Lacie släpper guldhårddisk

Permalänk
Melding Plague

Lacie släpper guldhårddisk

Lacie som kanske mest är kända för sin serie externa hårddiskar som är designade av F.A. Porsche har nyligen lanserat en ny speciellt designad hårddiskserie som kort och gott heter Golden Disk.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Herregud så onödigt:/

Visa signatur

E2180 @ 2.45ghz , 2x2048mb DDR2 800mhz, 8800gts 540/1920

Permalänk
Medlem

Förvånansvärt billig

Permalänk
Medlem

OH VAD SNYGG DEN EEEEEEE!!!!!!!! VILL HA

Permalänk
Medlem

Ser snygg ut, men fattar inte varför de blandar in riktigt guld. Om det bara är för utseendets skull känns det som riktigt slöseri.. fast det kan inte vara så mycket då den var ganska billig.

Permalänk
Avstängd

Den var riktigt het faktiskt:P

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gulaschbaronen

Varfördå? Design är välkommet och det finns helt säkert en målgrupp för den här produkten. Själv hade jag gärna tagit den i lika blänkande BLÅ!

Permalänk
Medlem

Suck... Jobba på en Usb 3.0 hårddisk istället, Lacie

Visa signatur

Asus Maximus Formula | Antec P182 | Corsair VX550 | Q6600 G0 | Noctua NH-U12F |
Crucial Ballistix 8500 4Gb | 8800GT @ 700Co 1750Sh 1054Me

Permalänk
Medlem

Pimp my disk! Nu på MTV !

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Varför ska det envisas med endast usb stöd, jag vill ha USB + antingen FW eller E-SATA ifall jag skulle köpt en extern disk.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
Varför ska det envisas med endast usb stöd, jag vill ha USB + antingen FW eller E-SATA ifall jag skulle köpt en extern disk.

Förmodligen, i alla fall för mig, för att det är det mest bombsäkra på alla datorer (i princip varje dator har USB, hälften har FW och endast nyare har eSata, typ. Bildligt talat).

Visa signatur

Asus Maximus Formula | Antec P182 | Corsair VX550 | Q6600 G0 | Noctua NH-U12F |
Crucial Ballistix 8500 4Gb | 8800GT @ 700Co 1750Sh 1054Me

Permalänk

Men vad faen är det här för jävla Guld-mani. Det är ju inte direkt som du får mer cred och booty för att du kan visa upp den där. Det är ju andra guldprodukten jag sett på alltför kort tid (guld-macen).

Håll hip hop-blingen bort från min hårdvara, vill jag se ut som en idiot så säger jag till. TACK!

Ps. Spelar ju ingen roll hur mycket guld de slänger in, Lacie kan ju enligt min erfarenhet i alla fall inte göra håddiskkabinett. Min senaste lacie som dog höll dryga 70 grader. Skräp! Guldet smälter väl...

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk
Medlem

Hm, undra om dom där går att stapla?:P

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Vikten säger guld men priset var mycket lägre än jag trodde

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

meh nu försöker dem hyvla in pengar från datorvärlden också ..

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gulaschbaronen

Mycket är onödigt i ett konsumeringssamhälle, som Sverige

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sparvy
Förvånansvärt billig

Haha, menar ju det!

Permalänk

Precis, skulle hellre vilja se att dem även tar med Firewire, helst Firewire800 och inte bara USB hela tiden.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Varför inte 16Mb Cache för det priset?

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
Varför inte 16Mb Cache för det priset?

För att den är av guld?8-)...:D

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Tycker designen på den gammla hårddisken är mer att föredra, kanske för att guld inte passar spec. bra hemma i min miljö.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foola Zoola
Men vad faen är det här för jävla Guld-mani. Det är ju inte direkt som du får mer cred och booty för att du kan visa upp den där. Det är ju andra guldprodukten jag sett på alltför kort tid (guld-macen).

Håll hip hop-blingen bort från min hårdvara, vill jag se ut som en idiot så säger jag till. TACK!

Ps. Spelar ju ingen roll hur mycket guld de slänger in, Lacie kan ju enligt min erfarenhet i alla fall inte göra håddiskkabinett. Min senaste lacie som dog höll dryga 70 grader. Skräp! Guldet smälter väl...

Guld leder värme

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Den där disken kan man iallafal ha stå frame liten bit konst blandat med hårdvara snygg både i bokhyllan och på skrivbordet

till er som verkar tro att den är helt gjord av guld.. då hadde ni fått punga ut mycket mycket mer.

den är självklar platerad (hur de nu stavas) doppad i flytande guld så det är ett tunt lager över den. inte många Gram guld ^^

Permalänk
Medlem

Vilken dekadens!

Visa signatur

Something is wrong with science – fundamentally wrong. Theories just keep getting stranger and stranger.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiAMONDBACK
Mycket är onödigt i ett konsumeringssamhälle, som Sverige

Så sant, så sant

Visa signatur

E2180 @ 2.45ghz , 2x2048mb DDR2 800mhz, 8800gts 540/1920

Permalänk
Medlem

"The Golden Disk’s finish contains only a small percentage of gold metal content."

Inte ens nämnt hur stor andel guld det är. Så häftigt var det...man betalar för design men tror (läs: vill tro) att man betalar för guld.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Musikälskare

Groteskt ful :/

Den lär ju inte passa in nån stans ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
"The Golden Disk’s finish contains only a small percentage of gold metal content."

Inte ens nämnt hur stor andel guld det är. Så häftigt var det...man betalar för design men tror (läs: vill tro) att man betalar för guld.

1kg guld kostar $24350 (ca 156 000 kr), så de som ens drömmer om att det är mer än ett extremt tunt lager, om ens det... Drömmer.

Ful i mina ögon, för övrigt. Guld är överskattat!

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Doppad i flytande guld haha, dagens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av El_Ak
Doppad i flytande guld haha, dagens.

finns olika sätta att platera på

http://www.goldplater.com/

Citat: We electro-plate your item with our "state-of-the-art" tank plating process and use the highest quality chemicals and gold metal available

den doppas i olika kemikalier innan den doppas i guld.
blir ett tunt lager tunnare än mordern vatten lackering.