Vad jag vill se i forumet!

Permalänk
Medlem

Vad jag vill se i forumet!

Hej!

Här kommer några önskemål ifrån mig :

▪ Jag vill kunna välja hur många posts det ska visas på varje sida (nu ligger det på 30 posts per sida) Detta är användbart om man vill t.ex käka vid datorn, så trycker man ner mitten mushjulet och justerar hastigheten på scrollningen själv.
För nu är det lite drygt att man måste byta sida nästan på en gång.

▪ När man skriver en tråd, så finns det till vänster en ruta där man kan välja olika smileys, det finns två stycken av ":P"

▪ En liten bild, typ userbar, borde man kunna ha i sin signatur.

Credits till ExoduZ som har gjort den!

Tack för ett oerhört bra forum som ofta håller mig sysselsatt!
Ni gör ett bra jobb!

EDIT : Nu märkte jag att smiley saken inte fungerar när man svarar på en tråd, varför inte?

En annan sak jag också skulle vilja se.
När man svarar i en tråd nu, så "snabb-svarar" man.
Det skulle vara bra om det fanns en knapp "Avancerat svar" eller liknande, så slipper man trycka "Citat" om man vill få upp fönstret med alla saker.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Vad jag vill se i forumet!

Hej!

Jag ska svara på så mycket som möjligt, och uppmana andra att svara på resten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
▪ Jag vill kunna välja hur många posts det ska visas på varje sida (nu ligger det på 30 posts per sida) Detta är användbart om man vill t.ex käka vid datorn, så trycker man ner mitten mushjulet och justerar hastigheten på scrollningen själv.
För nu är det lite drygt att man måste byta sida nästan på en gång.

Jag förstår och håller med om att detta är irriterande, men för att serverbelastningen inte ska bli alltför stor, måste en gräns sättas. Jag ska fråga vår programmerare om en något mer generös gräns skulle vara möjlig utan att forumet samtidigt blir avsevärt segare.

Citat:

http://i123.photobucket.com/albums/o284/x0mx0m/SweclockersUSE... Credits till ExoduZ som har gjort den!

Vi har valt att inte tillåta bilder i signaturerna eftersom en övervägande del av våra medlemmar är emot det. Med sådana bilder tar sidorna längre tid att ladda, samtidigt som det blir mer plottrigt med en massa bilder överallt. Jag hoppas att du har förståelse för det.

Citat:

När man svarar i en tråd nu, så "snabb-svarar" man.
Det skulle vara bra om det fanns en knapp "Avancerat svar" eller liknande, så slipper man trycka "Citat" om man vill få upp fönstret med alla saker.

Det finns redan, i form av knappen "Skriv svar" till höger precis under det sista inlägget.

Tack för din feedback! Jag ska be vår programmerare svara på det som jag inte har besvarat. Ha en fortsatt trevlig tid på SweClockers!

Med vänlig hälsning
Albert Pettersson

Permalänk
Legendarisk

Antalet inlägg per sida är för nuvarande låst på 30 av prestandaskäl, men vi planerar att se över det inom kort.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Okej

Angående bilderna så ändrar jag mig

Jag är medlem på ett engelskt forum där de har tillåtit bilder i signatur. Det är skitjobbig att läsa eftersom det tar lång tid att ladda in, och vissa har runt 30 bilder i signaturen

Tack för svaren!!

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk

Man skulle ju kunna ge möjligheten att visa/dölja bilder (med dölja som default) i signaturen för de personer som stör sig på det. Sen ovanpå det skulle man ju kunna begränsa antalet bilder i signaturen ganska lätt

Permalänk
Medlem

Angående bilder i signaturen, så finns det inget mer störande enligt mig.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Jag vill gärna se en effektiv söka-i-tråd-funktion. Hänger mkt i Nokia N73-tråden och den går ju inte att hitta i...

Permalänk

Bilder i sina signaturer är det värsta som finns. Texten (vilket oftast är det som är viktigt) i en tråd, försvinner väldigt lätt bland alla dessa bilder. Jag har lämnat ett antal forum bara på grund av det.

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av c-boi
Jag vill gärna se en effektiv söka-i-tråd-funktion. Hänger mkt i Nokia N73-tråden och den går ju inte att hitta i...

Skulle vara fränt om man kunde kombinera sökning av trådtitlar och trådinnehåll. En sökning skulle kunna vara följande:

Visa trådar som Exakt heter "Den officiella"... "tråden" och sök på ordet "valfritt sökord".

På så sätt skulle man lättare kunna söka i de större speltrådarna som är för stora för att leta igenom manuellt.

Ett bra exempel på när detta skulle kunna komma till användning är om man letar efter diskussioner om spelet GTA III i tråden för GTA SA. Man vill kanske ha upp saker som är relaterade från GTA III i GTA SA utan att få upp en massa trådar som enbart innehåller GTA III information och någon har råkat nämna GTA SA i den tråden. Om ni förstår vad jag menar.

Tack och godnatt.

Visa signatur

I been away since 1945

Corsair TX 650W | ASRock P67 Extreme 4 | Intel Core i5 2500K 3,3GHZ | Corsair 2x4GB DDR3 | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB | Corsair SSD Force Series 60GB

Permalänk

tycker att 30gränsen är bra.. sitter man i en tråd med lite bilder i så är det jobbigt.. tänk på oss som bara sitter på några få mbit .. om alla hade 100/100 vilket bara några få lyckliga satans har så hade det varait en sak. men behåll det gärna som det är.

bilder i signaturer gillar jag inte. man tror det är reklam o scrollar förbi och så var sidan slut och man har inte läst något man skulle vilja.

sökfunktionen har den ändrats till 2 bokstäver? för ibland skulle man ju vilja utesluta saker söker man på ett epel tex UT så får man ju söka på Unreal men alla skriver ju nästan bara UT och sedan vilket spel av det.
man missar väldigt lätt trådar om sånt man vill ha reda på när man måste ha mer än 3 bokstäver.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Bilder i sina signaturer är det värsta som finns. Texten (vilket oftast är det som är viktigt) i en tråd, försvinner väldigt lätt bland alla dessa bilder. Jag har lämnat ett antal forum bara på grund av det.

Exakt samma här.
Därtill kan jag nämna att det är bra att ni inte tillåter blinkande avatarer. Samt att signaturen är tydligt avskild från inlägget (på andra forum har man läst samma signatur så många gånger att man blivit knäpp). I dessa tre avseenden - bildfritt, ej störande avatarer, avskild signatur - är Swec det bästa forum jag sett.

(EDIT: Såg att nedanstående behandlas redan, i annan tråd.)
Vad gäller sökfunktionen tycker även jag att den är bra men det kan vara lite svårt med minst fyra tecken.
Om det finns några trix för sökandet skulle jag gärna vilja läsa dem, kanske går det på något sätt att kringå kravet på fyra tecken, bara det att jag inte vet hur? Och om det inte går, kanske funktionen går att lägga in?

Skulle vilja kunna söka så här:
" TN?"
"windows" "200?"
Osv.

Tack för ett bra jobb i övrigt!

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi.....7800X3D.....Noctua D15.....64GB Kingston Fury Beast 6000MHz CL36.....Gigabyte Gamer OC 5080.....Corsair RM750X V2.....Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6 med tre Noctua-fläktar.....Win 11.....Dell G3223Q 144Hz 4K IPS + Acer Nitro XV275KV IPS 4K 160Hz.....Sig uppdaterad 2025-05-03.....
Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Medlem

Kan väl likväl sparka igång tråden igen.

När/Kommer ni fixa så man kan byta bakgrundsfärg till det gamla hederliga SWEC blått? Det gick innan ni började revisera om sidan för ett par år sedan.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Re: Vad jag vill se i forumet!

Citat:

http://i123.photobucket.com/albums/o284/x0mx0m/SweclockersUSE...

"Haha" är det första jag tänker!

Vad finns det för mening att ha en bild, i sin signatur, som visar att man är användare av detta forum. (För mig är det underförstått att om man har skrivit ett svar så är man användare av forumet)

- Du kanske menar att man istället kunde visa (med olika bilder) att man var användare i forumet på Sitepoint etc.?

Fotnot: Känner till att du inte håller fast vid ditt förslag.

Visa signatur

Google is my friend!
Domännamnet widgets.se SÄLJES (widgets.se) Stor utvecklingspotential! Frösakull Haverdals GK