Permalänk
Avstängd

vilka kanaler ?

Visa signatur

DualCore AMD Athlon 64 FX-62 @ 3ghz | Radeon X1950Pro | 2048
MB DDR2-667 | 160GB hårddisk |

Permalänk

De markbundna gratiskanalerna. Vilka som ingår har jag inte en aning om.

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.boxer.se/?page=11
Se rutan med 'Dessa kanaler går att se utan programkort'

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
http://www.boxer.se/?page=11
Se rutan med 'Dessa kanaler går att se utan programkort'

Okej, så man kan se TV6

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dcfc
Okej, så man kan se TV6

Ja tv6 ingår bland gratiskanalerna. En sak att tänka på är att de där antennerna som medföljer tv-kort tenderar att inte vara speciellt bra så mitt råd är antingen att bo med mycket god mottagning eller koppla in en ordentlig takantenn.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Ja tv6 ingår bland gratiskanalerna. En sak att tänka på är att de där antennerna som medföljer tv-kort tenderar att inte vara speciellt bra så mitt råd är antingen att bo med mycket god mottagning eller koppla in en ordentlig takantenn.

Okej, jag har 6km till masten och ligger i ett rött område alltså Mycket god mottagning.
Så jag kanse klarar mig med den med följande antennen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag bor också inom "Mycket god mottagning" men måste ändå använda en kraftig takantenn för god mottagning. Det beror ju helt enkelt på hur du bor, jag bor på fel sida av ett mindre berg/kulle vilket förklarar mina problem.

Jag vill inte skrämma dig men jag tycker att du får vara mentalt beredd på att behöva koppla den till en vettig takantenn om den lilla inte fungerar.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Jag bor också inom "Mycket god mottagning" men måste ändå använda en kraftig takantenn för god mottagning. Det beror ju helt enkelt på hur du bor, jag bor på fel sida av ett mindre berg/kulle vilket förklarar mina problem.

Jag vill inte skrämma dig men jag tycker att du får vara mentalt beredd på att behöva koppla den till en vettig takantenn om den lilla inte fungerar.

Okej, men jag tror att jag kan klara mig.

Om jag är på övervåningen så ligger jag ganska jämt med slänten som är vid huset.
Sen när man kollar genom träden så ser man berget som masten står på.

Visa signatur

Permalänk

Jaja, det är ju bara å testa... en antenn är ju inte så dyr...

Visa signatur