Muskampen 2025: Segraren korad!

Söker åsikter om kvalitén på Dell's laptops inför köp.

Permalänk
Medlem

Söker åsikter om kvalitén på Dell's laptops inför köp.

Jag har varit extremt interesserad av en Vostro 1500 ett tag och är på vippen att beställa en inom en väldigt snar framtid. Problemet är att jättemånga i min omgivning verkar ha fördomar mot dell för att de haft "dåliga erfarenheter av dem".
Jag frågade i dell vostro 1500 tråden men fick bara ett svar, så tänkte att jag kanske får en mer samlad åsikt här. Hur bra är deras support? Hur är kvalitén på deras laptops?

Tack för er tid (om ni tar er tid att svara dvs )

Visa signatur

Lenovo Y500: i7-3630QM / 8GB / 1TB + 16GB SSD / 2x GT650M 2GB SLI / 15.6'' 1080p

Permalänk
Avstängd

supporten är lätt bland den bästa då kan få tag i...(väldigt sällan dom strular).

kvaliten är även den bland den bästa (jo ja vet att jag ofta säger det), men den är faktiskt det.......jämför t ex en Asus för 9k mot en Vostro för 9k.....behöver inte säga mycket mer.

prova fråga Vostro folket vad dom tycker om själva datorn.. dom kan ge dig mer exakt information.

Visa signatur

go7900gs (600/800) + (Xps)130W power supply || T7200 || 2046MB || UltraSharp TrueLife

Permalänk
Medlem

VI har flera hundra Dells(och även IBM Thinkpads, de där små X61s med docka till är väldigt populära just nu) på mitt arbete, de ... fungerar bra!

Ett skäl att välja Dell förutom helt ok byggkvalitet är att såväl XP, Vista som Linux stöds. Försök hitta någon HP-laptop med så brett stöd.

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Medlem

Dell har bra byggkvalité, och bra support. Har dock ingen erfarenhet av Vostro själv, fast det kan du nog hitta tillräckligt med;)

Skulle personligen aldrig köpa en dell, men dom har faktisk bra bärbara, farsan har en, lagom misshandlade( står länge på på täcket osv.) och mycket använd, men det håller bra.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk

Dell har bra kvalitét japp!

Avsevärd skillnad mot t.ex. acer. Antagligen på ungefär samma nivå som Apple och Lenovo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onaka_the_kaka
Dell har bra kvalitét japp!

Avsevärd skillnad mot t.ex. acer. Antagligen på ungefär samma nivå som Apple och Lenovo.

Japp där ligger dom nog i kvalité, samtidigt som deras support är riktigt bra (jag har ring åt farsan), en annan sak som är roligt är ju att man kan prata /göra deals med dom. Bytte tillex. ut ett erbjudande om en gratis skrivare till ett externt grafikkort (till en annan stationär å:P).

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Okej, tack
Det låter ju himmelskt. Finns det ingen som har negativa erfarenheter att dela med sig av?

Visa signatur

Lenovo Y500: i7-3630QM / 8GB / 1TB + 16GB SSD / 2x GT650M 2GB SLI / 15.6'' 1080p

Permalänk
Medlem

http://ihatedell.org/

http://www.ihatedell.net/

Lyssna inte på Svärige (KSMB) bara, mer märkesbög går inte hitta i hela SVERIGE

Annars tycker jag Dell gör bra datorer, men rätt plastiga vissa modeller.. Inspiron 9x00 t.ex.. Men annars var det inget fel..

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv

Ska man ha bra chassin är det XPS modellerna man ska kolla på.

Men klart ett stort företag inte bara kan göra dyra och bra produkter. Många hatar dem och många har blivit dåligt behandlade. Men jag är rätt säker på att Dell är en av de bättre företag att handla ifrån när det gäller kvaliten på produkterna och hantering av kunder.

Permalänk
Medlem

Både support och sälj är helt underbara..

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem

Jag är hur nöjd som helst med min dell, både den jag har på jobbet och min privata, kvaliten är superb och supporten lika så.

Personligen kan jag hålla med svärige i vartenda ord han säger.

Visa signatur

Asus G73SW-TZ134V + ett antal andra burkar :)
Systemvetare

Permalänk
Medlem

KSMB (svärige), försök att vara en gnutta kritisk till Dell, om du kan?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
VI har flera hundra Dells(och även IBM Thinkpads, de där små X61s med docka till är väldigt populära just nu) på mitt arbete, de ... fungerar bra!

Ett skäl att välja Dell förutom helt ok byggkvalitet är att såväl XP, Vista som Linux stöds. Försök hitta någon HP-laptop med så brett stöd.

Vände blicken och ser 3st HP som gör det.. tänka sig att dom är ovanliga

Men jag gillar inte HP bara för det.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Lustigt då att så många i forumet haft problem med HP-laptops och annat än original-programvaran, men det är iofs Pavillion-serien som brukar omnämnas. NX-serien kanske har bredare stöd?

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Inaktiv

Flesta köper väl billigaste datorn de hittar, med rätt spec... då blir det ofta klagomål sen

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Lustigt då att så många i forumet haft problem med HP-laptops och annat än original-programvaran, men det är iofs Pavillion-serien som brukar omnämnas. NX-serien kanske har bredare stöd?

Lite problem hade man med dom men inte något större än vanligt, drivrutinerna hittar man på HP:s supportsida, men mest problem är HP:s orginal mjukvara.

Datorerna i fråga är HP Pavilion ze2228EA, fungerar med Win2000, XP och Vista.
Krävdes lite extra ram för Vista men det tickar på, kanske bäst med AMD CPU om man ska ha en bra bärbar

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Min uppfattning är att Dell har riktigt bra kvalitet. Har dock bara pillat med några av deras xps-datorer och jag antar att de är snäppet bättre än de vanliga?

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
Min uppfattning är att Dell har riktigt bra kvalitet. Har dock bara pillat med några av deras xps-datorer och jag antar att de är snäppet bättre än de vanliga?

Materialmässigt: ja (för laptops dvs)
Kvalitetsmässigt: nej

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem

jag tycker att du ska köpa vostron eftersom att dell har utmärkt support, men dell har ingen vidare kvalite om man gämmför med asus datorer, det kan jag garantera dig..

ska jag vara helt uppriktig så tycker jag att du ska satsa på vostro 1500 när din budget låg på 9k, hade du lagt på 2-3k så hade jag rekomenderat en asus

Permalänk
Inaktiv

okej, min asus känns som den hade sämre kvalite. Vilken modell av asus är bra? och dell dålig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
http://ihatedell.org/

http://www.ihatedell.net/

Lyssna inte på Svärige (KSMB) bara, mer märkesbög går inte hitta i hela SVERIGE

Förhoppningsvis är det uppenbart för någon som läser hans dr... svada.

Citat:

Annars tycker jag Dell gör bra datorer, men rätt plastiga vissa modeller.. Inspiron 9x00 t.ex.. Men annars var det inget fel..

Håller inte med om att Inspiron 9300/9400 är "plastiga". De är nog mest robusta fysiskt sett av alla bärbara jag haft/sett, inga gnekande ljud eller flexande chassi. Men dom ser förbannat plastiga ut helt klart och det kanske är det du menar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt

XPS-modellerna har fram tills den nyaste (M1730) varit baserade på samma chassi/moderkort som high-end Inspiron 9200/9300/9400 så kvaliteten är detsamma hos dom. De enda andra modellerna jag varit i kontakt med har varit i Latitude-serien och även de har varit mycket väl designade, om något fantasilösa i jämförelse med IBM etc.

Permalänk
Medlem

har haft/och har 3 dell laptop och alla har fungerat klockrent! har inte behövt använda supporten men tvivlar på att den skulle vara dålig utan snarare bättre än medel.
sen så tycker jag de ger bäst prestanda för pengarna vilket bara är en bonus

Visa signatur

markus