8800 GT 512 i lager 23 okt

Permalänk

Tänker definitivt byta mitt sapphire x1950pro mot detta. Tänkte lite på hur mycket ljudnivån kommer skilja mellan dessa. Kommer detta kortet väsnas mycket mer, eller kommer det låta mindre?

Permalänk
Medlem

Blir nog ett 8800GT iaf. Men gah för att invänta Penryn! Velat köpa ny burk i ett halvår men har pengar först nu. Q6600 eller Penryn, Q6600 eller Penryn. Valet i kvalet :/ och att köpa ett GTX e ju nu uteslutet. GT billigt o sedan 9800GTX/Ultra korten när de kommer.

Men hur är de med vattenblock? Tänkte dra på vattenkylning nu när man endå har pengar men de gamla blocken passar inte eller? Någon som hört nåt om detta kan gärna fylla in.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tompa3999
Tänker definitivt byta mitt sapphire x1950pro mot detta. Tänkte lite på hur mycket ljudnivån kommer skilja mellan dessa. Kommer detta kortet väsnas mycket mer, eller kommer det låta mindre?

På vilket sätt skulle vi veta mer än dig?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Jag är tveksam till att fläkten låter mer än på ditt kort om ditt kort följer referens från AMD.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Jag är tveksam till att fläkten låter mer än på ditt kort om ditt kort följer referens från AMD.

Förmodligen är det nog ganska lika skulle jag gissa på. Ser ut att vara liknande storlek på fläktarna. Dock låter inte fläkten på X1950Pro särskilt mycket eftersom den går på 20% i princip hela tiden, fullt flås för den ett jävla liv men det behöver man inte ha den på.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
På vilket sätt skulle vi veta mer än dig?

Onödigt svar? Det kan ju finnas uppmätta dB nivåer, eller hur? Eller någon kanske har erfarenhet av x1950pro och en aning om hur 8800gt kommer låta. Inte vet jag.

Permalänk
Avstängd

när kan man köpa 88GT ifrån komplett.se?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Citat:

Onödigt svar? Det kan ju finnas uppmätta dB nivåer, eller hur? Eller någon kanske har erfarenhet av x1950pro och en aning om hur 8800gt kommer låta. Inte vet jag.

Jag har erfarenhet av X1950pro och tycker den är _ok_ när man idlar och förjävligt när man spelar på grund av att kortet blir varmt ganska snabbt men detta är ju så klart individuellt vad man tycker och vad man har för chassie och luftflöde.

Som Dinoman ovan skriver så kan jag tänka mig att ljudvolymen ligger ungefär som på ditt kort med fläkten på ett 8800GT, inte mer tror jag. Om inget annat så är det enkelt att byta kylare om man vill det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Förmodligen är det nog ganska lika skulle jag gissa på. Ser ut att vara liknande storlek på fläktarna. Dock låter inte fläkten på X1950Pro särskilt mycket eftersom den går på 20% i princip hela tiden, fullt flås för den ett jävla liv men det behöver man inte ha den på.

Se ovan.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

typ 999 gången jag frågar: kommer en av dagens 8800 kylare passa på detta kort?

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
typ 999 gången jag frågar: kommer en av dagens 8800 kylare passa på detta kort?

För 999 gången, hur f*n ska vi veta när ingen av oss har kortet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Alltså Amstaff, det kan vara så att det står i något av de testerna som finns eller någon annanstans. Alla här kanske inte sitter och kollar överallt..

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
För 999 gången, hur f*n ska vi veta när ingen av oss har kortet?

någon som har kikat lite extra på PCBn eller luskat ut att det kanske är samma som 8800gts kanske?

EDIT: helt rätt hugo!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
någon som har kikat lite extra på PCBn eller luskat ut att det kanske är samma som 8800gts kanske?

EDIT: helt rätt hugo!

Och vilken garanti har du på att de bilder som finns Är på den aktuella PCB´n?

Visa signatur
Permalänk

En på XS har kollat och det är samma dimensioner på monteringshålen som på 7800-korten. Alltså är det INTE SAMMA SOM PÅ DE ÄLDRE 8800GTS/GTX KORTEN!!!!!!!
VF900-Cu passar tex utmärkt.

Permalänk
Medlem

Det fanns ju lite info om det i testen. Nu kommer jag dock inte in på sidan.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

OJ! Vi kanske kan få reda på om vad det är för kylare som passar på kortet även om Amstaff eller nån annan på sweclockers har kortet!

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
En på XS har kollat och det är samma dimensioner på monteringshålen som på 7800-korten. Alltså är det INTE SAMMA SOM PÅ DE ÄLDRE 8800GTS/GTX KORTEN!!!!!!!
VF900-Cu passar tex utmärkt.

Det är inte många som vet att man kan få på VF900 på GTS/GTX/Ultra korten utan större problem. Men VF900 är dock inte byggd för att hantera värmeutvekling på de, allafall inte GTX och Ultra.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk

Hmm, verkar som att webbshoppen tagit bort kortet från sitt sortiment. Och det billigaste priserna ser ut att ha stigit på prisjakt igen...
Vad är det som händer egentligen, först försvinner club-3d kortet, nu får allt färre gigabytekortet och till ett högre pris.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Jag väntar iaf på Asus eller något liknande, Club 3d känns inte så lockande.

Möjligtvis Gigabyte då dom gör en hel del bra komponenter..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hmm kanske blir ett 3.5k kort endå.

nej men om priserna höjs är det inte så bra, men man skall vänta tills kortet släppts, då ska ni se att butikerna kommer igång och börjar konkurera med varandra.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Intressent samt prestanda gör att försäljarna drar nytta av detta och höjer priset.

ser man till prestandan får man mycket för pengarna.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Förutspår att ett GT på komplett kommer ligga kring 2300-2600:-, och på db runt 2200-2400:-.. Sen kommer det säkert finnas en del andra billigare ställen som kanske säljer för 2100-2300:-

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk

Aa, det är ju klart att de kan dra nytta av det. Men nån borde ju vara smart nog att ta lite mindre och isf. få en väldigt stor del av kunderna.

Men det skummaste är ju att de bli allt FÄRRE företag som listar gigabytes kort på prisjakt och att dessutom club-3d kortet försvann förra veckan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hamnar priset närmare 2500:- än 2000:- så inväntar jag då AMD's nya kort. Så lätt ska inte Nvidia komma undan. Nu var i och för sig riktpriset 249 dollar har jag för mig och man brukar kunna säga 10ggr priset för att få i svenska. Men dollarn ligger väldigt lågt och priserna brukar alltid ligga under riktpriserna så det är bäst att detta kort blir rätt prissatt.

Permalänk
Avstängd

Komplett brukar ligga högt jämt nuförtiden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drakgore
Hamnar priset närmare 2500:- än 2000:- så inväntar jag då AMD's nya kort.

Det gör nog jag också....... Crysis kommer ändå inte ut på ett tag. Fick mail från Komplett att de skulle få in spelet 15/11.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drakgore
Hamnar priset närmare 2500:- än 2000:- så inväntar jag då AMD's nya kort. Så lätt ska inte Nvidia komma undan. Nu var i och för sig riktpriset 249 dollar har jag för mig och man brukar kunna säga 10ggr priset för att få i svenska. Men dollarn ligger väldigt lågt och priserna brukar alltid ligga under riktpriserna så det är bäst att detta kort blir rätt prissatt.

Om du jämför lite amerikanska sidor som t.ex. pricewatch.com vs. t.ex. prisjakt.nu så ser man att man kan ta ungefär x8 för att få svenska priser nu när dollarn ligger så lågt.

Ang. 8800gt så verkar det som att PNY är först att bli listad i USA, och där går den för cirka $245. http://www.google.com/products?q=8800gt+512&btnG=Search+Produ...

Uttnyttjar de svenska handlarna situationen och tar ut ockerpriset blir det ju att beställa från usa. Även om man efter moms, tull o frakt inte sparar så mycket så vill jag fan inte stödja överpriser. Alternativt beställer jag hem till farsan i USA så får han skicka det vidare till mig men skriva ner värdet på paketet så att man slipper moms o tull

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

blir säkert skitdyrt tills slut...

Permalänk
Medlem

tycker detta börjar likna ett skämt.

Första priserna som det talades om var så låga som 1700kr! och release 23 oct

Nu är det 24 oct och vi uppe i 2300-2500sek och inga kort till försäljning.

besviken

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjHypnoz
tycker detta börjar likna ett skämt.

Första priserna som det talades om var så låga som 1700kr! och release 23 oct

Nu är det 24 oct och vi uppe i 2300-2500sek och inga kort till försäljning.

besviken

Först så ha 8800GT inte lanserats vilket betyder att kortet går inte att köpa eller förköpa.

Sen så var det försäljarnas fel att de satte priset så lågt och sen höjde den till den nuvarande. nVidia har inget med detta att göra.

Och sen att vara besviken på ett kort som kan prestera som en 2900XT/8800GTS och GTX med lite klock och inte kosta mer än 2500 är ju löjligt.

Trodde ni att ni skulle få ett kort med denna prestanda för 1700kr? Kom igen nu och sluta vara så naiva.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."