Muskampen 2025: Segraren korad!

Lödning av extern antenn till D-Link DWL-G650+. hjälp

Permalänk
Medlem

Lödning av extern antenn till D-Link DWL-G650+. hjälp

Hejsan

Som en del av mitt projektarbete håller jag på att modifiera mitt trådlösa nätverkskort. Planen är förstärka signalen genom en egen version inspirerad av: http://www.instructables.com/id/EQARE4I72GEPUCHTHU

Nu till problemet.
Kortet som jag ska använda är ett D-Link DWL-G650+ PC-instickskort.
Jag har införskaffat en R:SMA förlängningskabel som jag sedan kommer att kapa och skala honadaptern på. Den kommer jag sedan löda fast på kortet.

Det jag tänkte var att löda det på existerande antennbanor, något i stil med detta :

http://img57.imageshack.us/img57/7361/002ks0.jpg

Problemet är att jag inte är så värst kunnig när det kommer till att löda i såna här grejer. Jag kan hantera en lödkolv, men inte så mycket mer än så.

Skulle detta fungera? eller är jag helt ute och cyklar?

Vad bör jag tänka på när jag löder?

Behövs några mer verktyg än lödkolv och lödtenn?

Nåt mer jag bör tänka på?

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

kortet du har verkar använda sig av två antenner. jag skulle lödit som på bilden nedan:

Bildförklaring:

rött=dina cirklar

grönt = där jag skulle kapat kopparbanorna
blått = där jag skulle lödit fast pigtailen

har gjort liknande modifikationer men då med usb donglar.

enda man behöver är lödkolv, lödtenn och en fuktig lödsvamp samt sunt förnuft.

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

Tackar !

Jag gör så och återkommer med resultat

Permalänk
Medlem

Varför inte koppla in dig på kontakten CON2. Den bryter ju signalen till ANT2 och kopplar ut den till en kabel. Det du behöver göra är att hitta en kontakt, finns kanske på Elfa. Alternativt kan du använda CON1 platsen att löda in en kabel på, du behöver då ta bort C134 som sitter mitt i CON1.

Edit: Det skulle kunna vara en sån här från Elfa 46-144-91
Om det inte passar så kan du sätta en sån här 46-144-00 på CON1 platsen så ska det fungera.