Tipsa mig på bra metal,indistruel rock,psykadelisk rock,etc..

Permalänk

Tipsa mig på bra metal,indistruel rock,psykadelisk rock,etc..

Skulle bli glad om ni tipsade mig på metal, indistruel rock/metal, psykadelisk rock, and so on.

Gillar musik i klass med:

Slipknot
Nine Inch Nails
Dope
CKy

Tipsa gärna även om enstaka låtar också!
Skriv gärna vad det är för genre!

Slayer och Metallica är bra, men deras låtar kan vara lite för svaga för mig. =/

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Re: Tipsa mig på bra metal,indistruel rock,psykadelisk rock,etc..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverwulf
Skulle bli glad om ni tipsade mig på metal, indistruel rock/metal, psykadelisk rock, and so on.

Slipknot
Nine Inch Nails
Dope
CKy

Slayer och Metallica är bra, men deras låtar kan vara lite för svaga för mig. =/

Vad menas med för svaga för dig?

Du kan ju alltid testa Machine Head. Får se om jag orkar rabbla upp band senare Just nu är jag mitt uppe i en pokerturnering.

Permalänk

Meshuggah
Hacride
Tool
Wolfmother

...saker som dök upp i skallen, ingen aning om du gillar det eller inte. Om du inte hört Tool så rekomenderar jag dom iaf, särskilt skivan Aenima.

Wolfmother är lite 70-tals inspirerat och ganska experimentellt.

Meshuggah faller verkligen inte alla i smaken. Väldigt speciell musik med mycket konstiga takter och tempon.

Hacride. Lyssna på låten Zambra så förstår du

[EDIT] The Mars Volta kanske. Och så klart gamla Led Zeppelin.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Bandnamn - Albumnamn (årtal)

Tool - Ænima (1996)
http://youtube.com/watch?v=07pLGIgyfjw

Coal Chamber - Dark Days (2002)
http://youtube.com/watch?v=cSNkypvYOps

Otep - House Of Secrets (2004)
http://youtube.com/watch?v=tfLnDUPmP4s

Ministry - Houses Of The Molé (2004)
http://youtube.com/watch?v=CBGMW86u1Qk

Samael - Solar Soul (2007)
Http://youtube.com/watch?v=aMzWysnhr5c

Misery Loves Co - Your Vision Was Never Mine To Share (2000)
http://youtube.com/watch?v=0guEBnfk9cs&

Några tips iaf, kanske nåt som funkar.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Jaganata, RozZy som "hänger" här i forumets metalband, grymt sköna.

Enter the hunt Svenskt, nytt och bra.

All That Remains - Six, Shadows Fall - The Light That Blinds, Lamb of God - Laid to Rest dessa 3 har jag hittat i Guitar hero 2

Rob Zombie är skön.

Rammstein - Te quiero puta är väldigt nice med speciell text

Fu Manchu! Deras skiva We must obey rekomenderas.

Melvins skiva Houdini är bra rekomenderas.

System of a down SJÄLVKLART! Tungt och udda men dom lär du inte missat men som backup iaf

Kom inte och säg att Metallica är för svaga...
Deras äldre låtar är ju hur tunga som helst

Permalänk

Enter the Hunt. Naturligtvis, hur kunde jag glömma...?

Memfis och Burst kanske faller dig i smaken.

Testa låten Breathless med Memfis. Finns att lyssna på på deras hemsida www.memfis.net

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk

Mastodon - mycket bra progressiv rock, det bästa uppträdandet på Roskilde i år. Ta då i beaktande att de spelade när det regnade som allra värst.

Tool - Som någon redan nämnt, mycket bra och tung rock.

Deftones - Med albumet White pony i spetsen kan det inte bli mycket bättre

Porcupine tree - Proggresivt här också, men jag har hört att det ska vara mycket kristen religion i deras texter, men what the heck, bra musik är det.

KoRN - Har aldrig gillat de sådär jättemycket, men med tanke på din beskrivning så kanske de passar.

Permalänk

Sjukt bra exprimentell/prog/psykadelisk Metall/rock
Isis, Cult of Luna, Neurosis,Breach

Hårt och sjukt bra
The warriors, Sick of it all, Glass jaw,

Hårdast av alla samt sjukt bra.
Dillinger escape plan, Converge

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk

Kanske lite Coheed & Cambria?

Ganska soft musik men dom kan växla rätt rejält mellan känslorna. Radar upp sjyssta riff med stark melodi-känsla.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

morbid angel - god of emptiness

Permalänk
Citat:

Slipknot
Nine Inch Nails
Dope
CKy

Du har med Dope, Slipknot och CKY och säger att Slayer är för svaga?

Slayer - Stain of Mind Hård och intensiv
Slayer - Disintegration / Free Money Ordentligt snabb
Slayer - The Antichrist Samma här, snabb och hård
Slayer - Perversions of Pain Riktigt grym

Annars har du ju, som nämt ovan, Mastodon. Riktigt grymt band (dock ter dom sig bäst Live såklart). Sepultura är också något som alltid fungerar (Harcore)
The Crown kanske duger (lite mer åt Dödsmetal men riktigt snabba och hårda låtar).

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

The Berzerker om du vill ha våldsam musik annars e ju Soulfly bra också

Visa signatur

Intel P4 3Ghz - 1Gb DDR400 Dualchannel - Asus GF6800GT 128Mb- Seagate 160Gb - LG 12x DL DVD-RW - Acer AL1714 17" TFT @ 14ms

Permalänk

Static-x började jag lyssna på för länge sedan, men gillade dem aldrig. Tyckte allting var utsmetat, neutralt och dåligt med röj. När jag sedan tog upp dem igen så var det helt andra toner. De är nu den grupp jag lyssnar mest på, och om jag inte fått minnesförlust så klassas de som Industriel Metal, men Wayne Static kallar deras musik för "Evil Disco". Kanske inte passar dig, men vem vet innan man testat?

De har en fin variation mellan olika låtar, från lugna, till snabbare, och samtidigt med rejäl tyngd.(Valde att skriva en liten längre text då ingen nämnt detta band ännu).

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk

Re: Tipsa mig på bra metal,indistruel rock,psykadelisk rock,etc..

Citat:

Slipknot
Nine Inch Nails
Dope
CKy

Du får gärna precisera vad du söker i din musik så att jag kan komma med lite förslag. Jag känner tyvärr inte till de 4 banden du listar först annat än till namnet och fragmentarisk lyssning.

Permalänk
Hedersmedlem

Bra svenska band

Violent Work of Art (industrimetal)
Sparzanza

Kolla även in

Killswitch Engage (Vilka för övrigt ska ha ett par konserter i Sverige under Oktober)

Permalänk
Medlem

Kreator
Exodus
Cradle of filth

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Som redan sakt Rob Zombie kolla gärna hans nya album educated Horses den är rätt Höm''Psykadeliskt''

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Rammstein is the shit.

Svenska Zavod är också bra. http://www.myspace.com/zavod

Kan säga också att Rammsteins låt "Strib nicht vor mir" från senaste albumet Rosenrot låter väldigt lik svenska gruppen Kents låt "Kungen är död." som släpptes 1999.

(Kent is the shit.)

Permalänk

american headcharge?
mudvayne?

och missa inte slipknots första skiva, mate feed kill repeat, tycker att det är deras bästa

Visa signatur

c2d @ 4ghz - Xtreem ddr2 4gb -gtx 275 - 5tb samsung hd
k7 - 16-50/2.8 - 35/2 - 150-500

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bergmanman
Sepultura är också något som alltid fungerar (Harcore)

Sepultura hardcore?

Men för att tillföra något: Voivod, från Killing Technology fram till Angel Rat, sen blev det inget vidare tycker jag.

Permalänk
Medlem

Första bandet jag kom att tänka på var The Mars Volta

Just denna råkar sjungas på spanska, de gör de inte vanligtvis: http://www.youtube.com/watch?v=v2ayKK8E7gc

Riktigt skön, ta er tid och lyssna igenom hela: http://www.youtube.com/watch?v=JovRNx40c6E&mode=related&searc...

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm