Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Datorn dog...

Okej så här gick det till. Eftersom min dator är köpt år 2004 så tyckte jag att jag kunde riskera den för lite överklockning (ni förstår säkert redan vad problemet är...) så jag laddade ner ClockGen för att öka prestandan lite. Men min PLL modell fanns inte med så jag tog listan med modeller och gick igenom den uppifrån och ned. Jag trodde inte att detta kunde skada datorn på något sätt men det kunde tydligen det. Nu till min fråga.... eller rättare sagt bön, hur ska jag få igång datorn igen!?!? Är hela skiten förstörd eller går det att rädda åtminstonde några delar av den?
Det som hände var att datorn hängde sig, jag fick panik och stängde av datorn. Nu när jag försöker starta den så verkar det inte vara något fel på den, alla fläktar snurrar osv men jag får ingen bild och det är inget fel på skärmen, det vet jag. Går datorn att rädda!?:(

Permalänk
Medlem

Prova byta CPU,

Visa signatur
Permalänk
Medlem

testa clear cmos, vet inte om det hjälper när du grejat med mjukvaruprogram men.. alltid värt ett försök

Visa signatur

Core 2 Duo E4300 @ 3006MHz | Zalman CNPS7700-Cu | Corsair XMS2-6400 4Gb @ 887mhz | XFX Radeon HD4770 | 1x 160gb SATA Samsung | 1x 80gb IDE Seagate

Permalänk
Medlem

Jag har dessvärre bara en processor, så jag kan inte byta.
Hur clearar jag cmos?

Permalänk
Medlem

beror väl på vad för moderkort du har, testa ta ur batteriet som sitter på moderkortet, du kommer se det, vänta någon minut och sätt i det igen och se om det funkar.

Visa signatur

Core 2 Duo E4300 @ 3006MHz | Zalman CNPS7700-Cu | Corsair XMS2-6400 4Gb @ 887mhz | XFX Radeon HD4770 | 1x 160gb SATA Samsung | 1x 80gb IDE Seagate

Permalänk
Medlem

Jag har en stor nyhet att berätta!
Drog ut sladden och tog ut batteriet någon minut och TADA! Fungerar precis som vanligt igen. Fan vad tur man har då. Iaf så tänker jag hålla mig långt ifrån överklockning på etag. Tack för hjälpen!