Min K800i tvärdog, behöver hjälp

Permalänk

Min K800i tvärdog, behöver hjälp

Hej!

Har en SE K800i som jag nu i snart 15 månader har pedantskött. Telefonen är ömt vårdad med putsduk och har aldrig blivit tappad i marken e.t.c.

Nu i helgen hängde sig telefonen och skärmen blev helt vit. Detta har hänt ett par gånger under min tid som ägare av telefonen, men efter den här gången startar den inte mer :(.
Den startar varken med laddare i väggen eller bara om jag trycker på start-knappen.

Jag har telefonen med abbonemang hos tre som snart har löpt i 15 utav 18 månader.

Vad ska jag göra? Kan jag kräva reparation av tre? Har någon råkat ut för nått liknande?

Mycket tacksam för svar

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk
Avstängd

Byt mjukvara så fungerar den nog, vanligt problem med 3 mjukvara oberoende mobil

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Det finns trådar här i forumet som tar upp exakt samma problem och precis som bomber3 skriver så hjälps det oftast genom att
uppdatera mjukvaran. (Sök)
Minns inte exakt hur det går till om du ska göra det hemma, men du ska plugga in luren i datorn med hjälp utav USB kabeln och sedan starta något program.

Eller så lämnar du in den i någon butik som ordnar biffen åt dig!

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk

Jag tackar för era svar. Ska in idag höra vad dom säger.

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk
Avstängd

jag har lämnat in min för högtalaren ,nu glappar den så ibland kan jag intehöra va folk säger är det fler som råkat ut för samma

ps: Ursäkta om jag lånar tråden lite för dess frågor . man jag kan åxå upplysa om att det finns en till nästan lika tråd som trådskaparen skapat. I forumet

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Förstabossen
jag har lämnat in min för högtalaren ,nu glappar den så ibland kan jag intehöra va folk säger är det fler som råkat ut för samma

ps: Ursäkta om jag lånar tråden lite för dess frågor . man jag kan åxå upplysa om att det finns en till nästan lika tråd som trådskaparen skapat. I forumet

Har inte råkat ut för det själv men det låter ju uppenbarligen som att företaget som "reparerade" den första gången gjorde ett halvdant jobb..

Ta kontakt med dom igen och berätta felet.

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk

Föstabossen...har aldrig skapat en liknande tråd för det första eftersom jag aldrig tidigare har haft fel med telefonen.

För det andra så har jag lämnat in den till tre och det skulle ta 20 dagar att flasha om den. Fick en nokia n70 utan laddare under tiden :/

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swe_clockering

För det andra så har jag lämnat in den till tre och det skulle ta 20 dagar att flasha om den. Fick en nokia n70 utan laddare under tiden :/

Kan inte förstå hur det kan ta 20 dagar, om de lägger ut firmwaren på nätet fixar man det själv på 5 minuter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikaelto
Kan inte förstå hur det kan ta 20 dagar, om de lägger ut firmwaren på nätet fixar man det själv på 5 minuter.

2-4 dagars postgång, 4-6 dagars hanteringstid, 1-2 dagar reparation, 4-8 dagars väntan på returskick. Detta om de har lösning direkt. Verkstäderna är skitkassa tyvärr, särskilt slemsäckarna på Anovo.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
2-4 dagars postgång, 4-6 dagars hanteringstid, 1-2 dagar reparation, 4-8 dagars väntan på returskick. Detta om de har lösning direkt. Verkstäderna är skitkassa tyvärr, särskilt slemsäckarna på Anovo.

Sen om man skickar telefonen till Anovo får man lägga till tiden det tar att skicka in telefonen på service igen, då de inte lyckas laga telefonen på första försöket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kriiistoffer
Sen om man skickar telefonen till Anovo får man lägga till tiden det tar att skicka in telefonen på service igen, då de inte lyckas laga telefonen på första försöket.

Helt korrekt, är tydligen så dålig lönsamhet att enda sättet att få skeppet att segla är att slarvlaga allting och hoppas på en backrep.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Swe_clockering:

Detta hände mig efter cirka 10 månader med min k800i.

Händer tydligen ganska många, det är en bugg i telefonen som orsakar "bad EPROM", titta vid telefonens nedre högra kant, så ser du att en röd diod vid ir-porten blinkar några gånger när du försöker sätta på telefonen. En firmwareuppdatering gör susen!

Har också 3, och var inne i en butik, det skulle ta cirka en vecka, stack hem och sökte lite och hittade en mycket smidigare lösning...

Här har du en guide hur du ska göra
http://www.esato.com/archive/t.php/t-141436,1.html

Voila!

EDIT: sorry såg inte först att du redan lämnat in telefonen, jaja, detta kan väl vara bra till någon annan då, eller till dig om det händer igen

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Avstängd

Du har ju två års garanti och med lite snack kan du säkert utnyttja konsumentköpslagen reklamations rätt på 3år.

Visa signatur

Alienware Area-51 7500