Permalänk
Medlem

Spelat igenom demot nu... det sög av samma anledning som alla andra mmo eller i det här fallet mmo-liknande spel suger grind grind grind grind osv... http://www.escapistmagazine.com/articles/view/editorials/zero... (OBS nej jag skriver inte i fel tråd nu tog den här video reviewn eftersom åsikterna i den passar rätt bra in i Hellgate London också och på alla mmo och mmo-liknande spel) Ett plus dock att det inte är nödvändigt med månadskostnad så dem som vill slösa bort sitt liv behöver i alle fall inte slösa bort sina pengar samtidigt.

Permalänk
Medlem

Engångsavgift, sen kan du köpa extra features... som absolut INTE är ett måste Finns hundra svar på den frågan här i tråden förresten

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem

Testade demot igår och va inte alls i min smak, trode spelet skulle vara likt D2 som folk hade snackat om men va mer som ett dåligt FPS spel.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

D2 demot var inte heller så kul. Bara barb och typ 2 areas. Tänker i alla fall inte avfärda HGL helt pga demot. Väntat så länge

Permalänk
Medlem

Håller med Morannon, tycker att det var ganska kul med demot men det var synd att man inte fick se mer. Själv blev jag ivrig att se mer och testa retail snarare än att klanka ner på att det var för kort

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |

Permalänk
Sötast

Ser tyvärr inget vidare roligt i demot iallafall.
Man startar spelet och tänker "fan vad detta kommer vara skoj" skapar kararktären med tutorial, vilket jag ångrade. fan.. tog för fan 10min av upp-poppande skitjobbig text istället för en box. Skapade då en blademaster.

Kändes coolt.... blev dock tråkigare för var 5e minut som gick. ingen skillnad? sen märkte jag att gubben var stelare än... plast.

Hepp, tänkte jag å skapade en gevärsgubbe istället. tog mig 10 min att inse att man var tvungen att stå blixtstill å skjuta ett skott var 5e sekund om man ville pricka på en range över 10m, eller använda skill å skjuta var 4e sekund istället.

Annars var det bara att hålla knappen inne å stå närmre fienden än vad man gjorde med blademaster.... liksom... ja. Godnatt Hellgate

Permalänk

Spelet suger enligt mig. Det var fruktansvärt tråkigt och stelt. Grafiken var medioker och demot var hur som helst extremt buggigt. Jag har inte sett så här buggigt spel sedan Vampire M - Blood Line.

Grafiken var inget att hurra för heller. 2005 grafik, gj.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Sant att demot verkligen sög, men grafiken kommer ju bli bättre i dom coolare delarna av london plus att det finns så patetiskt lite saker i demot.

Permalänk
Inaktiv

Jag tyckte det var kul, jag

Permalänk
Medlem

"The server will be coming down today at 9:00 AM PDT (11:00 AM CDT and Noon EDT) for approximately five hours for additional server maintenance."
neeere igen

Permalänk
Medlem

Igen? jag har vafan inte kunnat köra på hela dagen

Visa signatur

Master of Disaster

Permalänk
Medlem

Den var uppe ett tag men då sög det rejält... Network errors, chatten var nere, gick inte att trada m.m.

Jag hoppas verkligen de fixar allt tills release, hoppas deras "interna build" är riktigt bra...

Permalänk
Medlem

Den var uppe ett tag men då sög det rejält... Network errors, chatten var nere, gick inte att trada m.m.

Jag hoppas verkligen de fixar allt tills release, hoppas deras "interna build" är riktigt bra...

Permalänk
Medlem

Permalänk
Medlem

Skrev lite för många gånger där va?
Någon som vet när servrarna kommer upp?(svensk tid)

Visa signatur

Master of Disaster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yahoo
Skrev lite för många gånger där va?
Någon som vet när servrarna kommer upp?(svensk tid)

23.00

Permalänk
Medlem

Tjoo allihopp,

Till alla som har testat det här spelet.. hur krävande är det egentligen?

Kommer en specc som min att kunna klara o starta spelet etc? (kör med 7800gt, 3200+ amd, 1024 MB ram etc.).

/Baned

Permalänk

Jadå, du borde klara spelet om du drar ner lite på inställningarna bara. Spelet är sjukt snyggt om man maxar allting på Dx10. Men lycka till att sen kunna köra så utan att få en fps på runt 10 då man är i en grupp hehe.

Testade demot, och nej, det var inte så kul. För att förklara lite grundläggande saker: träffsäkerheten höjs markant efter bara några levels, då man pumpar in poäng i "Accuracy". Spelet blir även mycket svårare efter level 10-15. Verkligen en markant skillnad. Innan dess så kan man plöja ner det mesta utan att tänka, men sen så måste man kita och vara försiktig samt använda health injectors rätt ofta om man är t.ex. Blademaster.

Och ja, alla RPG och MMO demos jag någonsin provat har verkligen varit skitdåliga. Grejen med speltypen är ju att man bygger upp karaktären, vilket man inte har en chans att göra. Här kom man ju inte ens förbi tutorial stationen...?

En sak jag stör mig på i betan är att det känns som om typ alla överlevande antingen är helt galna eller idioter. Man känner aldrig sympati för de man möter eller rädsla för vad som ska komma. Man har dessutom ingen förhandskoll på någon boss eller liknande som man hade i t.ex. Diablo. Man visste vad eller vem man var på jakt efter. Här springer man bara runt och dödar saker mest på måfå känns det som. Questsen förklarar ju inte överdrivet mycket.

Hoppas som sagt verkligen att det löser sig då spelet släpps, och jag behåller givetvis min pre-order på spelet då det är beroendeframkallande och åtminstone bra underhållning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baned
Tjoo allihopp,

Kommer en specc som min att kunna klara o starta spelet etc? (kör med 7800gt, 3200+ amd, 1024 MB ram etc.).

/Baned

Kommer nog funka ja Kanske kasta på en till gig ram

Permalänk
Medlem

Tja, jag tycker inte spelet är så dåligt optimerat. Jag maxar allt i 1680x1050 och det rullar runt i cirkus 50-60 fps.

Någon frågade om summoner, vilket jag lirar.

Summoner är jävligt roligt! Mitt tips är att skilla "Cagnor".

Jag gillar hor summoner systemet är uppbyggt. Man har först ETT main pet. I betan finns det tre(fyra) stycken. En tank/dps (cagnor) En healer och en till som jag inte riktigt vet någonting om. Sen har man sina elementals. De är mindre mobs, tänk skels i d2. För varje element man har reduceras ens manapool med ett visst värde. Det finns fem elementals tror jag.

Visa signatur

| Intel Core2 Duo E6420 2.13GHz @ 3.55 Ghz | Asus P5B DLX wifi/ap (Vdop MOD) | 4 GB GEiL PC 6400 @ Mhz 887Mhz 4-4-4-12 | 8800GTS | 250GB SATA2 Maxtor | Corsair 520W |
Bärbar: MSI WIND

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baned
Tjoo allihopp,

/Baned

Kommer nog funka finemang. Flyter på väldigt trevligt här med P4 3Ghz, 1950pro och 1Gb ram.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ViXoN
Tja, jag tycker inte spelet är så dåligt optimerat. Jag maxar allt i 1680x1050 och det rullar runt i cirkus 50-60 fps.

50-60 fps i 1680x1050 maxat med ett X850? Själv ligger jag väl på 20-30 fps med ett 8800gts 640.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Liquid Freezer III 280 - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Acer Predator XB323QKV3 - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

jag ligger runt 80-100 med 8800gts 320, 1280x1024, allt på max

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
50-60 fps i 1680x1050 maxat med ett X850? Själv ligger jag väl på 20-30 fps med ett 8800gts 640.

Kan ju tilläggas att jag har ett 8800gts 640

Visa signatur

| Intel Core2 Duo E6420 2.13GHz @ 3.55 Ghz | Asus P5B DLX wifi/ap (Vdop MOD) | 4 GB GEiL PC 6400 @ Mhz 887Mhz 4-4-4-12 | 8800GTS | 250GB SATA2 Maxtor | Corsair 520W |
Bärbar: MSI WIND

Permalänk
Medlem

Har nu installerat och provat en snabbis och jag gillar spelet. Är iofs bara level 2 marksmen just nu så det hinner ju ändras. Provar mer i eftermiddag.

Edit: Jag ligger på konstant 50+ i fps 1680*1050 allt max. Iofs bara kollat när jag var på första stationen där det är lite npc:s och så. Ska kolla om man tjänar nånting på att ha det installerat på raptorn sen kanske.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Har lirat upp en lvl 15 blademaster i betan och vi snackar total mord på mobsen.

det tredje skillträdet har "whirlewind" skill som rensar grupper av mobs direkt..

Charge -> whirlwind -> collect lewt -> next

Sitter på en p4 3Ghz 2GB ram och ett x1950XT och kör 2560x1600? med allting på max och det flyter väldigt bra.. ibland blir det fps drop med 8-10 mobs och massa AoE spells på en..

Enda som är störigt är den gigantiska memory leaken i betan som säckar ner datorn efter ett tag.

Givet inköp den 2 nov..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoelAstrom
Jadå, du borde klara spelet om du drar ner lite på inställningarna bara. Spelet är sjukt snyggt om man maxar allting på Dx10. Men lycka till att sen kunna köra så utan att få en fps på runt 10 då man är i en grupp hehe.

Nja överdriv inte nu World in Conflict eller Bioshock är sjukt snyggt det här ser väl hyfsat ut rent grafiskt i alle fall men det är verkligen inget tekniskt mästerverk. Inte till mycket fysik och ai och dem som är vana vid många av dagens nya spel kommer inte bli imponerade.

Det jag stör mig mest på dock är animationerna som är buggiga och allmänt stela, tråkiga och upprepande. Att spelet inte är lika snyggt som det senaste fps:et bryr jag mig inte så mycket om men animationerna däremot som har stor betydelse för spelupplevelsen speciellt för dem som spelar karaktärer med närstridsvapen där jag tycker dem borde lagt mer krut på.

Citat:

Testade demot, och nej, det var inte så kul. För att förklara lite grundläggande saker: träffsäkerheten höjs markant efter bara några levels, då man pumpar in poäng i "Accuracy". Spelet blir även mycket svårare efter level 10-15. Verkligen en markant skillnad. Innan dess så kan man plöja ner det mesta utan att tänka, men sen så måste man kita och vara försiktig samt använda health injectors rätt ofta om man är t.ex. Blademaster.
Och ja, alla RPG och MMO demos jag någonsin provat har verkligen varit skitdåliga. Grejen med speltypen är ju att man bygger upp karaktären, vilket man inte har en chans att göra. Här kom man ju inte ens förbi tutorial stationen...?

Vill tro på dig men jag tvivlar ärligt talat på att spelets allmänna gameplay kommer ändra på sig senare i spelet. Det som jag insåg efter 1 minuts körande var att spelet är mer eller mindre som vilket mmog som helst vilket innebär i princip ALLTID samma sak d.v.s. att man ska döda 10st av ett visst monster för att få lite mer guld, eller ett lite bättre vapen och mer xp osv.
Uppdraget isig behöver inte nödvändigtvis innebära att döda 10st monster man kanske ska hämta 5st av en viss sak eller rädda en viss person men för att göra detta innebär nästan alltid att du måste döda x antal monster av sorten x, y eller z och sen göra om i stort sett samma sak 100gånger och allt eftersom blir man lite starkare får lite bättre vapen och det kommer lite nya och bättre monster.

Frågan är dock: "Okej vilket spel går inte ut på att döda massa fienden, ta sig till nästa level eller allmänt göra något som till slut blir rätt upprepande?" Sant men i dem andra och i min åsikt BÄTTRE spelen har man kanske en bra och spännande story som i Mafia eller en ny och rolig stil som TF2 eller en viss teknisk aspekt som ai:n i F.E.A.R eller portalvapnet i Portal eller gitarren i Guitar Hero som gör det nytt intressant, spännande och ROLIGT det som är meningen att ha.
Här blir största motivationen att spela som alla mmog och tyvärr många av rpg titlarna dvs att få nästa vapnet eller rustningen eller att levla en level till osv. Ok många gillar väl tydligen såna spel vilket jag har svårt att förstå varför men ok visst det är väl inget fel med det, tro dock inget annat än att det är och kommer vara ett hjärndött grind spel.

Citat:

En sak jag stör mig på i betan är att det känns som om typ alla överlevande antingen är helt galna eller idioter. Man känner aldrig sympati för de man möter eller rädsla för vad som ska komma. Man har dessutom ingen förhandskoll på någon boss eller liknande som man hade i t.ex. Diablo. Man visste vad eller vem man var på jakt efter. Här springer man bara runt och dödar saker mest på måfå känns det som. Questsen förklarar ju inte överdrivet mycket.

Precis, när man sprang omkring och dödade monstret x, y eller z brydde man sig verkligen inte om varför, att fanstygen respawnar blir man ju heller inte vidare glad över. Ska man inte vara den här "unika" stora hjälten som verkligen gör en skillnad? Men om dem då förbannade monstren kommer tillbaks lika snabbt man dödar dem vad är meningen???!
Ok visst nästa "unika" och stora hjälte måste ju också få chansen att bevisa sitt mod men det är inte utan man får en rätt komisk bild i huvudet att det står en lång kö av hjältar som väntar på sin tur och på något sätt försvinner den där episka känslan hmm undra varför?….

Citat:

Hoppas som sagt verkligen att det löser sig då spelet släpps, och jag behåller givetvis min pre-order på spelet då det är beroendeframkallande och åtminstone bra underhållning.

Här kommer det till vad jag egentligen ville komma till dvs det som jag tidigare nämnde att gameplayet och spelet i stort kommer inte ändras, jag vet inte hur många gånger jag sett det här inlägget eller hört det av någon kompis. NEJ spelet som är i betan eller demot är vad du i princip kommer få, dem kommer inte lägga till en ny tekniskt aspekt eller helt nya röster till alla npc:er eller göra om storyn osv.
Så sluta hoppas att dem lägger till eller fixar massa grejer som i stor sett kräver omskrivning av källkoden och/eller kräver flera extra månaders utveckling, det enda du kan hoppas på är att spelet kommer har bra stöd för patchar när det släpps vilket kommer behövas.

Permalänk
Medlem

Hmm, har någon stött på detta problemet förut?

När jag försöker att logga in, då så hamnar jag i en "create character" screen, Fast jag kan inte klicka på något, det är en helt naken interface, ser bara en blademaster som står och slår lite, sen står han stilla.
Jag kan Inte komma ut därifrån.
Detta problemet hände efter jag försökte starta en evoker....
Det hände också för 2 timmar sedan, inget har ändrats..

Permalänk
Medlem

Nån som har en char över typ lvl 20 och kan posta lite bilder på gearen vid de levlarna? =p så man vet vad man har att vänta sig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är lvl 11. Det går ganska snabbt att levla.
Men det laggar en del. Pingen ligger runt 200-700. Vet inte var felet ligger.
Fler som har hög ping ?

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr