Microsoft Sidewinder Mouse

Permalänk
Medlem

Det är väl bra ifall man kan anpassa? Alla har ju olika händer och stil när man spelar. Kör man konstant snabba rörelser är nog en lättare att föredra, om man istället ofta använder hitscan vapen så kanske en tyngre ger stabilare rörelser?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Word!

Vhörd!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | G.Skill Trident Z Neo 3600mhz 32gb DDR4 | 250+500gb Samsung 960 Evo | XFX Merc 310 RX7900 XTX 24gb Black Edition | Asus ROG Thor II 1200w | Asus Helios Gx610 | Asus Ryujin II 360 | Samsung Odyssey Neo g9

Permalänk

Inget swec rekomenderar? O: Tänkte köpa inets paket med razer tgb och deathadder.. men nu börjar jag kanske tänka om... Vilken tycker ni som testat är bäst till fps?

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
hehe jag har inte ens använt "vikterna". De ligger snyggt sorterade i sin lilla metallåda. Jag spelar CS Source då och då och då duger Logitech G5 gott och väl. Du använder ordet "överdrivet" Jag skulle kunna använda orden "nördigt", töntigt" osv men samtidigt vet jag att vissa är pedanter med inställningar och då är den möjligheten med vikter en bra lösning

Okay... jag forumlerar om frågan

Är det bara jag som tycker att man kan lägga vikter i sin datormus är lite.... töntigt/nördigt.

nåväl, jag nöjer mig med min nästan helt nyinköpta MX518, tror inte att jag blir en bättre spelare för jag har vikter i min datormus^^

Permalänk
Medlem

Ja, jag tycker med att det hade varit intressant med ett mer jämförande test. Det är ju egentligen inget negativt som ni anmärker på förutom att den är stor.

På tal om att bli bättre spelare beroende på mus: jag tror personligen att valet av mus spelar väldigt liten roll på prestation i spel. Möjligen har det inverkan om man sitter massor av timmar i sträck (beroende på musens form), men har man en någorlunda ny så tvivlar jag på det. Däremot ska man inte underskatta placebo-effecten som automatiskt uppkommer när man köper ny materiel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zuch
På tal om att bli bättre spelare beroende på mus: jag tror personligen att valet av mus spelar väldigt liten roll på prestation i spel. Möjligen har det inverkan om man sitter massor av timmar i sträck (beroende på musens form), men har man en någorlunda ny så tvivlar jag på det. Däremot ska man inte underskatta placebo-effecten som automatiskt uppkommer när man köper ny materiel.

Musen kanske inte ökar din prestation i spel men jag tror helt klart att de kan påverka din upplevelse under spelandet, förhoppningsvis till det bättre.

Permalänk
Medlem

musen ser ut som en cigarrlåda

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Avstängd

Vilken fuling.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Jahapp men vad ska man ha för mus till WoW och photoshop da? Är jag helt ute och cycklar med min Logitech G7a?

Visa signatur

||Corsair Crystal 570X RRG, MSI X370 AM4 ATX, AMD Ryzen 7 1800X CPU - 3,6 GHz - AMD AM4, Sapphire Radeon RX 580 Nitro+ 2xHDMI 2xDP 4GB, Corsair Vengeance LPX Red 32GB (4x8GB) / 2666MHz, Corsair HXi 750W, GigaWorks S750 7.1, Windows 10/Ubuntu 14, Philips Brilliance 272C4, Benq W750||

Permalänk
Medlem

Dom stora knapparna på sidan ser osköna ut..
Men jag har ju inte ens hållit i den:). Ska bli kul och se om nån polare köper den, men min razer blir kvar ett bra tag till!

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akeripper
hur i lingon ska man ha nån nytta av alla dessa knappar...

Är du mac-användare, eller?
Själv gillar jag en massa knappar, fyra plus hjul tycker jag är för lite.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWEC
Att den är litet för stor drar ner betyget något, annars skulle detta ha varit en fullträff!

Hur stora labbar har du då?
Själv har jag dasslock till nävar och kan utan problem trycka ned vänster CTRL och nollan med en hand på ett normalt tangentbord. Hur skulle du säga att musen förhåller sig till en G5:a?

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem

Hehe, den var ju inte speciellt snygg.. ..men Otroligt COOL men jag gillar min intellimouse explorer 3.0 också så denna får vänta

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk

Vad alla klagar på designen då, visst den är ful . Men huvudsaken är väl att den funkar bra och är skön att hålla .

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svartsmurfen

Själv har jag dasslock till nävar och kan utan problem trycka ned vänster CTRL och nollan med en hand på ett normalt tangentbord.

För ett ögonblick trodde jag att du menade nollan på numpaden. För du menar väl ändå inte den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soyish
Vad alla klagar på designen då, visst den är ful . Men huvudsaken är väl att den funkar bra och är skön att hålla .

Ja, är den skön för handen och snabb och smidig att spela med så skiter jag i alla fall hur musen ser ut, nu handlar det dessvärre om en högeranpassad mus så det är bara att glömma denna mus också

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zuch
För ett ögonblick trodde jag att du menade nollan på numpaden. För du menar väl ändå inte den

Hehe, jag med, jag gjorde en snabb mätning på mitt Ultra-X och insåg att det måste vara lilla nollan.

Denna mus verkar ha mycket bra inställningsmöjligheter och programvara, får väl ta mig till en affär när den funnits ute ett par månader och känna på den.
Men det är inte så bråttom, min MX500 från 03 är fullt fungerande och jag ser ingen direkt anledning att byta så länge den inte pajar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
Okay... jag forumlerar om frågan

Är det bara jag som tycker att man kan lägga vikter i sin datormus är lite.... töntigt/nördigt.

nåväl, jag nöjer mig med min nästan helt nyinköpta MX518, tror inte att jag blir en bättre spelare för jag har vikter i min datormus^^

Nej du blir förmodligen inte bättre med vikter. Jag personligen skulle köpt en Logitech G3(utan vikter) men när jag fick en G5:a i födelsdagspresent så kunde jag knappast vara missnöjd. Den sitter skönare i handen

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Musen är innovativ! En del brukar skruva upp mössen för att ta bort tyngder, nu slipper de det. Men brun nyans på plasten i mitten var att överdriva, men kan bero på att mycket annat är taget (beige, vitt, svart, grönt, blått, rött etc.).

Visa signatur

hardqare.com

Permalänk
Medlem

Den är ful.
Knapparna bakom scroll hjulet känns fel placerade, möjligtvis att man kan använda den närmaste.
Varför ska man ha en display på musen!?
Den ser inte speciellt ergonomisk ut, men sen har jag inte heller hållit i den.

Köpte nyss en vx revolution till tjejens bärbara.
Helst underbar, inte lika många knappar men den är väldigt ergonomisk. Handen vilar naturligt på den.
Känns som jag brottar med min diamondback i jämförelse.

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk

Nej usch vilken stygg tacka vet jag MX1000 vilken skönhet och å underbar i handen.. den är nastan lika skön att ha i handen som den långa ***** tihi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Larethania
Nej usch vilken stygg tacka vet jag MX1000 vilken skönhet och å underbar i handen..

Amen to that!

Dock börjar min bli lite för klen i batteriet nu, efter 1½ år eller så... finns det något företag som tillverkar utbytes-batterier till MX1000 tro??

Visa signatur

Bättre grejer men mindre tid...

Permalänk
Medlem

Fattar verkligen inte att alla tycker den är så ful...

Dom flesta möss nu för tiden ser så otroligt plastiga och "alien-aktiga" ut.

Denna nya mus från MS ser väldigt stilren ut. Linjerna ser fantastigt genomtäkta ut och inte extremt runda ut som alla andra möss har.
skrollhjulet ser ut som ljus mässing, nästan lite som silver.

En rikgit vacker mus måste jag säga. Om en är bekväm kan man inte säga för man har testat den.

Men som sagt, smaken är som röver, klöver.

Personligen tycker jag den här musen ser väldigt tråkigt och plastig ut: http://boles.com/called/logitechmx1000.jpg

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk

Händer som använder denna mus förtjänar att huggas av

Syndigt ful den är, vad tänker MS med? Baken?

EDIT: Ångrar som f*n att jag inte köpte MX1000, testade den för ngra dagar sedan och blev kär. Jag vill köpa en ny, svarta versionen. Ngn som kan PM:a mig vart i detta avlånga land man kan köpa en?

Permalänk
Medlem

Mest prisvärda musen någonsin? http://www.webhallen.com/prod.php?id=30888
Är man inte USB-bitch så kan man spara ytterligare 44 riks genom att köpa PS/2-varianten. Två vanliga knappar och ett hjul är allt man behöver, samt en burk 5-56 för att blåsa nytt liv i switcharna då och då.

Apropå fula möss så finns det en del monstruösa skapelser på den här sidan: http://www.webhallen.com/list.php?avd=3&konsol=13&genre=248&c...

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Aja, jag fattar inte riktigt diskussionen med hur utseendet spelar roll. Jag tittar bara på min mus när jag sätter mig vid datorn, för att ta reda på var den är. Jag tycker att den har ett väldigt annorlunda utseende, som verkar väldigt obekvämt. Men de två tester jag har läst (inkl denna) så verkar det som om det är en lyckad design trots allt.

Den ser ut som en NOD Battletank tycker jag, men det är jag det

Permalänk
Medlem

Höhöhö. Så rätt!

Permalänk
Medlem

AWESOME! Det där var... det var... SJUKT ROLIGT!!!

Permalänk
Avstängd

Ofta den är ful, jag blir ju sugen som fan. Hoppas testaren bara hade små händer ;D

Men min nuvarande mus är ju rätt ny så jag kan väl inte köpa den

Permalänk
Medlem

Jag har stora händer och då kanske denna skulle passa.. men jag vet inte om jag ska bestämma mig för om den är snygg eller ful.
Måste nog se på den och känna på den först.. pilla lite.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Fattar verkligen inte att alla tycker den är så ful...

Dom flesta möss nu för tiden ser så otroligt plastiga och "alien-aktiga" ut.

Denna nya mus från MS ser väldigt stilren ut. Linjerna ser fantastigt genomtäkta ut och inte extremt runda ut som alla andra möss har.
skrollhjulet ser ut som ljus mässing, nästan lite som silver.

Jag håller med, rent stilmässigt tycker jag den är mer än ok, den är riktigt nice. Det enda jag stör mig på är att de valde brunt runt scrollen o.s.v. Det är ju den hemskaste färg som finns. Men utöver det så tycker jag den är sexig

Fast jag måste ju säga att det är en väldigt massa negativt om utseendet här i tråden, funktionsmässigt verkar den ju vara riktigt bra, så varför egentligen bry sig om att den inte ser ut som vilken random Logitech/MS-kopia som helst? Man ska ha handen över den 99% av tiden i alla fall, eller har folk ögon i handflatorna?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.