Permalänk

Apple Logic Studio

http://www.apple.com/logicstudio/

Ett av programmen som jag ser fram emot att konvertera till när jag får min MacBook är Logic! Ett musikproduktionsprogram vars vanligaste svar till PC heter Cubase. Cubase kostar cirka 9000:- att köpa och tidigare har Apple haft två versioner av Logic; Logic Pro och Loic Express, som kostat 10k respektive 3k.

Nu har Apple bestämt sig för att inte vara så gnidiga och släpper senaste Proversionen tillsammans med en massa godis för $499. Enligt min lokala musikaffär kommer det kosta 4600:-!! 5400:- billigare än tidigare! Och Expressvarianten kostar 1700:- istället.

Så jävla bra sätt att ta över marknaden på både mjuk- och hårdvara!

Permalänk
Avstängd

Oj, det är en väldigt massa pengar.
Speciellt för hemmapulare, nybörjare och amatörer.

Gratis musik program:
*Rosegarden
*Audacity
*Hydrogen
*Jokosher
*MusE
*Kristal

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Oj, det är en väldigt massa pengar.
Speciellt för hemmapulare, nybörjare och amatörer.

Gratis musik program:
*Rosegarden
*Audacity
*Hydrogen
*Jokosher
*MusE
*Kristal

Väldigt lite pengar tycker jag. Tyvärr är de programvaror du nämner väldigt dåliga.

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Oj, det är en väldigt massa pengar.
Speciellt för hemmapulare, nybörjare och amatörer.

Gratis musik program:
*Rosegarden
*Audacity
*Hydrogen
*Jokosher
*MusE
*Kristal

Amatörer, nybörjare och hemmapulare har ju alltid Garageband att pyssla med, men det förbisåg du ju så vackert.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Oj, det är en väldigt massa pengar.
Speciellt för hemmapulare, nybörjare och amatörer.

Gratis musik program:
*Rosegarden
*Audacity
*Hydrogen
*Jokosher
*MusE
*Kristal

Som ovan nämts, Garageband är ju perfekt för nybörjare och det får man med på köpet i sin mac.

4600:- är ingenting för vad man får! Logic Pro är svinbra och nu när det kostar hälften av denm största "icke hårdvarulåsta" konkurrerande programvaran (Cubase alltså) så tjänar de nog in en del marknadsandelar.

När ska folk förstå att programmen är billigare, stabilare och bättre till mac än till windows?