Permalänk
Medlem

CPU temp monitoring program?

Hej, jag just köpt ny CPUkylare (Noctua NH-U12F ) men jag har inget programm som möjliggör tempvisualisering. PCProbe II stöder inte min gammla A8V modell, och den gammla PC Probe som kom med det här moderkortet springer inte på Vistax64, så jag skulle behöva ett annat

Någon som har ett förslag på ngt som mäter/visar CPU o Mobo temperaturer som skulle funka?

Visa signatur

Core i7 920 @ 2.66GHz | Noctua NH-U12F | Asus P6T SE | 12 GB OCZ Platinum Z3 XTC @ 1600 | Gainward "Golden Sample" GTX 260 1792 MB | P182 | Corsair HX 620W|

Permalänk
Inaktiv

coretemp, sök på google...

Permalänk
Medlem

Everest/speedfan kanske?

Visa signatur

Amd64 3500+, Epox NDA3+, 2048 Kingston/Corsair ValueR, 160gb, x800xt AGP, TT Tsunami.
Citera och jag hittar tillbaka...

Permalänk
Medlem

Prova speedfan eller Everest. Vet inte vilka som funkar under Vista... Bara att testa.

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo, 2,2 GHz @ 2,42 GHz med ClockGen.

Permalänk
Medlem

tack, ska kolla upp och prova samtliga

Visa signatur

Core i7 920 @ 2.66GHz | Noctua NH-U12F | Asus P6T SE | 12 GB OCZ Platinum Z3 XTC @ 1600 | Gainward "Golden Sample" GTX 260 1792 MB | P182 | Corsair HX 620W|

Permalänk
Inaktiv

Kolla in TAT.

Permalänk
Medlem

Kan lista program som inte funkar under vista 64 iallafall. Core Temp (Går att få igång om man stänger av signed drivers) och TAT till att börja med.

Åt mig visar everest och speedfan extremt låga temps så vet inte riktigt vad som är korrekt. Core Temp visar runt 15 grader mer men är fortfarande långt under farliga temps så....

Permalänk
Inaktiv

Wow min idol skrev precis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2takt
Kan lista program som inte funkar under vista 64 iallafall. Core Temp (Går att få igång om man stänger av signed drivers) och TAT till att börja med.

Åt mig visar everest och speedfan extremt låga temps så vet inte riktigt vad som är korrekt. Core Temp visar runt 15 grader mer men är fortfarande långt under farliga temps så....

Speedfan funkar för mig, tror jag, men jag tycker att den visar för mycket, 40 grader idle om jag inte minns helt fel, och då bytte jag kylare idag.
Har en AMD 64 Venice 3000+ 1.8 @ 2.0 GHz, och jag tycker att det är ganska varmt med tanke på att den kylaren är rätt bra (såvitt jag har läst). Så jag vet inte om den är riktigt korrekt..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Både everest Speedfan och Rivatuner med plug-in visar alldeles för lågt för mig, jag litar åtminstonde mer på Coretemp för det är helt enkelt inte rimligt att idle ligger på 24c klockat med standardkylare i ett rum med 21c. Bara du håller in F8 när du startar o väljer enforce driver signature bla bla så kan du köra coretemp den sessionen.

/Fredrik

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]