Jag har upptäckt en sak i MSN!

Permalänk
Medlem

Jag har upptäckt en sak i MSN!

MSN censurerar det vi skriver!!

Testa skriv något till en person och ansluta meningen med .info

Det kommer inte att komma fram!
En kompis skulle skicka en länk till FB (som bekant slutade med Info) den kom inte fram, så sa vi båda "Va fan! :s" Sen testade vi

dinmamma.info
Det fungerar inte. Har msn rätt att göra så här?

Testa själva.

EDIT :

Testa t.ex
http://www.tidningar.info/
www.flashback.info

Allt som slutar på .info kommer inte fram!
Jaggillarattgåiiskolan.info
Nej, såklart.. Hmm? Mysko?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk

Det är inte bara .info dom censurerar

Lista på vad dom censurerar (om någon får för sig att öppna de censurerade länkarna så är det troligtvis en väldigt dum idé, dom är blockade av en anledning)
http://www.flashback.info/showpost.php?p=7929571&postcount=53

Dom har rätt till att censurera vad dom än vill, även om det är helt fel. Censur borde vara den SISTA utvägen för att stoppa spridningen av virus, tycker inte att dom sköter sitt jobb!

http://www.amsn-project.net/forums/viewtopic.php?t=157&postda...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nephropathia

(om någon får för sig att öppna de censurerade länkarna så är det troligtvis en väldigt dum idé, dom är blockade av en anledning)

Hur ska man kunna öppna dem när de är filtrerade/censurerade.

I alla fall så tycker jag detta är mycket dåligt.
Då kan de ju blockera torrent länkar också?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi

I alla fall så tycker jag detta är mycket dåligt.
Då kan de ju blockera torrent länkar också?

De kan, men det gör dom väl inte?
Om de blockerar vissa adresser för att förhindra att virus sprider sig så ser jag inte några problem med det. Se bara på hon i aftonbladet som "blev lurad av viruset" för några veckor sen. Det är för vissa användares bästa helt enkelt.
Men det måste vara lite onödigt att blocka varenda .info-adress, flashback t.ex. sprider ju inte virus.

Permalänk
Medlem

Ibland har det hänt att IP'adresser jag skickat har antingen inte kommit fram eller så har de ändrats :s

Permalänk
Citat:

Syftade på länkarna i listan som jag länkade till

Permalänk

Det där problemet är ju ändå inte i närheten av klassikern som alla ej datorkunniga bekanta gör när man skickar en fil, exempelvis en mp3a. De klickar på länken som kommer upp i konversationsfönstret när filen (vanligtvis efter 4ggr längre tid än vad det gör med andra program) blivit emottagen, får upp att filen kan vara skadlig, och.....voila! filen är mystiskt försvunnen från recieved files, papperskorgen etc

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Hedersmedlem

Intressant, jag hade faktiskt problem att skicka en länk till en polare häromveckan! Den kom helt enkelt inte fram, medans allt annat jag skrev kom fram varenda gång.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

ta och zippa ner filen så funkar det

Permalänk

Det är en hel del som censureras, märkte det för ganska länge sedan. Om det inte censureras finns det en risk att det försvinner på vägen och inte kommer fram om man har otur. Nu får man nästan alltid skicka en bekräftelsefråga ifall meddelandet kom fram ifall man inte får svar inom rimlig tid.

Permalänk
Medlem

Dåligt. Jag känner nästan till att byta till något annat än msn just pga av det här.

Uselt.

Visa signatur

Permalänk

Hah, ja, det är ju tragiskt när de censurerar samtliga länkar som innehåller .info...

Lite synd att det inte finns någon aktör som motarbetar censur. Finns inte mycket att gå över från MSN.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Vist är det uselt. Vi borde börja med jabber istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Hah, ja, det är ju tragiskt när de censurerar samtliga länkar som innehåller .info...

Lite synd att det inte finns någon aktör som motarbetar censur. Finns inte mycket att gå över från MSN.

Jabber finns ju som sagt.

Permalänk
Medlem

Vill man chatta helt säkert så finns SILC.

Permalänk

hmm? verkar som om bara vissa har problem med att filer man tar emot försvinner ..

har dock märkt att vissa saker cencureras men ändrar man filnamnet på filer till tex x.mp3a eller någon annan bokstav efterfiltypen så kan man skicka allting om mottagarenbara förstår att ta bort bokstaven isf

annars har det hänt att jag fått filer och medelenden hamnat i fel ruta eller att sakerförsvinner fast det inte är något lustigt med inlägget

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Testpilot

Bara att köra krypterat med OTR över MSN om man nu är tvungen att använda det protokollet.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Msn är rätt kul, varnar när man tex sickar NOD32 över Msn men drar jag igång en trojan, smugglar in den i en låt. Sickar. Skaffar Ip'n genom netstats -n. Sen är man igång med jävel skap. Hur kända dom än är märker MSN nästan aldrig dom.

Permalänk
Medlem

För att gå vidare med MSN-censuren...

Någon som kan ett enklare sätt att ta emot vissa filtyper? .exe tror jag inte accepteras öht, utan måste isf zippas. Men Mp3 är ju bara drygt. Visst kan man rundgå det, men är fortfarande väldigt drygt.

Jag har aldrig gillat MSN alls, och finns nog väldigt många som tycker likadant. Likförbannat använder man det just pga att alla kontakter har programvaran. Trillian etc är inget jag dock är intresserad av. ICQ vet jag inte längre hur det ser ut/fungerar, men det känns ändå ingen idé att byta när man inte kan övertala resterande folk i världen att bojkotta MSN.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
För att gå vidare med MSN-censuren...

Någon som kan ett enklare sätt att ta emot vissa filtyper? .exe tror jag inte accepteras öht, utan måste isf zippas. Men Mp3 är ju bara drygt. Visst kan man rundgå det, men är fortfarande väldigt drygt.

Jag har aldrig gillat MSN alls, och finns nog väldigt många som tycker likadant. Likförbannat använder man det just pga att alla kontakter har programvaran. Trillian etc är inget jag dock är intresserad av. ICQ vet jag inte längre hur det ser ut/fungerar, men det känns ändå ingen idé att byta när man inte kan övertala resterande folk i världen att bojkotta MSN.

Var längesen jag skicka filer nu men går det inte bara att ändra filnamnet. Slipper man packa zipfiler och sånt i alla fall. Bara döpa filen till .apa eller zip fast det är ett annat format.

Permalänk
Medlem

Dags att byta? Taking back our IM.

edit: Oj, det var viss någon som redan påpekat att det finns bättre alternativ.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
Var längesen jag skicka filer nu men går det inte bara att ändra filnamnet. Slipper man packa zipfiler och sånt i alla fall. Bara döpa filen till .apa eller zip fast det är ett annat format.

brukar oftast lägga till en underline i filändelsen, så .exe blir .exe_ till exempel.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Trillian etc är inget jag dock är intresserad av.

Får man fråga varför? har själv kört Miranda så länge jag kan minnas och tycker det fungerar utmärkt. Har haft ett MSN-konto i nått år men har aldrig någonsin använt MSN-programmet. Kör ICQ, MSN, Jabber och RSS-feeds i mitt Miranda, känns skönt att ha allt samlat på ett ställe. Körde även IRC förrut men nu har jag behov att vara inne på flera servrar samtidigt och det har inte IRC-pluginet till Miranda någon riktigt bra lösning på.

Visa signatur

[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

testa skicka "download.php" till nån dessutom... Det är sjukt mycket man inte kan skicka till folk.
EDIT: såg listan på fb nu.

Permalänk
Avstängd

Lite tråkig upptäckt ioma man reggade och har en .info-domän för klansidan.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Aha!
Så det var därför det var helt omöjligt för mig att skicka en flashback länk till en polare.
Fick ta bort "http://www." för att det skulle gå. Jag skojade då med polaren och sa att det nog var Microsoft som inte gillade flashback och blockerade meddelandet.
Men att det faktiskt var så att de blockerar .info trodde jag aldrig.

Finns det nån anledning för det egentligen? Brukar siter med virus ha .info i slutet eller? :S

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Re: Jag har upptäckt en sak i MSN!

Citat:

Har msn rätt att göra så här?

Det är klart!
Men blanda inte ihop klienten MSN Messenger med protokollet msn.

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk
Testpilot

Re: Re: Jag har upptäckt en sak i MSN!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunkBurk
Det är klart!
Men blanda inte ihop klienten MSN Messenger med protokollet msn.

Spelar väl ingen som helst roll? dom kan ju göra vad dom vill. Får dom lust att byta ut alla ord som börjar på bokstaven K till en liten häst kan dom väl göra det, det är deras protokoll och program så dom gör vad dom vill med det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vilken tur att man kör med en vettig klient så man slipper censuren. Den gör f.ö. att stänga av i MSN messenger.