Silverstone introducerar KL01

Permalänk
Melding Plague

Silverstone introducerar KL01

Tillverkaren Silverstone har idag lanserat chassit KL01 vilket ingår i Kublai-serien chassin. Det är ett medelstort chassi som är tillverkat i secc-stål men har en aluminium-front.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nice design!

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Håller med - ser inte så dum ut Möjligen lite väl stor och klichéfylld blå led fram då.. Och jag skulle gärna sett en variant i silver/alu istället för svart.

Lite ont om bilder så lång dock: skulle vilja se hur den ser ut innanför luckan mm. Gillar dock att de skippat det utstansade fläktgallret i bak, utan kör med ett löstagbart galler istället!

Kommer nog hålla ögona öppna efter recensioner på detta chassi!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

I like! Om mitt P180B falerar någon dag kan jag väl tänka mej att köpa detta!

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Behind the mask

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Håller med - ser inte så dum ut Möjligen lite väl stor och klichéfylld blå led fram då.. Och jag skulle gärna sett en variant i silver/alu istället för svart.

Lite ont om bilder så lång dock: skulle vilja se hur den ser ut innanför luckan mm. Gillar dock att de skippat det utstansade fläktgallret i bak, utan kör med ett löstagbart galler istället!

Kommer nog hålla ögona öppna efter recensioner på detta chassi!

Här ser man lite vad som finns bakom den, imo, vidrigt fula plexiluckan:
http://www.silverstonetek.com.tw/images/products/kl01/kl01-si...

Permalänk
Medlem

Nej, inte plexi! Suck, den såg ju nästan mysig ut annars

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

Enligt Swecnyheten skall det säljas två versioner: en med och en utan fönster, så förhoppningsvis kan man slippa det där enorma och osnygga hålet!

(Kan nån förklara poängen med att ha ett fönster som visar stora delar av det totalt intetsägande DVD/hårddiskracket för mig??)

...

Såg förresten att det fanns ett KL02 på silverstones hemsida!
http://www.silverstonetek.com.tw/products/p_contents.php?pno=...

Dock inga Feature Photos ännu, så finns inte så mycket att titta på. Ser ju hyfsat ut även den, och verkar ha nån finurlig montering av hårddiskarna?

...

Förresten Temijin TJ10 är väl ny den med?
http://www.silverstonetek.com.tw/products/p_contents.php?pno=...

En TJ09 med frontlucka och lite småförbättringar som det verkar?
Gillar dock inte hårddisklösningen på de lådorna.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Ser trevlig ut. Kanske skulle skaffa en för servern. Vill man så borde det inte vara några problem att byta LEDsen till den färg man vill ha.

Permalänk

Kublai-serien - inte vilket skit som helst.

get it?

Permalänk
Inaktiv

Tycker den är på tok för dyr och Jag kommer aldrig mer att köpa en låda som inte har löstagbar moderkortsplåt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Såg förresten att det fanns ett KL02 på silverstones hemsida!
http://www.silverstonetek.com.tw/products/p_contents.php?pno=...

Enligt min källa skall även KL02 lanseras här i Sverige samtidigt som KL01.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Den där skulle vara värd priset om den var gjord helt i aluminium. Som den är nu finns det många bättre alternativ.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Den där skulle vara värd priset om den var gjord helt i aluminium. Som den är nu finns det många bättre alternativ.

Vilka då? (Ifrågasätter inte vill bara ha förslag på låda att köpa )

Visa signatur

Lian-Li PC7 V3 scand | Intel E6750 @ 3.6 GHz | Gigabyte P35 DS3 | Corsair 2x1024 mb PC6400 Cl4 | Corsair 520w | Scythe Infinity | Inno3d 8800gts 320 mb @ 621/918/1512 | WD 500gb AAKS |4 x Nexus "real silent" | Scythe KamaMeter |

Tempz:proc: ~40 idle, ~70 load, graf: ~60 idle, ~75 load

Permalänk

Många nya chasin som den där. Har tun aluminium plåt som sitter dekorativt men är ömtålig i fronten..
Hatar sona chassin.
Slår man emot med någe har man en bula.

Mitt chassi har ur frästa aluminium bitar som är minst 5mm tjocka..
Mer robust.. så ska det vara..

Permalänk
Avstängd

Såg ju inte så pjåkigt ut på bilderna.

Vad betyder secc-stål?

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Såg ju inte så pjåkigt ut på bilderna.

Vad betyder secc-stål?

Att det är helt vanligt stål

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bil_experten
Många nya chasin som den där. Har tun aluminium plåt som sitter dekorativt men är ömtålig i fronten..
Hatar sona chassin.
Slår man emot med någe har man en bula.

Mitt chassi har ur frästa aluminium bitar som är minst 5mm tjocka..
Mer robust.. så ska det vara..

Enligt silverstones specifikationer så är aluminiumdörren 3mm, vilket ju borde räcka?

Och vad har du för låda?

*uppdatering*
En första recension:
http://www.extrememhz.com/kl01-p1.shtml

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.