Citat:
Ursprungligen inskrivet av JoelAstrom
Jadå, du borde klara spelet om du drar ner lite på inställningarna bara. Spelet är sjukt snyggt om man maxar allting på Dx10. Men lycka till att sen kunna köra så utan att få en fps på runt 10 då man är i en grupp hehe.
Nja överdriv inte nu World in Conflict eller Bioshock är sjukt snyggt det här ser väl hyfsat ut rent grafiskt i alle fall men det är verkligen inget tekniskt mästerverk. Inte till mycket fysik och ai och dem som är vana vid många av dagens nya spel kommer inte bli imponerade.
Det jag stör mig mest på dock är animationerna som är buggiga och allmänt stela, tråkiga och upprepande. Att spelet inte är lika snyggt som det senaste fps:et bryr jag mig inte så mycket om men animationerna däremot som har stor betydelse för spelupplevelsen speciellt för dem som spelar karaktärer med närstridsvapen där jag tycker dem borde lagt mer krut på.
Citat:
Testade demot, och nej, det var inte så kul. För att förklara lite grundläggande saker: träffsäkerheten höjs markant efter bara några levels, då man pumpar in poäng i "Accuracy". Spelet blir även mycket svårare efter level 10-15. Verkligen en markant skillnad. Innan dess så kan man plöja ner det mesta utan att tänka, men sen så måste man kita och vara försiktig samt använda health injectors rätt ofta om man är t.ex. Blademaster.
Och ja, alla RPG och MMO demos jag någonsin provat har verkligen varit skitdåliga. Grejen med speltypen är ju att man bygger upp karaktären, vilket man inte har en chans att göra. Här kom man ju inte ens förbi tutorial stationen...?
Vill tro på dig men jag tvivlar ärligt talat på att spelets allmänna gameplay kommer ändra på sig senare i spelet. Det som jag insåg efter 1 minuts körande var att spelet är mer eller mindre som vilket mmog som helst vilket innebär i princip ALLTID samma sak d.v.s. att man ska döda 10st av ett visst monster för att få lite mer guld, eller ett lite bättre vapen och mer xp osv.
Uppdraget isig behöver inte nödvändigtvis innebära att döda 10st monster man kanske ska hämta 5st av en viss sak eller rädda en viss person men för att göra detta innebär nästan alltid att du måste döda x antal monster av sorten x, y eller z och sen göra om i stort sett samma sak 100gånger och allt eftersom blir man lite starkare får lite bättre vapen och det kommer lite nya och bättre monster.
Frågan är dock: "Okej vilket spel går inte ut på att döda massa fienden, ta sig till nästa level eller allmänt göra något som till slut blir rätt upprepande?" Sant men i dem andra och i min åsikt BÄTTRE spelen har man kanske en bra och spännande story som i Mafia eller en ny och rolig stil som TF2 eller en viss teknisk aspekt som ai:n i F.E.A.R eller portalvapnet i Portal eller gitarren i Guitar Hero som gör det nytt intressant, spännande och ROLIGT det som är meningen att ha.
Här blir största motivationen att spela som alla mmog och tyvärr många av rpg titlarna dvs att få nästa vapnet eller rustningen eller att levla en level till osv. Ok många gillar väl tydligen såna spel vilket jag har svårt att förstå varför men ok visst det är väl inget fel med det, tro dock inget annat än att det är och kommer vara ett hjärndött grind spel.
Citat:
En sak jag stör mig på i betan är att det känns som om typ alla överlevande antingen är helt galna eller idioter. Man känner aldrig sympati för de man möter eller rädsla för vad som ska komma. Man har dessutom ingen förhandskoll på någon boss eller liknande som man hade i t.ex. Diablo. Man visste vad eller vem man var på jakt efter. Här springer man bara runt och dödar saker mest på måfå känns det som. Questsen förklarar ju inte överdrivet mycket.
Precis, när man sprang omkring och dödade monstret x, y eller z brydde man sig verkligen inte om varför, att fanstygen respawnar blir man ju heller inte vidare glad över. Ska man inte vara den här "unika" stora hjälten som verkligen gör en skillnad? Men om dem då förbannade monstren kommer tillbaks lika snabbt man dödar dem vad är meningen???!
Ok visst nästa "unika" och stora hjälte måste ju också få chansen att bevisa sitt mod men det är inte utan man får en rätt komisk bild i huvudet att det står en lång kö av hjältar som väntar på sin tur och på något sätt försvinner den där episka känslan hmm undra varför?….
Citat:
Hoppas som sagt verkligen att det löser sig då spelet släpps, och jag behåller givetvis min pre-order på spelet då det är beroendeframkallande och åtminstone bra underhållning.
Här kommer det till vad jag egentligen ville komma till dvs det som jag tidigare nämnde att gameplayet och spelet i stort kommer inte ändras, jag vet inte hur många gånger jag sett det här inlägget eller hört det av någon kompis. NEJ spelet som är i betan eller demot är vad du i princip kommer få, dem kommer inte lägga till en ny tekniskt aspekt eller helt nya röster till alla npc:er eller göra om storyn osv.
Så sluta hoppas att dem lägger till eller fixar massa grejer som i stor sett kräver omskrivning av källkoden och/eller kräver flera extra månaders utveckling, det enda du kan hoppas på är att spelet kommer har bra stöd för patchar när det släpps vilket kommer behövas.