Byta ut Asus P5K-E iP35 mot Asus Striker?

Permalänk
Medlem

Byta ut Asus P5K-E iP35 mot Asus Striker?

Halloy!

Har byggt en ny dator som inte vill fungera... har felsökt och konstaterat att det måste vara nått fel på moderkortet (Asus P5K-E iP35 )

Ska skicka tillbaka det till Datorbutiken.com i morgon...

Nu är det så att jag har köpt ett nvidia kort 8800 gts 640mb och om jag i framtiden vill köra Sli så måste jag ha ett mobo med ex 680i krets och Sli ?

Är det dumt av mig att byta kortet när jag ändå måste reklamera?? Dom är i samma prisklass och STRIKER verkar vara ett bra mobo...

Här är mina nya prylar:

Leadtek WinFast GeForce 8800GTS 640MB
Corsair XMS2-6400 TWIN2X2048-6400 5-5-5-12 Xtreme 2x1024MB
Intel Core 2 QUAD Q6600 Quad Core 2.4GHz
Asus P5K-E/WIFI-AP iP35 Trasigt bios?
Western Digital Caviar XL WD5000AAKS 500GB 7200rpm 16MB SATA2
Asus DRW-1814BLT Dual-Layer DVD

Visa signatur

Ztudio

Permalänk
Medlem

asus striker rena skiten ! blir skit varm på nordbryggan och sydbryggan och klockar uselt... hade en själv och det ångrade jag mig stort

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

ahaa.. ja jag har läst om att dom blir varma...ska iofs inte överklocka nått men...

Åhh! fan jag vete fan vad jag ska ta för mobo! vet att jag ska ha 680i krets med Sli annars är det öppet...och helst inte över 2000-2400kr

Visa signatur

Ztudio

Permalänk
Medlem

vänta tills x38orna kommer då har du sli stöd.. eller så skiter du bara i sli

Visa signatur

Top Gun?

Permalänk
Medlem

Ja jo men nu är det ju så att jag har ett kort som jag ska reklamera och jag måste ju välja ett nytt ganska direkt ska skicka i morgon.

Vilken tillverkare är i det hela stora bäst? Asus? Abit?

Jag vill bara att mina komponenter ska fungera... tänker inte klocka å så...

Visa signatur

Ztudio

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att du bör aldrig köpa SLI +680i. Har det själv och jag är absolut inte nöjd med det man betalar. Varmt som satan och bara en massa problem med drivrutiner +spel. Rekommenderar P35 istället, har kört med det och allt är så mycket stabilare. Min dator håller sig knappt i 12+ timmar innan något låser sig eller innan jag får bluescreen, (beror ej på nätagget eller någon överklock.. testat utan överklock och även körit med ett grafikkort, felen försvinner ändå inte).

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Medlem

Du _måste_ självklart inte välja direkt. Bara upp till dig om du orkar vänta.

Visa signatur

Top Gun?

Permalänk
Medlem

Jag orkar inte vänta på x38 utan tänker byta mobo idag är det någon som ärligt kan säga att Q6600 fungerar bra med iP35??

Det här med värmen på i680 skrämmer mig lite så nu är jag ännu mer kluven på vad jag ska välja.

Är det någon som kör med Q66000? vad har NI för mobo?

Visa signatur

Ztudio

Permalänk
Medlem

Q6600 funkar med alla P35 chipset idag så du behöver inte vara orolig

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Re: Byta ut Asus P5K-E iP35 mot Asus Striker?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ztudio
Halloy!

Har byggt en ny dator som inte vill fungera... har felsökt och konstaterat att det måste vara nått fel på moderkortet (Asus P5K-E iP35 )

Vad får du för fel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ztudio
...är det någon som ärligt kan säga att Q6600 fungerar bra med iP35??
...
Är det någon som kör med Q66000? vad har NI för mobo?

Jag har ett Asus P5K-E/WIFI med en Q6600, SATA-diskar och ett 8800GTS 640MB.. Allt fungerar som det ska, inga problem.

Permalänk
Medlem

Jag får ingen bild ALLS! inte änns bios
Har felsökt och HD, graffe, minnen, skärm... fungerar som det ska...

Har INTE glömt någon ström kontakt!

Nu har jag bestämt mig för att byta till ett Gigabyte P35-DQ6 iP35 då ljudet på Asus kortet knastrar och låter skit, å så finns det knappt några reviews om mitt asus kort. Däremot har ju Gigabyte P35-DQ6 iP35 fått ganska bra resentioner. så så blir det!

Tack alla!

Visa signatur

Ztudio

Permalänk
Medlem

ifall du vill köra sli i framtiden är det inget fel på den senare revisionen av striker där de fixat överclocknings probelm osv .

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Medlem

Aha.. ne men jag kör på Gigabyte så länge så får vi se!

Ne nu jävlar!!

Polaren ringde nyss och hans dator har pajjat efter att jag var där och testade mitt graffe!! Han har samma problem som jag nu ...INGEN signal till skärmen! HUR är det möjligt??? Det fungerade ju direkt när vi satte tillbaka hans graffe efter vi hade testat mitt!

Visa signatur

Ztudio

Permalänk
Medlem

hade själv asus striker extreme!

REKOMMENDERAS INTEE!! EN MASSA PROBLEM!

Böt själv till asus p5k deluxe