Annars är det ett grymmt spel som flytter väldigt bra... lite udda att det endast använder en processor max o de 3, elle ja inte nån annan nästan alls!
Jo kanske sant, iofs har jag bara ett 8600gts så det kan vara den som sätter stop i första hand och processorna inte behöver göra mer? Men jag kör ju inte helelr på maximerad grafik!
Men jag tror inte jag kans tänga av 2 kärnor på ett P35 moderkort!
Lite dummt att processor 1 tar alls kit när alla är aktiva för den lär ju bli rätt het.
Coolt att det teoretisk går att ha 32 processorer!
EDIT: Körde 3 kärnor och han födelatde allt jämn och fint här också!
Jag skulle tippa på att själva game loopen ligger och spinner på 1 så fort den kan, sen trådarna som räknar ut mindre grejer körs på de andra (2,3,4), att dom inte används fullt ut är väll att de har så lite att göra som skall vara klart till tex varje gameloop. Dock så tror jag att det ger bättre responstid/reaktion i allt om trådarna körs på olika processorer, det blir ju ingen tid tråden behöver vänta för att få köra sitt... även om den är minimal. Med lite beroende på vad trådarna gör så kanske det finns ett par kritiska sektioner också som gör att tex en tråd inte får skriva till ett objekt när ett annat gör det (de kan ju tex inte ändra samma data samtidigt), då väntar tråden till den första kört sin kritiska sektion ...
Mjo möjligt, om det är som du säger fungerar det nog bäst o köra processor 2,3 och 4 och stnga av 1 för spelet i frågan. Iofs märker jag ingen skilland prestandardmäsigt!
Blev lite häppen bara för jag tro det skulle vara mer cpu krävande men de nog grafikkortet som kväver...