Cannabisodlare erbjuder Schwarzenegger (staten Kalifornien) 6,7 Miljarder SEK.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klargplutte
Suck va många pundare vi har på swec "cannabis FTW blablabla" , är man inte rätt mycket loser om man behöver använda ett preparat regelbundet för att uppnå välmående och glädje i livet och då räknar jag in alkohol också.

Pundare är en amfetaminist, inget annat.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Om Cannabis ska vara olagligt för att är så 'skadligt', varför inte förbjuda alkohol, cigaretter, kaffe, socker etc? Allt det är ju skadligt på något sätt.. men vad jag förståt så är cannabis inte alls skadligt, speciellt inte jämfört med t.ex. alkohol.
Jag har druckit bara ett några gånger, och kan säga att det inte är något för mig. Delvis för jag tycker att det inte är värt det (slöseri på pengar och hälsa), samt att det inte var något speciellt.. allt blev plötsligt mycket roligare när jag var riktigt full, men saker kan vara roligt utan...
Cannabis är nog något jag skulle kunna tänka mig testa om det är så lugnande etc som det sägs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janav
Jag använder själv alkohol såväl som cannabis med relativt långa mellanrum. Jag gör det inte för lyckoruset eller känslan - även om detta är en liten bonus - men för att det är gott (alkohol framför allt) och för att det är socialt. Jag rör inte svensk öl av denna anledning, exempelvis, men håller mig till tyska, irländska och tjeckiska ölsorter. Utöver det tycker jag även om goda whiskeys/malts och likörer som jag har stående hemma i barskåpet.

A man after my own heart
Om man byter ut whiskeys/malts mot div. olika drinkar/spritsorter

Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Typiskt nykterister att tala illa om något dom inte har en aning om vad det är.
Att säga att dittan och dattan är fel utan att någonsin ens ha testat det är som att på julafton säga att sill är äckligt, du har aldrig smakat det men "vet" att det är äckligt.

Man måste inte ha provat för att kunna vara negativ, man kan veta tillräckligt mycket för att bilda sin egen åsikt ändå. Man skall dock vara medveten om att det då finns en möjlig brist i grunderna till sin åsikt, även om åsikten inte behöver förändras för att bristen åtgärdas. Att däremot säga att "inte testat = vet inget" är minst lika fel, då det argumentet har lika klara brister i det att det finns mycket man inte behöver testa för att se som negativt. Du har nog till exempel inte dött ännu, och alltså skulle det då gå att säga att det inte är negativt att dö.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Om Cannabis ska vara olagligt för att är så 'skadligt', varför inte förbjuda alkohol, cigaretter, kaffe, socker etc? Allt det är ju skadligt på något sätt.. men vad jag förståt så är cannabis inte alls skadligt, speciellt inte jämfört med t.ex. alkohol.
Jag har druckit bara ett några gånger, och kan säga att det inte är något för mig. Delvis för jag tycker att det inte är värt det (slöseri på pengar och hälsa), samt att det inte var något speciellt.. allt blev plötsligt mycket roligare när jag var riktigt full, men saker kan vara roligt utan...
Cannabis är nog något jag skulle kunna tänka mig testa om det är så lugnande etc som det sägs.

Cannabis är skadligt, bara inte så skadligt som propagandan vill få en att tro. Det har dessutom många riktigt positiva användningsområden, inte minst inom medicin, men även detta överskuggas av det fantasifoster som skapats om cannabis (och mycket annat) som nått monster under sängen.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Återigen, du har väl antagligen inte ens smakat alkohol.
Man måste inte bli dyngrak varje helg bara för att man uppskattar alkohol.
Öl kan vara en mycket god dryck. Jag själv är inte mycket för starksprit men det finns ju uppenbarligen dom som verkligen uppskattar det.
Samma sak med röka, man måste inte bli vrålstenad varje dag bara för att man råkar tycka det är mysigt att röka lite då och då.

Ni är praktexempel på sådana som gått på statens propaganda och inte bildar en egen uppfattning av saker.
En perfekt svensk mao! =]

Måste göra dig besviken och erkänna att jag tar mig en ordentlig bläcka ibland och liksom du åtnjuter jag en öl ibland för smakens skull (ej ruset) , cannabis eller annan illegal drog har jag ingen personlig erfarenhet och har inte tänkt skaffa heller vilket kanske får mig att framstå som en 50årig oskuld i vissas ögon men det kan jag ta . Kan absolut inte ställa upp på resonemanget som vissa har att eftersom alkohol som enligt dom orsakar mer problem i samhället är tillåtet så borde cannabis också vara det , varför legalisera fler droger om dom sin redan är legaliserade orsakar så mycket problem ??

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Citat:

Jaa, för du vet inte vad du pratar om?
Det enda giltiga argumentet du har mot det är att du inte gillar lukten, det köper jag, men du har aldrig provat det själv och vet således ingenting om själva drogen.

Jag antar att du har provat allt som du har en åsikt om? Heroin, pedofili m.m?

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga

Man måste inte ha provat för att kunna vara negativ, man kan veta tillräckligt mycket för att bilda sin egen åsikt ändå. Man skall dock vara medveten om att det då finns en möjlig brist i grunderna till sin åsikt, även om åsikten inte behöver förändras för att bristen åtgärdas. Att däremot säga att "inte testat = vet inget" är minst lika fel, då det argumentet har lika klara brister i det att det finns mycket man inte behöver testa för att se som negativt. Du har nog till exempel inte dött ännu, och alltså skulle det då gå att säga att det inte är negativt att dö.

Förvisso sant, jag har delvis fel, men det har även du.
Man kan läsa sig till kunskap om något, cannabis och liknande i det här fallet.
Man kan lära sig t.ex vad det består av, vad som händer med kroppen osv osv.
MEN, man kan aldrig läsa sig till en riktig åsikt om huruvida det är kul / bra eller ej.
Varför? Det är personliga åsikter. Läser man något som någon som inte gillar det har skrivit så betyder det inte att det är skit för alla. Förstår ni?
"det är skadligt för kroppen".
Kanske det, men det handlar om att prioritera.
Ingen vet hur gammal den blir, jag kanske dör i morgon och då vill jag inte ha levt ett liv med kristen återhållsamhet.
Det är kul att supa, det är kul att röka. Det finns mycket som inte är bra för kroppen i sig, men det gör under för psyket

Citat:

Jag antar att du har provat allt som du har en åsikt om? Heroin, pedofili m.m?

Skjuta heroin var helt okej.
Pedofili var inte min cup of tea dock.

Edit:
Jag ser inget fel med någon drog och ger fullständigt fan i om folk brukar den så länge som dom kan kontrollera det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Suck va många pundare vi har på swec "cannabis FTW blablabla" , är man inte rätt mycket loser om man behöver använda ett preparat regelbundet för att uppnå välmående och glädje i livet och då räknar jag in alkohol också.

Och vem är du som antar att man brukar cannabis för att "fly"?

Vet du vad du kan få göra?

Du kan få samla alla Beatles, Rolling Stones, Metallica, Bob Marley, Grateful Dead, Nirvana, Bob Dylan, Dr. Dre, Tupac, Snoop Dogg, Jefferson Airplane, Jimi Hendrix, Miles Davis, Sublime, Motley Crue, Cypress Hill, Red Hot Chili Peppers, Eric Clapton, The Cure, Blue Öyster Cult, Led Zeppelin, Queen, Pink Floyd och Oasis album och bränna skiten. Pundare hela bunten. De brukar ju droger för att fly, de är totala losers.

Nu menar jag inte att det är pga droger de gör bra musik (de är/var alla otroligt talangfulla musiker), men det finns en jävla bra korrelation mellan droger och bra musik. Eller för att inte nämna författare, filmregissörer och konstnärer. Oscar Wilde, Ernest Hemingway och självaste August Strindberg är alla kända för att dricka en del absint innan de skriver sina verk.

Man brukar inte cannabis för att uppnå välmående. Det är en urgammal tradition som vi människor har gjort under tusentals år. Att samla sina nära vänner och röka en växt, vare sig det är tobak, cannabis eller opium spelar ingen roll. Och det är något du aldrig kommer förstå förrän du provar.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Jag anser vissa av dom artister du nämnde är riktigt bra men titta lite närmare så är dom många av dom losers och vrak på det personliga planet . Måste nästan fråga hur ofta du röker på Cloudstone ?? 3-4 gånger i veckan ?? ditt tidigare inlägg om cannabis och bilkörning gör mig lite oroad då du beskriver en kännbar påverkan som något bra i trafiken.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem
Citat:

Förvisso sant, jag har delvis fel, men det har även du.
Man kan läsa sig till kunskap om något, cannabis och liknande i det här fallet.
Man kan lära sig t.ex vad det består av, vad som händer med kroppen osv osv.
MEN, man kan aldrig läsa sig till en riktig åsikt om huruvida det är kul / bra eller ej.
Varför? Det är personliga åsikter. Läser man något som någon som inte gillar det har skrivit så betyder det inte att det är skit för alla. Förstår ni?
"det är skadligt för kroppen".
Kanske det, men det handlar om att prioritera.
Ingen vet hur gammal den blir, jag kanske dör i morgon och då vill jag inte ha levt ett liv med kristen återhållsamhet.
Det är kul att supa, det är kul att röka. Det finns mycket som inte är bra för kroppen i sig, men det gör under för psyket

Skjuta heroin var helt okej.
Pedofili var inte min cup of tea dock.

Edit:
Jag ser inget fel med någon drog och ger fullständigt fan i om folk brukar den så länge som dom kan kontrollera det.

Hur har jag fel? Jag inte sagt någonting om att cannabis skulle vara si eller så bara för att det klassas som drog, jag påpekade bara att det finns brister i att avfärda en åsikter för att de "inte testat" precis som att det finns fel i att bilda sig en åsikt utan att ha gjort det. Att vara negativ till någonting med bara kunskaper man kan få utan att testa är helt ok, men man har inte hela bilden och det skall man vara medveten om.

Jag själv är positiv till cannabis, men jag är inte blind för riskerna och effekterna vilket är varför jag är för en legalisering med restriktioner istället för att bara släppa det helt löst. Jag avfärdar dock ingens åsikter bara för att de själva inte testat, eftersom de kan ha tillräckliga kunskaper för att ha bildat sig en gedigen åsikt ändå.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Är väl klart som fan att en kännbar påverkan är bra?
Annars är det som att äta en stor jävla biff för 500 spänn utan att bli mätt.

Belga: Jag måste ha missförstått dig lite då

Permalänk
Citat:

-->Är väl klart som fan att en kännbar påverkan är bra?<--
Annars är det som att äta en stor jävla biff för 500 spänn utan att bli mätt.

Leta upp mitt första inlägg. Nu äter man ju inte en 500kronors biff för mättnadens skull det löser en tallrik makaroner och ketchup lika bra utan för upplevelsen (besvikelsen av hur mycket godare mat man kunnat få för 50spänn) under tiden man förtär den , så syftet mellan drogintag och att äta god mat skiljer sig ju eller är droger riktigt smaskens och det är själva intaget som är grejjen eller?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Leta upp mitt första inlägg. Nu äter man ju inte en 500kronors biff för mättnadens skull det löser en tallrik makaroner och ketchup lika bra utan för upplevelsen (besvikelsen av hur mycket godare mat man kunnat få för 50spänn) under tiden man förtär den , så syftet mellan drogintag och att äta god mat skiljer sig ju eller är droger riktigt smaskens och det är själva intaget som är grejjen eller?

Okej, vi säger såhär eftersom du envisas med att inte förstå.
Hur hade det känts om du köpt en biff för 500 riksdaler som inte smakade något alls?
Verkligen ingenting. En papplåda smakar mer.

Permalänk
Citat:

Okej, vi säger såhär eftersom du envisas med att inte förstå.
Hur hade det känts om du köpt en biff för 500 riksdaler som inte smakade något alls?
Verkligen ingenting. En papplåda smakar mer.

Det hade ju iofs sugit rätt hårt....

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag anser vissa av dom artister du nämnde är riktigt bra men titta lite närmare så är dom många av dom losers och vrak på det personliga planet . Måste nästan fråga hur ofta du röker på Cloudstone ?? 3-4 gånger i veckan ?? ditt tidigare inlägg om cannabis och bilkörning gör mig lite oroad då du beskriver en kännbar påverkan som något bra i trafiken.

Inte för att du har något med det att göra, men jag röker på 0 gånger per vecka nu faktist. Har slutat helt o hållet för att jag ska bli pilot.

Losers och vrak? Det är ytterst subjektivt. Varför blir du orolig för mitt tidigare inlägg? Jag skriver ju om att pårökta bilförare inte är så farliga i trafiken som folk tror, så du borde ju bli lättad? Jag skrev aldrig att cannabis gör en till en bättre bilförare, utan att effekten som det har på ens bilkörning är minimal.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Typiskt nykterister att tala illa om något dom inte har en aning om vad det är.
Att säga att dittan och dattan är fel utan att någonsin ens ha testat det är som att på julafton säga att sill är äckligt, du har aldrig smakat det men "vet" att det är äckligt.

Återigen, du har väl antagligen inte ens smakat alkohol.
Man måste inte bli dyngrak varje helg bara för att man uppskattar alkohol.
Öl kan vara en mycket god dryck. Jag själv är inte mycket för starksprit men det finns ju uppenbarligen dom som verkligen uppskattar det.
Samma sak med röka, man måste inte bli vrålstenad varje dag bara för att man råkar tycka det är mysigt att röka lite då och då.

Ni är praktexempel på sådana som gått på statens propaganda och inte bildar en egen uppfattning av saker.
En perfekt svensk mao! =]

Jo Jag har aldrig testat alkohol. Det verkar tokläbbigt.

Du uppmanar just nu folk att använda droger. Starkt jobbat.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Inte för att du har något med det att göra, men jag röker på 0 gånger per vecka nu faktist. Har slutat helt o hållet för att jag ska bli pilot.

Losers och vrak? Det är ytterst subjektivt. Varför blir du orolig för mitt tidigare inlägg? Jag skriver ju om att pårökta bilförare inte är så farliga i trafiken som folk tror, så du borde ju bli lättad? Jag skrev aldrig att cannabis gör en till en bättre bilförare, utan att effekten som det har på ens bilkörning är minimal.

Bra att du slutar med skiten , men jag ställer mig verkligen frågande till ditt påstående att ett cannabis är lämpligt i samband med bilkörning pga att du KÄNNER dig mer alert och att man har en känsla av att det går fortare än vad det gör vilket jag direkt tolkar det som att man inte direkt blir vassare i skallen av skiten , med tanke på vad folk hittar på efter vägarna pigga och nyktra ska du nog ge faan i att köra bil när du är hög.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Bra att du slutar med skiten , men jag ställer mig verkligen frågande till ditt påstående att ett cannabis är lämpligt i samband med bilkörning pga att du KÄNNER dig mer alert och att man har en känsla av att det går fortare än vad det gör vilket jag direkt tolkar det som att man inte direkt blir vassare i skallen av skiten , med tanke på vad folk hittar på efter vägarna pigga och nyktra ska du nog ge faan i att köra bil när du är hög.

Nä, det är självklart inte rekommenderat att köra bil när man är hög, men hade det gjorts en objektiv studie där man kollat med 50 pers och deras körförmåga både utan och med cannabis i blodet så kan jag garantera att det inte hade varit stor skillnad. Jag tror att en person som druckit 4 koppar kaffe, eller några red bull är mer destruktiv och farligare i trafiken faktist.

Cannabis lugnar. Dvs, ingen som är hög på cannabis och bakom ratten kommer vilja köra snabbt eller aggressivt. Snarare kommer personen vilja ta det så lugnt som möjligt och undvika områden med mycket trafik. Det har även gjorts studier om reaktionsförmågan där de kom fram till att cannabis sänker reaktionsförmågan, men inte lika mycket som trötthet. Hur många kör inte trötta redan idag? Majoriteten som kör till jobbet tidigt på morgonen är trötta och nyvakna, men ändå händer det ytterst få trafik-incidenter då.

Men som sagt, det är inte rekommenderat att köra bil när man är bäng, däremot tror jag inte det är så farligt som man kan tro.

Det är en vanlig missuppfattning att en hög person är en dum zombie som inte förstår sig på enkla saker, men så är inte fallet. Man är fortfarande i kontroll. Därför så kan man inte skylla på cannabiset om man råkar köra på någon eller krocka. Det är idioten bakom ratten som gjorde fel, inte drogen. Om du förstår vad jag menar.

Anledningen jag sluta var för att jag tycker att en pilot är en individ med mycket ansvar. Man är ansvarig för mera liv än sitt eget, därför borde man ta hand om sin hjärna och hålla sig så fokuserad som möjligt. Inte bara när man flyger utan alltid. Men jag tycker däremot att friheten borde finnas där för folk som inte tycker som jag.

Visa signatur

Permalänk

Men suck du radar ju själv upp argument till varför en cannabis hög person INTE har i trafiken att göra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Men suck du radar ju själv upp argument till varför en cannabis hög person INTE har i trafiken att göra.

En pårökt person har lika lite att göra i trafiken som en nyvaken person. Det är inte rekommenderat, men det är lugnt. Förstår du? Hade det hänt en olycka hade en pårökt person kunnat skylla på cannabis lika mycket som en nyvaken person kan skylla på sömnlöshet. Catch my drift?

Visa signatur

Permalänk

Glömde i mitt förra inlägg att nämna olämpligheten i att köra trött också då man som förare är ytterst ansvarig för att man är tillräckligt pigg att köra , somnar man bakom ratten kan det ge samma påföljder som grovt rattfylleri , tror även att om en polisman bedömmer att man är för trött för att köra säkert vid en rutinkontroll så kan man åka dit , men jag kommer inte ihåg vart jag läst det så jag kan inte presenter några bevis. Så dina argument om cannabis vs trötthet håller inte riktigt , är olyckan framme så är det drograttfylleri å feta skadestånd.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Glömde i mitt förra inlägg att nämna olämpligheten i att köra trött också då man som förare är ytterst ansvarig för att man är tillräckligt pigg att köra , somnar man bakom ratten kan det ge samma påföljder som grovt rattfylleri , tror även att om en polisman bedömmer att man är för trött för att köra säkert vid en rutinkontroll så kan man åka dit , men jag kommer inte ihåg vart jag läst det så jag kan inte presenter några bevis. Så dina argument om cannabis vs trötthet håller inte riktigt , är olyckan framme så är det drograttfylleri å feta skadestånd.

Jag har inte påstått nåt annat. Jag tror inte du förstår vad jag menar. Jag tycker det är olämpligt för en pårökt person att köra bil, precis som det är för någon som är nyvaken, men, jag tror att i praktiken så hade det inte skett många cannabis-relaterade bilolyckor eftersom cannabis påverkar inte ens köregenskaper så mycket.

Enligt detta studie; (http://mojo.calyx.net/~olsen/HEMP/IHA/iha01206.html), så kom de fram till att cannabis påverkar ens köregenskaper ytterst lite.

Citat:

Evidence from the present and previous studies strongly suggests that alcohol encourages risky driving whereas THC encourages greater caution, at least in experiments. Another way THC seems to differ qualitatively from many other drugs is that the former's users seem better able to compensate for its adverse effects while driving under the influence.

Citat:

Alcohol impaired driving performance according to the driving instructor, but subjects did not perceive it; marijuana did not impair driving performance, but the subjects themselves perceived their driving performance as such.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

man blir antagligen lättare beroende av cb, vet ju inte eftersom jag aldrig prövat men min bror har gått i en skola där större delen av klassen rökte cb hela tiden och ibland kunde folk komma fram till honom och verka må riktigt dåligt och fråga om han hade lite cb uppenbarligen behövde folk det för att må bättre=missbruk, det tar längre tid med alkohol. sen så tappar man kontakten med omvärlden efter lång tid med missbruk, mötte en gammal klass polare för ett tag sen som jag inte sett på år och dagar och jag hade bara hört att han var nere i cb skiten. han va inte kul att prata med då han var helt borta och det tog långt tid innan han förstod vem jag var.
så röker man någon gång ibland är det nog inte så farligt men blir det lagligt kommer nog folk nöjja sig med att röka någongång.
har även missbrukare i släkten och många började just med cb vilket är väldigt bra att varva ned med när man tagit lite amfetamin så även där är det en kombinations drog. så jag tro även om en drog blir laglig som folk kan kombinera med andra så kommer det bli lättare för dom = kommer troligtvis bli mer missbrukare på gatorna av tyngre droger.

många här drar säkert en joint lite då och då men alla är inte sådana...och långt ifrån alla kan kontrollera droger. alkohol är lättare att kontrollera eftersom man mår så jävla ruttet dagen efter att man inte vill se skiten på 50år och är då även en dålig kombinations drog.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Avstängd

Aka_The_Barf man blir inte fysiskt beroende av Cannabis.
Det betyder att kroppen inte kommer skrika "Ge mig Cannabis annars kommer jag fungera sämre!" som den gör när du är beroende av alkohol och andra tyngre droger och inte får sitt intag. Så om folk kommer fram och mår dåligt och frågar om din bror har Cannabis var det till 100% inte pga av Cannabisen i sig.
Det vanligaste är att du vaknar dagen efter och känner dig lite slö.
Det beroende som skulle utvecklas av frekvent brukande skulle vara helt psykist.

Sen såklart finns det alltid människor som inte kan hantera sitt bruk, men helt uppriktigt skulle en människa som rökt Cannabis dagligen i 20 år må betydligt bättre än en som hade druckit dagligen i 20 år.

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk

Ahh! jag måste bara få chima in min åsikt på det här!

Cb/horse/amfetamin/kokain/ likaväl som alkohol och tabletter med varningstriangel har absolut inget i trafiken att göra.

Har man intagit något dessa preparat så bör man åka kommunalt eller taxi.

Vidare anser jag att cb bör legaliseras och jämställas på samma nivå och restriktioner som alkohol har - allt annat är bara politisk propaganda.

Som 'Cloudstone' tidigare nämnde så går det faktiskt att köra bil när man är flummig, de flesta blir då mer uppmärksamma och kör i många fall mer sakta.

MEN! droger har fan inget i trafiken att göra!.

Vill man i reakreationsyfte röka en joint för att njuta mer av livet så är det FINE by me!

Problemet med cb är det psykiska beroende som kan uppstå om man puffar för mycket.

Röker man varje dag under ett år så blir man i slutändan bäng i pallet - punkt slut!

Intager man alkohol varje dag under ett år så blir man också lite bäng + att kropp & lever tar mycket stryk.

Men som njutningsmedel använda något av dessa preparat i måttliga doser en fredags eller lördagkväll, är enligt min åsikt mer acceptabelt.

Det är väl som allting annat, använder man sunt förnuft och inte brukar substanserna mer än ett par gånger per månad så bör de negativa effekterna inte uppstå mer eller bli större än man kan hantera dessa.

Men då alla inte fungerar lika, så bör det väl också finnas någon kontrollinstans som tex: systembolaget eller en statlig coffeshop som reglerar detta som tex en "motbok" eller liknande.

Som med allting annat här i livet, njut av livet men gör det med sunt förnuft och undvik "missbruk" av vad det än må vara.

Jag hade tidigare ett representativt och väldigt välavlönat arbete och karriär, där det fanns en alkoholkultur som verkligen skrämde mig i själen, jag såg hur trasiga dessa gubbar blev när de kom upp i åren.

Även jag blev jävligt trasig av alkoholen i denna korta karriär så jag fick mig en rejäl tankeställare.

Så jag sket i att jag hade pluggat för detta och sadlade om till annat!

Mvh

Ps. lider man av någon psykisk åkomma eller depression så bör man undvika att röka puff eller kröka för mycket, då dessa kan förvärra dina problem avsevärt och leda till otrevliga psykoser och allt annat helvetes skit.

Tro mig i detta! jag har inte personligen genomgått detta för cb då jag ej har dessa åkommer, men har sett det i action från väldigt nära håll.

Peace love & understanding!

Permalänk

Varför inte låta det legaliseras?

Vill man testa på livets ingredienser så var så god och gör det, hamnar du i skiten är det DITT ansvar, dör du på fläcken, ja, tyvärr är det ditt problem.
Tråkigt är det dock för de anhöriga, oavsett missbruk eller trafikolycka.

Kan man kontrollera sitt användande utav diverse ämnen, var god och använd så mycket man vill, det är min åsikt.

Men i helvete heller att mina skattepengar ska se till och rehabilitera varken pundare eller alkolist. Har man tagit steget ut på tuff terräng, då får man se till och hitta tillbaka själv.

Men ska det legaliseras, oavsett vad några studier säger att ens körförmåga blir om än knappt försämrad, så har den INTE i trafiken och göra. Total idioti den som förespråkar att det ska vara tillåtet och använda drogklassade preparat på något så ansvarfullt och riskfyllt som våra vägar.

Trafikolyckor händer ofta, olyckor kan man inte göra något åt, tyvärr händer de och jag vet även hur smärtsamt det när anhöriga skadas.

Men, går det rättfärdiga att någons barn, mamma eller pappa blev ihjälkörd av en person som använt sig utav cb, alkohol etc för att de inte uppfattade övergångsstället? Nej, inte precis? Ställ er själva frågan.

En olycka som lätt hade kunnat förhindrats gör så mycket ondare när den beror på någon annans idioti och brist på hjärnkapacitet.

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bergstrom

Men i helvete heller att mina skattepengar ska se till och rehabilitera varken pundare eller alkolist. Har man tagit steget ut på tuff terräng, då får man se till och hitta tillbaka själv.

Passar det inte att en bråkdel av det du skattar går till andra människor så... flytta?
Vi lever i ett land med "gratis" sjukvård. Och alkoholism klassas ju som en sjukdom, om än självförvållad.

Permalänk
Medlem

Klart det skall legaliseras. Jag är helt för en världsomspännande legalisering.

Angående bilförarna på cannabis: Det har gjorts tester som visar på att cannabispåverkade är BÄTTRE bilförare än helt nyktra, pga att de är försiktigare. Vetefan hur detta egentligen ligger till.

Nej, cannabis är inte knark.

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | Asus M2N-E | 2048mb DDR2 | GeForce 6600GT | WD 200gb S-ATA | Zalman 9500A

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte folk som röker cannabis osv, men jag är inte så engagerad i frågan så jag bryr mig inte direkt. Det jag tänkte skriva var däremot att det är roligt att se alla 15-åringar i tråden som aldrig smakat öl sitta och säga på sitt counter-strike-språk hur dumma, efterblivna och sorgliga människor alla som röker braj är. Haha, skitungar.

Permalänk
Citat:

[B]MEN, man kan aldrig läsa sig till en riktig åsikt om huruvida det är kul / bra eller ej.

Det handlar ju inte om det är kul eller inte, hur tror du att detta land skulle se ut om lagarna sattes efter hur kul det är?

Håller med Klargplutte helt och hållet.
"Man är rätt mycket loser om man behöver använda ett preparat regelbundet för att uppnå välmående och glädje i livet och då räknar jag in alkohol också."

För den delen så bör detta läggas på minnet:
"Any person who is not in full control of their body should not drive, be it through tiredness, alcohol, cannabis or drugs." - Pete Henshall of the Legalise Cannabis Alliance

Citat:

Edit:

Jag ser heller inget fel i droger så länge folk kan kontrollera dem, eller helt ärligt så får dom gärna knarka ihjäl sig också om dom tycker det är kul (bara inga mellanting så skattebetalarna får ta smällen).
Men så länge man utsätter andra människor för fara eller på något sätt påverkar dom negativt så ska det vara olagligt.

Du kan inte kontrollera att alla sköter sig helt enkelt, svårare än så är det inte. Även om det endast är ett fåtal av alla missbrukare som inte kan sköta sig så finns det bara ett sätt att försöka förhindra det på, genom att göra det olagligt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nephropathia

För den delen så bör detta läggas på minnet:
"Any person who is not in full control of their body should not drive, be it through tiredness, alcohol, cannabis or drugs." - Pete Henshall of the Legalise Cannabis Alliance

Helt rätt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nephropathia

Jag ser heller inget fel i droger så länge folk kan kontrollera dem, eller helt ärligt så får dom gärna knarka ihjäl sig också om dom tycker det är kul (bara inga mellanting så skattebetalarna får ta smällen).
Men så länge man utsätter andra människor för fara eller på något sätt påverkar dom negativt så ska det vara olagligt.

Du kan inte kontrollera att alla sköter sig helt enkelt, svårare än så är det inte. Även om det endast är ett fåtal av alla missbrukare som inte kan sköta sig så finns det bara ett sätt att försöka förhindra det på, genom att göra det olagligt.

Det här kan man säga om alkohol med (duh...)

Men saken är den att folk som blir idioter på fyllan är med största sannolikhet idioter ändå.
Det borde finnas "körkort" för att få dricka / röka osv