nån som vet vad som kan vara fel ? Och dessutom när jag byter kanal och sen byter till HDMI igen så hörs ljudet från spelet i ungefär 1 sek sen försvinner det igen.

Visa signatur

Vad står Manchester Citys sponsor EIDOS för? Eleven Idiots Dreaming Of Sucess :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Nu vet jag inte hur PS3 ser ut på en SDTV, men 360 ser bra ut (långt ifrån lika bra som på en HD) på en. Så vill man ha en PS3 så tror jag nog det är värt det ändå, även om jag inte skulle göra det.

Enda spel jag kan tänka på som intresserar mig är väl FFXIII.

Tog med PS3:an till vårt sommarställe där vi har en 27" SDTV.... kan säga att det är fruktansvärt med endel spel, dock har jag aldrig gillat konsoller förut för det alltid sett hemskt ut

The Darkness och HS såg inte så roligt ut, dock så funkade R:FoM bra....

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DB7
Dagens.

Har inhandlat ett Ps3 idag, har kopplat den till tvn och installerat den, kör via hdmi kabel, när jag installerade den så fick man välja ifall man ville att ljudet också skulle köras via den. Nu till problemet, jag har bara ljud när jag är inne i själva ps3 menyn, när jag sätter igång nåt spel så försvinner ljudet, nån som vet vad som kan vara fel ? Och dessutom när jag byter kanal och sen byter till HDMI igen så hörs ljudet från spelet i ungefär 1 sek sen försvinner det igen.

ställ in en simplare ljudprofil. din TV kanske inte stödjer flerkanalsljud, okomprimerat eller vad du nu försöker mata den med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick ett ryck och stack till Games igår och handlade ett PS3. Dom hade någon kampanj om att man kunde byta in sin gamla PS2 och 10 spel och få köpa 3:an för 3990:-, 5990:- om man inte gjorde inbytet. I paketet ingick även de 2 spelen och en exrta kontroll som är med i starter packet.

Tog med min PS2, runt 12 spel och så gjorde jag inbyten på de spelen som följde med 3:an direkt och då kostade konsollen plus en extra kontroll mig bara 3060:-, helt ok pris tycker jag. Köpte med Ninja Gaiden också, hade hört innan att det skulle vara svårt men fy fan vad knepigt det är i vissa lägen. I den takten jag advancerar så lär det räcka fram till julen.

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoKane
Fick ett ryck och stack till Games igår och handlade ett PS3. Dom hade någon kampanj om att man kunde byta in sin gamla PS2 och 10 spel och få köpa 3:an för 3990:-, 5990:- om man inte gjorde inbytet. I paketet ingick även de 2 spelen och en exrta kontroll som är med i starter packet.

Tog med min PS2, runt 12 spel och så gjorde jag inbyten på de spelen som följde med 3:an direkt och då kostade konsollen plus en extra kontroll mig bara 3060:-, helt ok pris tycker jag. Köpte med Ninja Gaiden också, hade hört innan att det skulle vara svårt men fy fan vad knepigt det är i vissa lägen. I den takten jag advancerar så lär det räcka fram till julen.

Grattis till en PS3a=), En bra maskin eller hur

Permalänk
Medlem

Anti1oop, Hur tar du Screenshots?

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stisse
Anti1oop, Hur tar du Screenshots?

Fotograferat TVn.

Vet någon om XMB-Screenshots står på firmware kölista?
Kan inte tänka mig en viktigare funktion för tillfället, typ trycka R1+L2= Screenshot så man kan smacka till ett i rätt tillfälle. Maskinen är högpresterande och har hårddisk och sjuk grafik men ingen screenshot funktion?

Permalänk
Medlem
Citat:

Grattis till en PS3a=), En bra maskin eller hur

Helt klart en underbar maskin men den ligger farligt nära att flyga ut genom rutan snart. Ninja Gaiden knäcker mig, får nog skaffa en sandsäck eller liknande jämte tvn så man inte tar ut sin ilska på dyrare prylar.

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoKane
ilska

here you go.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm, Hur går det med Killzone 2?, För det som visades upp på E3 var väll Pre-Alpha så är det någons som hört nåt om när det ska släppas, är sjukt sugen på det!