Unreal Tournament 3 [mod: gamla tråden med förhandssnack och betademorelaterat]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Typ 0 grafik inställningar, går ju typ inte ändra något alls förutom upplösning, render size, motion blur samt texture kvalitet, inget vidare faktist :/

Spelet får oxo illamående efter 5-6 min spelande, alldrig hänt med andra Unreal spel tyvärr :/ Så även om jag nu hade tykt om demot så blir det inte av att jag kan spela det.

I alla fall det enda jag verkligen har att klaga på är att det finns grymt för lite grafik inställningar samt menyna har blivit betydligt sämre.

Skulle nog gissa på att det kommer betydligt många fler i och med själva spelet. Just nu kan man till exempel inte ändra AA, men UT3 skall ju ha det även om andra UT3-motor-baserade spel ej har det.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ampariii
Japp, inställningarna sparas för mig!

Har du flyttat "mina dokument" eller "dokument" som det heter i Vista?
Man kan ju ändra vart den katalogen ska peka.
För under Dokument\My games\ så ska UT3 demot göra en katalog, men det händer inte för mig.

Men vafan, jag har ju 4 GiB minne och 4 kärnor. Bara att ha det igång och alt+tabba ur

Förresten så tripoden som finns på DM-banan är nog inte samma som man sett i filmerna. Den är mycket snabbare och kan dra in benen. Den ser mindre ut också.
Det gillar jag Två tripods. Man har ju kört tillräckligt många spel med bilar eller andra hjulbaserade fordon.
Tänk nu när man inte är säker bara för man klättrar upp i något hus, tripoden kommer efter en ändå!

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

De måste fixa till vattnet. Det blir en slags lag när man går i vattnet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
För under Dokument\My games\ så ska UT3 demot göra en katalog, men det händer inte för mig.

Men vafan, jag har ju 4 GiB minne och 4 kärnor. Bara att ha det igång och alt+tabba ur

Förresten så tripoden som finns på DM-banan är nog inte samma som man sett i filmerna. Den är mycket snabbare och kan dra in benen. Den ser mindre ut också.
Det gillar jag Två tripods. Man har ju kört tillräckligt många spel med bilar eller andra hjulbaserade fordon.
Tänk nu när man inte är säker bara för man klättrar upp i något hus, tripoden kommer efter en ändå!

Nej jag har inte flyttat det

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize

Du måste skapa en profil eller vad man säger i början av UT3 för att settings med mera skall sparas.. Säkert då gbrejer läggs i "mina dokument".

Permalänk
Medlem

Spelade demot nyss och blev ruskigt imponerad, länge sen ett UT spel intresserade mig men det här ser grymt ut. Super läcker grafik och grym känsla.

Visa signatur

Q6600 2048mb DDR2 600 mhz PNY 8800 GTS

Permalänk
Inaktiv

oj har demo kommit nu, har suttit och spelat EP2 hela kvällen nu! måste ladda ned ASAP!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BozoB
Du måste skapa en profil eller vad man säger i början av UT3 för att settings med mera skall sparas.. Säkert då gbrejer läggs i "mina dokument".

Det var det första jag gjorde. Jag kan logga in med det namnet och lösenordet så kontot skapades ju hos epic.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av frill
Någon som vet hur i hela helvete man får sina inställningar att sparas? Det ställs ju om till default varje gång man stänger ner spelet.. jag har redan testat fippla lite med config filerna men det verkar fan inte funka heller.

Jag hittade en tillfällig lösning. Skapa ett nytt windowskonto, logga in, starta UT3 och gör inställningarna.
Gå in i Mina dokument, my games (eller är det översatt till svenska?).
Kopiera hela UT-mappen därifrån till något ställe som din normala användare kan komma åt (mina dokument ligger ju normalt NTFS-behörighetsskyddad).
Logga ut, ta bort windowskontot och allt och flytta mappen du tog ut till din egen my games.
Starta UT3 och du måste ange lösenordet en gång till (för det är kopplat endel till windowskontot). Sen är det bara att spela och vara nöjd.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått igång liret och spelat.

Jag vet inte riktigt vad jag tyckte, kändes platt på något vänster, man sprang inte så snabbt?!
Var massa småsaker som inte stämde antar att det är så att det går att ändra i hela spelet som det går i de äldre verisonerna

Gillade fordonen, de åkte mkt fortare nu med också, mkt mkt nice.

Grafiken var det inget fel på dock så kändes det konstigt att inte kunna ändra på något, men antar att de lägger in det när slutprodukten kommer!

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Tyckte det var kalas!
Men att man inte kan ändra inställningar direkt i spelet var ju konstigt!?

förresten, borde inte den här tråden ligga under multiplayer ?"

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

Ghaa mycket irriterande problem! när jag spelar så ändras känslighetetn på musen typ var tredje minut av sig själv nån som har liknande problem?
Logitech MX518

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Gillar inte att man inte kan dodge-jumpa!

Visa signatur

hädelse!

Permalänk
Medlem

SKit .. är det bara jag som inte får installera demot...
Helskumt när jag trycker på exe filen så slutar wincmd/utforskarn att svara det lixxsom hänger sig..hmm kör med win vista 64..
Någon som har en susning om vad det kan bero på ??
Help please..

Permalänk
Avstängd

nja det är mer action i 2'an. HAn som säger ''dubbel kill'' osv låter mesig i UT3 :(. Men graffen va fin

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberz
Tyckte det var kalas!
Men att man inte kan ändra inställningar direkt i spelet var ju konstigt!?

förresten, borde inte den här tråden ligga under multiplayer ?"

Varför bara under MP? UT3 har ju SP läge också.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Hedersmedlem

Ni som har windows XP 64-bit se hit! Tydligen en kille som hitta en fix för att få igång spelet, jag läste vidare i tråden och folk säger att det funkar.
http://utforums.epicgames.com/showpost.php?p=25018385&postcou...

edit:
hehe. Ni vet texterna som visas när den laddar banorna.
Såg denna (eller om det kanske är MOTD från servern?)
Practice good sportsmanship. You were once a n00b too.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elusive
Gillar inte att man inte kan dodge-jumpa!

Du det kan man grabben gor bara som du gor i de andra spelen!

Jag kan i alla fall

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xans
Du det kan man grabben gor bara som du gor i de andra spelen!

Jag kan i alla fall

Det är skillnad på "dodge" och "dodgejump"... det senare kan du bara göra i UT2003/UT2004... dodge har ju däremot varit med i Unreal-serien sedan det första spelet

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem

Har nu provkört demot lite grann. Helt okej känsla och otroligt nog så flyter det på rätt hyggligt. De har verkligen optimerat sin motor.

Mina demo-inställninger:
Res: 1280x1024 - Alla sliders på max.
Dator: Se sign.
Framerate: ~30

Visserligen har utvecklarna bantat grafiken i demot, men genom att dra upp de inställningar som finns att tillgå, blir det rätt snyggt ändå.

Permalänk

Någon mer än jag som har problem med att logga in med GamespyID? Fukar ju på deras hemsida men inte i spelet!

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Battlefield
Någon mer än jag som har problem med att logga in med GamespyID? Fukar ju på deras hemsida men inte i spelet!

Vad har det här med gamespy att göra? Det är väl ett "unreal"-konto man skapar i spelet. Har jag missat något?

Visa signatur

Permalänk

Det är gamespyID, skriver man fel lösen eller liknade står det " bla bla bla if you have forgotten you username or password, please visit www.gamespyid.com

Jobbish!

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk

Jag blev inte jätteimponerad av demot.... men men. Det blir skillnad mot själva spelet.

Visa signatur

| E6850 | Scythe Ninja | AsusP5q-Pro| XFX 8800GT XT[/url] | 2GB Corsair XMS2 | Antec P180 | Nesteq 520W | Samsung 245B |

Permalänk
Medlem

Någon annan som får spontana krashar? Igår fungerade allt bra, kunde spela utan problem. Men idag så började det hänga sig vid random tillfällen. Oftast efter jag startat en match, men ibland klarar det sig inte ens till inloggningen.

Datorspecs i sig. Kör med xp sp2 pro.
gpu temp när jag spelar: 71-72 grader.

Visa signatur

Asus P7P55D - Core i5 750 - XFX Radeon HD4890 1GB - Corsair TX 650W - Antec P182 - Corsair 2x2048MB 1333MHz DDR3 - 640GB WD Caviar Black - Eizo FlexScan S2402WSE

Permalänk
Medlem

Det lilla jag testade, usch.. saknade helt känsla.. SÄRSKILLT i fordonen, dem var omöjliga att åka runt med och vara nöjd med styrningen

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoCc
Det lilla jag testade, usch.. saknade helt känsla.. SÄRSKILLT i fordonen, dem var omöjliga att åka runt med och vara nöjd med styrningen

Ja, jag blev också besviken på styrningen! Kändes nästan som om jag skulle behöva analoga knappar till styrningen.

Satte på UT-2004 nu och njöt av den mer "animerade"-stilen om jag får kalle det så.... mums

Visa signatur

| E6850 | Scythe Ninja | AsusP5q-Pro| XFX 8800GT XT[/url] | 2GB Corsair XMS2 | Antec P180 | Nesteq 520W | Samsung 245B |

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte kan spara grafikinställningarna? T ex detalj-inställningarna kräver ju att man startar om spelet. Sen när jag startar om spelet så ändras upplösningen tillbaka till 640x480 och till samma sunkiga detalj-inställning. Hjälp?!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norado
Bara jag som inte kan spara grafikinställningarna? T ex detalj-inställningarna kräver ju att man startar om spelet. Sen när jag startar om spelet så ändras upplösningen tillbaka till 640x480 och till samma sunkiga detalj-inställning. Hjälp?!

Jaaså... jag behöver inte starta om!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoCc

Här också, det funkade iofs hyffsat om man körde på en väldigt låg ping server, typ 10 ms, men hur ofta hitta man det? De har gjort om för mycket... gubbarna är för små i en för stor värld. Blir inget riktigt spel då.

Permalänk
Medlem

Tycker det är okej Fast fordonen, usch..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum