Permalänk
Medlem

Spel-/mediadator 8-10k

Tjenare, jag är nu inne på att köpa en ny dator då min nuvarande börjar bli lite till åren.

Jag har kollat på dessa datorer från komplett:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=326294
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323837

Jag undrar framförallt vad det är som gör att det skiljer 1000:- på paketen samt om det är nånting som borde bytas ut/köpas till då jag beställer.

Tack på förhand

/a

Permalänk

det som skiljer sig är moderkort, processor, grafikkort.
den billigare datorn (A) har ett äldre moderkort, 4 kärnor prolle och ett sunk grafikkort
den dyrare datorn (B) har det senaste moderkortet, 2 kärnor prolle (men snabbare klockfrekvens, mhz och fsb.) och ett mycket bättre grafikkort.

ska du spela så är inte alternativ A nåt att hurra för om du inte lirar cs 1.6, c&c generals och worms varpå båda alternativen är överdrivet bra.

jag skulle valt alternativ B med prolle från alternativ A sen gett mig på att klocka lite. men du blir nog nöjd med B. tror 2 snabba kärnor gör mer för dagens spel än 4 "långsammare". men om ett par månader kan det se annorlunda ut.

Visa signatur

gigabyte p35 ds3 | e6750 | 8800gt | X-FI extreme gamer | 320GB seagate | p182| Corsair vx450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Love_is_a_.45
det som skiljer sig är moderkort, processor, grafikkort.
den billigare datorn (A) har ett äldre moderkort, 4 kärnor prolle och ett sunk grafikkort
den dyrare datorn (B) har det senaste moderkortet, 2 kärnor prolle (men snabbare klockfrekvens, mhz och fsb.) och ett mycket bättre grafikkort.

ska du spela så är inte alternativ A nåt att hurra för om du inte lirar cs 1.6, c&c generals och worms varpå båda alternativen är överdrivet bra.

jag skulle valt alternativ B med prolle från alternativ A sen gett mig på att klocka lite. men du blir nog nöjd med B. tror 2 snabba kärnor gör mer för dagens spel än 4 "långsammare". men om ett par månader kan det se annorlunda ut.

Tack för svaret!

Du tycker alltså att jag ska sätta ihop en "egen" dator istället för att välja något av de färdiga paketen? Jag vill gärna ha en framtidssäkrad dator, dvs. datorn ska inte vara gammal om två år (mycket begärt för 10k, men så framtidssäkrad som MÖJLIGT).

Ingen som vill fippla ihop någon konfiguration? Ett krav är en hårddisk på minst 250GB, helst mer. Intel processor, bra grafikkort samt att den ska klara de flesta spelen som kommer ut inom det närmsta. Om ett 5.1 ljudkort skulle kunna följa med under 10k är det ett plus.

Tack på förhand igen.

Edit: Ingen?