Permalänk

.. får mig att tänka på NWN...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nizor
Skarm, vad är "Perks"? Jag är för trött för att googla och tråden är för död för att jag ska googla istället för att fråga

Förresten så har jag en liten hårdvarufråga i samband med AOC. Det är så att jag har ett 7900GT 256MB, vilket förmodligen troligen kommer vara lite tunt att köra med om man vill nå de högre grafikinställningarna i spelet. Därmed är min fråga om det är lönt att skaffa ett 8800GTX så fort man får råd (Jag kommer bara att vilja ha det för att kunna spela AOC på höga inställningar), eller ska man vänta med det till lite innan releasen av spelet så det kanske har kommit ut något trevligare att köpa. Fördelen är ju att jag kan spela fler spel nu på högre inställningar, men om jag väntar så får jag kanske betydligt mer prestanda för pengarna... (Förresten så funderar jag på att skaffa mig en plattskärm till AOC releasen också, någon som kan rekommendera någon under 5000 kronor? Den ska helst vara wide, alt. klara 1600x1200)

Köp ett 8800GTS då, så sparar du definitivt några/flera hundralappar utan någon större förlust på prestandan. Men är du inte i behov av nytt grafikkort nu säger det ju sig självt att du lika gärna kan vänta tills det är dags. Priserna kan ha sjunkit något tills dess, i takt med att något nytt dyrt har kommit på marknaden, om du är villig att vänta för den sakens skull.

Jag själv köpte ny dator för knappt en vecka sedan, inklusive ett 8800GTS 640MB. Men jag hade tänkt spela CoD4, möjligtvis Crysis också som sägs komma i november. Och jag lär ju knappast ha problem med prestanda när AoC kommer.

TFT-skärm har jag inga rekommendationer på. Men ett tips är att köpa en widescreen. Ruskigt skönt, och vill inte gå tillbaka till normalt.

(Jävla hicka förresten, att den aldrig ger sig och kan vara så förbannat irriterande).

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Btw, i nya nvidia-drivern 163.69 finns det en ny profil för Conan som kanske avslöjar en liten nyhet. Såg det här http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=98559

Citat:

<APPLICATION Label="AgeOfConanDX10.exe" OS_TYPE="Vista"/>
<APPLICATION Label="AgeOfConan64DX10.exe" OS_TYPE="Vista"/>

AoC med 64-bits stöd eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Btw, i nya nvidia-drivern 163.69 finns det en ny profil för Conan som kanske avslöjar en liten nyhet. Såg det här http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=98559

AoC med 64-bits stöd eller?

Verkar inte sämre än så

Permalänk
Medlem

En siege demovideo, går att ladda ner i 1280x720 (56.8 MB).
http://media.pc.gamespy.com/media/743/743392/vids_1.html

Permalänk
Medlem

Urk, eldbollarna såg taskiga ut, särskilt explosionerna. Ingen känsla alls vid impact.

Förresten, har de släppt in fler folk med i betan?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Urk, eldbollarna såg taskiga ut, särskilt explosionerna. Ingen känsla alls vid impact.

Förresten, har de släppt in fler folk med i betan?

Hmm, sa de inte i nån av alla videos om siege att dom hade effekter osv nedsatta?

Edit: I vilket fall som helst skiter jag i om dom är fula eller ej, huvudsaken är spelkänslan och funktioner, för mig iaf.

Permalänk
Medlem

"buffningarna" kommer få en helt ny mening
http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm?LOADNEWS=8567&BHCP=1&bhcp=...

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

He He... Nice det ser jag fram emot

Permalänk

Gief sex plz.

Är det bara jag eller känns det som om det behövs lite mera hype just nu, ge mig spelet nu vafan innan jag blir galen

Permalänk
Medlem

Håller med. VILL HA NU !!!!!

Permalänk

Kollade filmerna från länken som postades ovan, såg ganska intressant ut.. fast dem kan inte ha haft höga grafikinställningar när dem spelade in det hela, dessutom buggade animationerna ganska bra.

Fick ett mail från AoC forumet (officiella) idag, ett litet gratulrerar meddelande och det var jäkligt snällt

Edit: Efter att ha droppat från guilden Nidvardir så söker jag en ny guild, en trevlig (gärna helsvensk) guild där det finns personer som verkligen tänker satsa på spelet (Något som jag inte kände av i Nidvardir). Får gärna vara en liten mindre guild för då blir det hela mycket trevligare. Skicka PM!

Permalänk
Medlem

Haha, fick mail om inbjudan till teknisk beta. Men grejen är att det bara är 3 timmar totalt som jag får vara med. Dessutom fick jag mailet idag 19:e oktober och datumen som står i mailet är från tidigare datum, och dessutom felaktig dag.

"Note that this technical beta test will go live on Sunday, October 18th at 20:00 CET (2pm Eastern, 11am Pacific) and will last for about three hours. You will not be able to log in and play before that."

Datumet 18:e oktober står ytterligare någon gång i mailet. Förvirrande. Hade sett fram emot att testa, men det verkar som testet var igår och dessutom bara 3 timmar. Eller är det på söndag? Dessutom är det fattigt att man bara får köra så kort tid. Visst det är ett stresstest eller nåt, men ändå.

Permalänk
Medlem

Var glad att ni får meddelanden över huvudtaget. De verkar inte ens vilja skicka newsletters till min inkorg längre. Mailat om problemet två gånger till dom, utan svar. (Ja, har rätt uppgifter, har fungerat förr också... fast de var inte särskilt snabba då heller, men då fick jag iaf deras mail).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fenix
"buffningarna" kommer få en helt ny mening
http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm?LOADNEWS=8567&BHCP=1&bhcp=...

Undra om man får olika buffs vid "sex" ifall det är hetro eller homo sex?

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Nu skickade de ett nytt och bekräftade söndag kväll 20:00. Problemet är bara att när jag reggade för konto så skickade de inte nåt mail som de sa. Får hoppas det kommer, annars lär det blir svårt att få det fixat innan imorgon kväll. Det är under NDA förstås, så blir till att hålla tyst.

Permalänk

Nu är snart första steget inlett mot AoC releasen. Ska köpa en ny skärm endast för att få uppleva det hela lite bättre. Hur som helst så frågar jag igen, någon som har något tips på en trevlig och aktiv guild att gå med i? Gärna helsvensk om det är möjligt, norrmän har så torr humor att man somnar..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nizor
Nu är snart första steget inlett mot AoC releasen. Ska köpa en ny skärm endast för att få uppleva det hela lite bättre. Hur som helst så frågar jag igen, någon som har något tips på en trevlig och aktiv guild att gå med i? Gärna helsvensk om det är möjligt, norrmän har så torr humor att man somnar..

Två helsvenska AoC guilds, kolla in
http://www.ageofconan.se/
http://www.norroner.com/news.php - denna skall visst vara helt ny.

Permalänk
Medlem

Well, jag reggade men fick aldrig något mail. Provade sen att göra en request för nytt lösen, men fick inget mail då heller. Så missade förstås möjligheten att betatesta ett tag under helgen.

Permalänk
Medlem

http://www.yggdrasil.inc.se/ är ett annat skandinaviskt guild i startsgroparna för AoC. Medlemmarna är främst svenskar och norrmän. (fast våra norrmän är ovanligt otorra

Deras mailing-listor verkar fungera lite sisådär. Jag reggade mig 4 gånger för conan-klubben innan jag fick nåt mail. Man undrar ju vad som har hänt med beta-application som man skickade in för länge sedan. antagligen ligger den i nån spam-mapp tillsammans med mina 3 första registreringar

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

Deras maildatabas är uppenbarligen under all kritk. En sådan trivial, men oerhört viktig sak, blir jag riktigt irriterad på när det inte fungerar. Hade man haft ett annat kontaktalternativ än deras sunkiga mailform (som jag personligen aldrig får seriösa intryck av) skulle jag tagit ett rejält snack med dom, allvarligt talat. När jag ändå är inne på att klanka ner på FC... Officiella sidan för AoC är under ALL kritik. Mitt betyg 1/5. Men bortsett från det så gillar jag ju fortfarande vad jag ser/läser om spelet i fråga.

Visa signatur

Permalänk

Ja, funcoms mailhantering fungerar inte som den ska. Ex. till forumet så fick jag inget activationmail, så jag var tvungen att PMa en mod på forumet för att kunna börja skriva.. jag får nästan aldrig nyhetsbreven heller. Tror jag bara har fått ett (det senaste). Ingenting om beta än heller

Scanian, Yggdrasil verkar intressant. Knights of Scylfings också, men det verkar ganska knökfullt där.. och den andra verkar inte särskilt intressant just nu.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att behöva skriva detta, men börjar luta mot bojkott från min sida snart, om de inte tar sig i kragen. De verkar ju inte ta sig tid till att lyssna, så då får det vara.

Visa signatur

Permalänk

Croles, jag har aldrig varit så optimistisk inför ett spel sedan Dragon Empires. Stick with it, it'll be worth it

Permalänk
Medlem

Ja, ger deras kommande newsletter en sista chans. Mailade dom igen angående detta. Får jag inte den i tid, eller överhuvudtaget alls, så klipper jag bandet. Finns då ingen chans att få beta invite heller.

Möjligen att jag slänger en blick på spelet sen när det släpps i Mars nästa år. Tycker spelet i sig förtjänar sig en extra titt i alla fall. Lägger dock ner nyhetsläsandet från deras sida nu, då den inte är tillfredsställande längre, eller kommer vara det på ett tag framöver.

Edit: Vad sjutton, jag fick en auto reply/trouble ticket i min inbox nu. Goda nyheter trots allt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns en kul skill med i Conan: Taunt: The higher your skill is in taunting, the greater chance you have in increasing the hate value of your attack. Perfect for tank characters.

Denna skill ska jag undvika eftersom jag tänker köra Präst hehe.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

.. agro!

Äh.. det är inget man behöver oroa sig för, fienden är döda innan de vet vad fan som hände..

Permalänk
Medlem

Undra vad man ska satsa på att vara... Lutar åt ranged eller mele, magiker verkade inte så ball... :S

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem

Har ett par frågor om AoC.

1. Vad är det för grafikmotor i AoC? Är den krävande?

2. Vad är max level?

3. Hur kommer end game fungera i AoC? Kommer det vara raids och sånt som i Wow?

Tack

Permalänk
Medlem

1, vet icke.
2, 80. först så är man ingenting tills level 5, då får man välja bas char. sen vid 20 får man välja ännu en gång, och sen är det fullt race till 80.
3, Det finns raids. Ingen vet om det kommer bli exakt som wow. men det finns raids, pvp, vanlig slapp pve, guildpvp, castlepvp osv.