Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

The Thing 1982

6.5/10 helt ok film.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Disturbia - 7/10

Helt ok thrillerskräckis som också är lite nyskapande. Hade hellre sett att den var längre, kändes väldigt komprimerad.

Perfume - The Story of a Murderer - 9/10

Grymt bra film, genren kan man diskutera men det är en härlig berättelse om pojke som har mycket utvecklat luktsinne, speciell film.

PS, ni andra kan väl också länka filmerna ni sett till IMDB så blir det ännu enklare att hitta information!

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Disturbia - 7/10

Helt ok thrillerskräckis som också är lite nyskapande. Hade hellre sett att den var längre, kändes väldigt komprimerad.

Nyskapande? Ursäkta mig, men är inte det filmen som är en exakt kopia av "Rear Window" av Alfred Hitchcock?

Permalänk
Medlem

Dynamite Warrior

Thailändsk kampsport film, hade en del gryma fighting scener men i överlag så var handlingen i stil med en Toma film och effekterna såg lite B ut ibland.

7/10 för att den var cool men det finns många bättre filmer inom samma genre.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Bristande bevis (Fracture)
Film med Anthony hopkins mm..
Betyg: 5/10 En halvdan film som är lite tröttsam, mycket snack och lite verkstad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Nyskapande? Ursäkta mig, men är inte det filmen som är en exakt kopia av "Rear Window" av Alfred Hitchcock?

Stämmer bra.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Nyskapande? Ursäkta mig, men är inte det filmen som är en exakt kopia av "Rear Window" av Alfred Hitchcock?

Det finns oftast en film som gjort någonting först, men konceptet hittar du iallafall inte i varje b-skräckis som Hollywood skiter ur varannan månad. Men du har nog rätt, annorlunda var nog ordet jag letade.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Det finns oftast en film som gjort någonting först, men konceptet hittar du iallafall inte i varje b-skräckis som Hollywood skiter ur varannan månad. Men du har nog rätt, annorlunda var nog ordet jag letade.

Ja, men det är ju skillnad på att influeras av en annan film och att totalt kopiera den från början till slut. Fast visst. Filmen är väl annorlunda än de flesta Hollywoodfilmer, men inte nyskapande för fem öre.

Permalänk
Medlem

Goodbye Lenin! - En underbar film som handlar om livet i DDRs slutskede. Tysk film är fan alltid välspelad och påkostad , något man inte kan säga om våra egna produktioner. 5/5

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

This Is England - 9/10 Den var riktigt bra, rekommenderas varmt!

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem

The Crow (Brandon Lee versionen, inte nån jävla skitomgjord version) - 10/10 Ett måste i filmsamlingen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Ja, men det är ju skillnad på att influeras av en annan film och att totalt kopiera den från början till slut. Fast visst. Filmen är väl annorlunda än de flesta Hollywoodfilmer, men inte nyskapande för fem öre.

Som jag sa tidigare var nog annorlunda ordet jag letade efter. Nu har jag inte sett Hitchcock's original så jag reagerade inte på det när jag såg Disturbia. Förvånar mig dock inte att någon använt samma tema när man tänker efter.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

[url="http://www.imdb.com/title/tt0448134/"]Sunshine[/url] - 6,5/10. Rätt bra i början, men slutet... wtf liksom...

[url="http://www.imdb.com/title/tt0386140/"]The Legend of Zorro[/url] - 4/10. Denna sög helt enkelt. Barnslig film tyckte jag. 1:an var iaf underhållande, men 2:an... skit.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

[url="http://www.imdb.com/title/tt0366780/"]MirrorMask[/url] - 3/10. Filmen sög Hängpung, skulle inte rekommendera den till någon.

[url="http://www.imdb.com/title/tt0120812/"]Rush Hour[/url] - 8/10. Lika bra som alltid. Chris Tucker <3 :).

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Max
Goodbye Lenin! - En underbar film som handlar om livet i DDRs slutskede. Tysk film är fan alltid välspelad och påkostad , något man inte kan säga om våra egna produktioner. 5/5

Det beror nog snarare på att vi svenskar är mer kritiska av våra egna produktioner än vad andra nationaliteter är (av våra filmer).

"Man blir aldrig profet i sin egen stad" eller hur det där bibelcitatet lyder. Det är en psykologisk effekt, snarare än att Svenska filmer faktiskt är sämre.

Själv såg jag sist:

The Big Chill - 9/10. Fenomenal och filosofisk. Man blir lite mörkrädd ibland.

Permalänk
Medlem

Cashback - 7.5/10

Engelsk dramakomedi om snubbe vars liv faller i spillror när det bryter med flickvännen. Han kan inte sova om natten och tar därför nattskiftet på närmsta mataffär. Där träffar han på olika personligheter och utforskar också sin artistiska sida, och börjar målar av personer i affären, nakna som påklädda.

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

The Simpsons Movie - 2/5
I början var den väl ok. Kändes som ett helt vanligt avsnitt av serien tyckte jag, men på tok för långt. I slutet somnade jag nästan eftersom det var så tråkigt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

300

Snyggt filmad, animerad, osv... En snygg film över lag. Underhållande också på sina ställen. Kändes som den saknade en del dock, men kan inte sätta fingret på vad. Över lag en bra film. 7/10. Sevärd.

Bästa filmen på länge var dock Transformers. 9/10. Vad som hade gett den full pott var om den var mer som orginalstoryn från början av åttiotalet. Det är dock över 25 år sen trots allt, så man förstår att de behöver ändra den en del. Jag dregglade mycket i den filmen. Mina barndomshjältar kom till liv äntligen.

Permalänk

Flight Of The Living Dead - 2/10

Wow asså. Vad ska man säga? Den var så dålig att den blev underhållande tillslut endå. De få poäng den fick är pga att man garvar sig igenom slutet En klassisk zombie-film, fast på ett flygplan i oväder. Tyvärr inte så blodig man skulle vela dock.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

[URL="http://www.imdb.com/title/tt0448134/"]Sunshine[/URL] - 4/10

Handlar om ett gäng astronauter som ska rädda jorden. Personligen så gillade jag inte fimen, vet inte riktigt varför dock. Kan bero på att hela grejen kändes löjlig.

Permalänk
Medlem

The Langoliers

Riktigt bra film baserat på Stephen Kings bok. Trots dess brister i skådespeleri och effekter så är den fortfarande väldigt bra. Om den gjorts för en högre budget och inte som en mini serie för TV så hade den fått 10/10 från mig. Trots att jag skulle ge filmer som The Shining och Dreamcatcher högre betyg så anser jag ändå att denna är bättre. Tror inte att alla är så förlåtande med den låga budgeten och det faktum att skådespelaren som spelar en blind flicka i den här filmen är lika usel som den lilla flickan i Narnia... Ja, det säger en hel del.

En väl förtjänad 8/10

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk

the illusionist...

skitbra! 7/10

Visa signatur

Muf:are

Permalänk
Medlem

Harry Potter and the Sorcerer's Stone - 5/10. Sådär underhållande när man har as tråkigt, men skulle aldrig vilja se den igen, tyckte skådespeleriet var riktigt dåligt.

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem

Disturbia 9/10 skit bra ,jag gillar att bli rädd

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Cashback - 7.5/10

Engelsk dramakomedi om snubbe vars liv faller i spillror när det bryter med flickvännen. Han kan inte sova om natten och tar därför nattskiftet på närmsta mataffär. Där träffar han på olika personligheter och utforskar också sin artistiska sida, och börjar målar av personer i affären, nakna som påklädda.

mvh

Säger som dig då

Visa signatur

rragon

Permalänk

Disturbia var helt underbar film faktiskt sablarns alltså och Outlaw var helt ok.

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

Zodiac: 7/10. Var väl okej, lite lång bara.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Såg precis Kabhi Khushi Kabhie Gham ( http://www.imdb.com/title/tt0248126/ ) på SVT1.

Den får helt klart 10/10 av mig. Var på randen till att gråta flera gånger under filmen, och fällde min första tår på väldigt länge i slutet av filmen.
Musiken var också helt underbar.

Ska beställa DVDn med detsamma.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Såg nyss The machinist som jag köpte för ett par månader sen utan att kolla.
8/10

Permalänk
Medlem

Vacancy - 6/10 Allt med Luke Wilson förtjänar minst 5/10. Filmen var sådär, kan vara bra om man har riktigt riktigt tråkigt.

Visa signatur

rragon