Muskampen 2025: Segraren korad!

Slå till eller vänta - Komplett Gamer I30

Permalänk
Medlem

Slå till eller vänta - Komplett Gamer I30

Postar detta åt en kompis då han inte är medlem på Sweclockers .. :

"
Hallå Hallå!

Nu börjar jag bli sugen på ny dator (igen). Hade för någon månad sen en gamer i30 med ett 8800gtx osv från Komplett.
Men efter jag lämnat in den 4ggr och fått den tillbaks med samma problem så fick dom behålla den. (Inget illa om komplett då jag inte tror det va deras fel, lång historia).

Så nu sitter jag här med den gamla datorn igen och tycker den är extremt slö (Kör en Ferrari sen sätt dig i en 740 så får ni skillnaden). Så nu till frågan, är det värt att köpa en dator nu? Eller ska man vänta till tex efter jul och hoppas på 9000 serien?

Funderar på: http://www.komplett.se/k/ci.asp?sku=10158 med en del ändringar. Såg att dem hade den billigare nu under några dar.

Chassi: Antec Nine Hundred svart miditower,
Nätagg: Corsair Powersupply 620W, 120mm Fan, (ändrat)
Ljudkort: Creative SB X-Fi Gamer, Bulk
Processor: Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz
Moderkort: MSI P35 NEO-F, P35, Socket-775, DDR2,
Minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, (ändrat)
Grafikkort: XFX GeForce 8800Ultra 612M 768MB GDDR3, (ändrat)
Samsung DVD-brenner SH-S202J/BEBN
Samsung DVD-brenner SH-S202J/BEBN (tillagt)
Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2
USB2 multikortläsare 3.5" svart,

Och om ni tycker jag ska slå till nu, Är det värt att lägga 650kr på ett ultra än gtx:et? Är det nån som av erfarenhet av nått annat som är bättre får ni självklart säga till om det också

"

Permalänk
Medlem

Kan du vänta, gör det fast bara till nov, köp dubbla 2950pro och kör crossfire. Något säger mig att det kommer spöa skiten ur ett kommande highend-kort. Se tex dubbla 8800gts vs. 8800ultra... Sedan lär det bli billigare också.

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA