Loggar in på datorns standardprofil?

Permalänk
Medlem

Loggar in på datorns standardprofil?

"Din profil kan inte läsas in, så du har loggats in med datorns standardprofil"
Har verkligen inte ändrat något speciellt utom satt lösenord på mitt konto osv, har dessutom inget virus eller liknande. Någon som varför det blir så?

Kan tillägga att jag har testat o googla det men hittar inget..

Permalänk
Medlem

har du en hp dator? jag har samma problem...

Visa signatur

Unraid#1: Asus X99-M WS/SE, Xeon E5-2683 v3, 32GB

Permalänk
Medlem

Profilen sparas under c:\documents and settings\(användarnamn) Där under finns det en fil som heter ntuser.dat. Blir den filen skadad så händer just det du beskrev.

Prova kör en chkdsk /F så kanske den kan repareras.

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Medlem

Precis som Korgan säger så om ntuser.dat blir skadad kan man få detta fenomen , det du kan göra är att skapa en ny användare som är admin och sedan gå in och säkerhetskopiera din gamla ntuser.dat. som ligger under c:\documents and settings\användarnamn

Döp om ntuser.dat och logga sedan in igen , då kommer du troligen att komma in men tappa inställningar som bakgrunden , skrivare , länkade enheter mm mm.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W