8800 GT 512 i lager 23 okt

Permalänk
Medlem

Lite grann faktiskt. Som alla sånnahär trådar när det inte händer något och har slutat bli en nyhet för alla?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Insider info här från JMEData/Datorbutiken jag jobbar på JME.
8800GT har inte Trillat in ännu det förväntas nästa vecka men jag kan säga att vår återförsäljare är väldigt mystiska av sig och vi vet inte ens priset ännu. Jag väntar också har allt förutom Grafkortet till mitt nya system AAAAA!!

Permalänk
Medlem

Jobbar du på JME i malmö?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hugo hagman

Med tanke på Faran för förföljelse och mordhot så svarar jag inte på din fråga hehe du får förklara varför det är intressant isåfall =P

Permalänk
Avstängd

en fråga blåser 8800Gt kortet ur luften ur burken?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hugo hagman

Ja det gör han, han bor i Malmö och som han sa nyss så jobbar han på JME. Det finns dock mer än 1 JME i Malmö. Fick 12 olika resultat på eniro på rasmus nilsson + malmö, så det är lugnt Rasmus. Men lämna inte ut mer info än nödvändigt om du känner dig lite paranoid.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skrotnisse22
en fråga blåser 8800Gt kortet ur luften ur burken?

jag tror inte det, som vi sett på bilderna så har kortet ventilationshål på ovansidan och det är alltså troligen där luften strömmar ut. i annat fall krävs att kortet tar upp 2 brickor på baksidan

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Avstängd

Oki tack då är kortet verkligen inte av intresse....

Väntar då hellre på nya gts kortet!! orkar inte ha nåt som sprutar ur sej värme i burken..

Permalänk
Medlem

äcsh kommer ju va på madeira när kortet släpps, nästan så man vill skita i semestern för att få se kortet istället...sjukt men sant.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Citat:

Oki tack då är kortet verkligen inte av intresse....

Väntar då hellre på nya gts kortet!! orkar inte ha nåt som sprutar ur sej värme i burken..

Vad har du för garanti att Nya GTS kortet har 2slots kylning?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Ja det gör han, han bor i Malmö och som han sa nyss så jobbar han på JME. Det finns dock mer än 1 JME i Malmö. Fick 12 olika resultat på eniro på rasmus nilsson + malmö, så det är lugnt Rasmus. Men lämna inte ut mer info än nödvändigt om du känner dig lite paranoid.

Ah busted yes det gör jag ^^ hehe lugnt du har inte fått upp mig på eniro ändå så ^^
Haha Mr.JoegHurt =P damn u!! =P ah jag sitter spännt och väntar på ett själv jag e såååå sugen men som sagt dom e VÄÄÄLdigt tysta om det svårt att fån någon info om det ens.

Permalänk
Medlem

asså om utvecklingen fortsätter i samma stil, vad tror ni då att dagens dator för 12500kr kommer kosta nu i december?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

asså om utvecklingen fortsätter i samma stil, vad tror ni då att dagens dator för 12500kr kommer kosta nu i december?

Min dator kostade nästan det i slutet av mars och nu har priserna fallit med 50%, dock har de slutat att falla mera för att de är stenålders nu typ :S

Jag skulle så vilja ha detta nya 8800!!!! Väntar spänt... frågan är om det är värt att "kasta" det man har nu för att köpa detta... skulle vara så nice att se lite testresultat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Judas the Rogue
Min dator kostade nästan det i slutet av mars och nu har priserna fallit med 50%, dock har de slutat att falla mera för att de är stenålders nu typ :S

Jag skulle så vilja ha detta nya 8800!!!! Väntar spänt... frågan är om det är värt att "kasta" det man har nu för att köpa detta... skulle vara så nice att se lite testresultat.

Finns redan testresultat: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Frågan är bara om resultatet är sant, men om det är sant - fyfan vilket kort!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Jadu har man 4-5st pci platser så bryr ja mej knappast om att det tar upp 2 platser hellre det än ett värmesprutande monster hade ett gx2 kort o det var pissvarmt...

Permalänk
Medlem

alltså kortet i sig skulle inte vara så himla häftigt om det kostade 4000:-
men den här prestandan för 2000 är riktigt bra!

Men det håller på att bli en ny generation så dröjer säkert inte så länge innan detta är dåligt heller...

är ju alltid så med dataprylar...alldeles för dyrt att ligga en bi över medel :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Jadu har man 4-5st pci platser så bryr ja mej knappast om att det tar upp 2 platser hellre det än ett värmesprutande monster hade ett gx2 kort o det var pissvarmt...

Gör någon slags vindtunnel då? Eller sätt en chassifläkt som suger ut varmluften från den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMumZ
Ah busted yes det gör jag ^^ hehe lugnt du har inte fått upp mig på eniro ändå så ^^
Haha Mr.JoegHurt =P damn u!! =P ah jag sitter spännt och väntar på ett själv jag e såååå sugen men som sagt dom e VÄÄÄLdigt tysta om det svårt att fån någon info om det ens.

Hur gammal är du? Jag tänkte liksom söka jobb där, är det nån ide tror du?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Gör någon slags vindtunnel då? Eller sätt en chassifläkt som suger ut varmluften från den.

Varför ska jag göra det? vill ha ett kort som blåser ur varma luften direkt och inte behöva bygga nåt ghetto mod grejs=)...

Jag har 2st fläktar redan som blåser ur luften...

Är grymt nöjd med mitt leadtek 8800gts 320mb endå..

slagit alla mina rekord i 3dmark som ja hade med mitt gtx..

20400 i05an 11810 i 06an... kortet klockar fett men visst skulle vilja ha lite mera minne i gfxkortet.

Permalänk
Medlem

På måndag släpps 8800gt, nån som är taggad!?

Permalänk
Avstängd

Jajjamänsan! - FAttas bara !(kortet)

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Moderator
Testpilot

Finns mer revolutionerande saker att bli upphetsad över.

Förstår inte riktigt hypen, nVidia har verkligen lyckats. Va fan, dem släpper ett kort som presterar ~likadant som deras gamla, till ett pris som är marginellt under dem gamla korten. Strömförbrukning har gått ner STORT plus men prestandan har inte gått upp i någon större bemärkelse.

Nej, ATi & nVidia få tummen ur arslet och lär er av Intel & AMD. Skapa nya arkitekturer som är energieffektiva och högpresterande. Inte fler GFX-kort som kräver:

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Förstår inte riktigt hypen, nVidia har verkligen lyckats. Va fan, dem släpper ett kort som presterar ~likadant som deras gamla, till ett pris som är marginellt under dem gamla korten.

Nja, under halva priset verkar det som och det är inte speciellt marginellt.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Finns mer revolutionerande saker att bli upphetsad över.

Nej, ATi & nVidia få tummen ur arslet och lär er av Intel & AMD. Skapa nya arkitekturer som är energieffektiva och högpresterande.

Aha, de ska alltså skapa arkitekturer som är ungefär lika högpresterande och ENERGIEFFEKTIVA som 2900xt då eller ?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Aha, de ska alltså skapa arkitekturer som är ungefär lika högpresterande och ENERGIEFFEKTIVA som 2900xt då eller ?

han menade självklart CPU'erna från AMD och INTEL.

Visa signatur

Permalänk

Jag tycker det var stort när kortet fortfarande skulle kosta ca 1800, men nu verkar det smyga upptå 2500 och då är man inte lika upphettsad längre. Aja får se vad slutpriset blir, men enligt mig är allt över 2.2k lite av en besvikelse, även om man såklart e glad över ett bra kort.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

om jag fattat det rätt så är inte butikerna själva så säkra på priset och kanske bara spånar lite när dom lägger sina priser på saker som inte finns.

Visa signatur

Permalänk

Jo iofs det har du rätt i... antagligen ska man ta de priser vi sett hittills med en nypa salt.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
Jag tycker det var stort när kortet fortfarande skulle kosta ca 1800, men nu verkar det smyga upptå 2500 och då är man inte lika upphettsad längre. Aja får se vad slutpriset blir, men enligt mig är allt över 2.2k lite av en besvikelse, även om man såklart e glad över ett bra kort.

1800kr är _väldigt_ billigt.

Folk lipar för 5000kr, det är inga pengar med tanke på vad du får. 5000kr till en bil, vad är det? Knappt fäljarna bara. Eventuellt en ny vattenpump.

5000kr jobbar man in på 1 vecka om man jobbar, pluggar man så är det hårdare men då får man spela halvdant också.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd

för dyrt i mina ögon då dom skulle gå på 1800-1900kr

Fälgarna***

Permalänk
Medlem
Citat: