CryENGINE 2™ / Crysis

Permalänk
Medlem

"Regarding the graphics, we finally got to play using full DirectX 10 graphics, and the game looks phenomenal. The system we played on was using the recommended system requirements, which are a dual core processor (in this case, a Core 2 Duo) and an Nvidia 8800-class video card. We were also using the 64-bit edition of Windows Vista, which is supposed to offer better performance. The frame rate was smooth throughout the entire session, and the only noticeable stutters occurred during save points".

http://www.gamespot.com/pc/action/crysis/news.html?sid=618181...

Får hoppas att det är så.. att full versionen flyter på bättre.

Permalänk
Medlem

Kan ingen göra en guide hur man använder sandbox, eller finns det längre bak i tråden?

Visa signatur

Q6600 2048mb DDR2 600 mhz PNY 8800 GTS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eMPiii
Kan ingen göra en guide hur man använder sandbox, eller finns det längre bak i tråden?

Nope det finns ej.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
"Regarding the graphics, we finally got to play using full DirectX 10 graphics, and the game looks phenomenal. The system we played on was using the recommended system requirements, which are a dual core processor (in this case, a Core 2 Duo) and an Nvidia 8800-class video card. We were also using the 64-bit edition of Windows Vista, which is supposed to offer better performance. The frame rate was smooth throughout the entire session, and the only noticeable stutters occurred during save points".

http://www.gamespot.com/pc/action/crysis/news.html?sid=618181...

Får hoppas att det är så.. att full versionen flyter på bättre.

Håller med. Jag fick mitt att flyta bättre i alla fall genom att jag stängde av dual view som jag aldrig normalt gör. Till sist tänker man inte på det. Men det flyter bra max ingame @ 1680*1050 - 2x AA men jag vill ju spela i 1920*1200.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja

Håller med. Jag fick mitt att flyta bättre i alla fall genom att jag stängde av dual view som jag aldrig normalt gör. Till sist tänker man inte på det. Men det flyter bra max ingame @ 1680*1050 - 2x AA men jag vill ju spela i 1920*1200.

Har letat efter Dual View osv men hittar inget sånt. Använder Vista så kanske därför jag inte kan hitta det, du använder väl XP?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eMPiii
Kan ingen göra en guide hur man använder sandbox, eller finns det längre bak i tråden?

noob.

LOL

ACDC är avstängd, inlägget behövs inte anmälas längre. // Aqualize

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Har letat efter Dual View osv men hittar inget sånt. Använder Vista så kanske därför jag inte kan hitta det, du använder väl XP?

Yupp. Tyvärr så har jag inte Vista installerat just nu så kan ej hjälpa dig.

Sök på google och bilder. Skriv "Vista Nvidia control panel" så bör du få fram något vettigt.

Mvh

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ACDC
noob.

LOL

Vaf*n är det med dig? Attitydproblem kan du bära med dig någon annanstans. Alla är inte kunniga och kan allting. Hjälp honom istället för att skriva att han är noob.

Hur roligt tror du han tycker det är att komma hit när han nyss blivit reggad och bland de första som skriver till honom skriver noob? Lägg ner sådant.

Mvh

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Spela Crysis på XP med DX10 inställning

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Yupp. Tyvärr så har jag inte Vista installerat just nu så kan ej hjälpa dig.

Sök på google och bilder. Skriv "Vista Nvidia control panel" så bör du få fram något vettigt.

Mvh

Vaf*n är det med dig? Attitydproblem kan du bära med dig någon annanstans. Alla är inte kunniga och kan allting. Hjälp honom istället för att skriva att han är noob.

Hur roligt tror du han tycker det är att komma hit när han nyss blivit reggad och bland de första som skriver till honom skriver noob? Lägg ner sådant.

Mvh

noob.

LOL

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ACDC
noob.

LOL

Om du inte har något vettigt att skriva så låt bli istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ACDC
noob.

LOL

*Anmäld*

Permalänk
Medlem

Skulle någon kunna lägga upp island.cry någonstans? Orginalet alltså, råkade strula till det >_> har 1mbit och orkar inte tanka hem 1.77gb just nu :/

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eMPiii
Kan ingen göra en guide hur man använder sandbox, eller finns det längre bak i tråden?

Börja med att starta editorn och sedan öppnar du island.cry.

Lär dig sedan navigera runt lite, du kan använda asdw tangenterna eller piltangetnerna och musen (scroll, vänster- och högerklick).

Sedan så kan du lägga till biler och vapen genom att trycka på "Entity" i "Objects menyn till höger. I mappen "Items" finns vapen och ammo osv. I mappen "Vehicles" finns bilar, tanks osv.

Dra ut de saker som du vill ha på banan, tex DSG1 i Items mappen som är ett vapen. Du släpper den där du vill ha den.

Sedan kan du testa i själva editorn, tryck då ctrl + g så spawnar du där du har kameran i editorn.

Om du sedan vill spela inne i riktiga speles tryck på file > save (ta backup på island.cry innan är ett bra tips) och tryck sedan på file > Export to engine (ctrl + e). Sedan är det bara att starta spelet som vanligt ochd e saker du har lagt ut finns där =).

Är jävligt kul att lägga ut sniper och sniper scoope och smyga och plocka ut alla koreaner en och en. Jag klarade ut demot och blev inte beskuten en enda gång. Men det tog sin tid.

EDIT: island.cry finns här \Electronic Arts\Crytek\Crysis SP Demo\Game\Levels\island

EDIT2: Raksol jag laddar upp nu, editerar med länk igen när det är klart (bara 1mbit up, gah!)
EDIT3: Här är orginal island.cry http://www.fuskbugg.se/luftposta/island.cry Tror du är tvungen att lägga den i rätt mapp, och sedan öppna med editorn och sedan trycka ctrl + e.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Japp, då var det roliga slut för mig. Spelet crashar efter inladdningen av första banan (precis efter filmen som demonstrerar Maximum Strength osv.). Någon som har en aning om varför?

Och ja, jag har testat att installera om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apothysis
Japp, då var det roliga slut för mig. Spelet crashar efter inladdningen av första banan (precis efter filmen som demonstrerar Maximum Strength osv.). Någon som har en aning om varför?

Och ja, jag har testat att installera om.

Vista 64bitar? Många verkar ha problem med det.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ampariii
Vista 64bitar? Många verkar ha problem med det.

Konstigt, det fungerade nämligen till en början. Och ja, jag har alltså Vista x64.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apothysis
Konstigt, det fungerade nämligen till en början. Och ja, jag har alltså Vista x64.

Ok, även jag har VIsta 64 bitar och för mig fungerar det bra, men som sagt, vissa andra verkar ha problem.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ampariii
Ok, även jag har VIsta 64 bitar och för mig fungerar det bra, men som sagt, vissa andra verkar ha problem.

Skall testa att installera de nya drivrutinerna igen (även om de verkar vara extremt instabila för mig + att Rivatuner inte fungerar).

Permalänk
Medlem

tack amparii

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem

Lirade just klart SP-demon, och nu var allt "tangentbordslagg" borta, skumt... Var fin känsla i spelet, men åtminstone en ny CPU hade inte skadat känns det som...

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyrostad
Lirade just klart SP-demon, och nu var allt "tangentbordslagg" borta, skumt... Var fin känsla i spelet, men åtminstone en ny CPU hade inte skadat känns det som...

Nja, faktiskt är spelet mer GPU beroende än CPU.

Permalänk
Medlem

Det är så alltså? Trots fysiken + dual core optimeringen?

Känns väl iofs lite deprimerande att det sista (och bästa?) DX9-kortet som kom inte klarar mer än 24 FPS i snitt på 1680x1050, allt medium

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Hedersmedlem

ACDC är avstängd.
Sådant tollereras inte här.

Jag vill påminna lite om att man inte ska skriva att inlägget är anmält. Även om vi får många anmälningar ser vi att de hör till samma inlägg.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ACDC
noob.

LOL

ACDC är avstängd, inlägget behövs inte anmälas längre. // Aqualize

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ACDC
noob.

LOL

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Har nu testat med både 169.01 och 163.75. 169.01 kraschar redan efter första sekunden (64-bitars), medan den i 32-bitars kraschar helt och hållet (drivrutinen alltså). 163.75 laddar in banan men kraschar efter det, både i 32 och 64-bitars. Hittade följande error i loggen;

[Error] <Scaleform> Error: CallMethod - 'gotoAndStop' on invalid object. [Libs/UI/HUD_RadarCompassStealth.gfx]

Permalänk
Medlem

Tack så mycket ampariii, uppskattas verkligen.

Visa signatur

Q6600 2048mb DDR2 600 mhz PNY 8800 GTS

Permalänk

Allt snack förut om att Crysis vore bra optimerat.. bullshit.
Allt på High och 2x AA= cirka 25 fps med systemet i sign.
Liksom.. 25 fps med 8800GTX och 1280x1024 upplösning, skitspel säger jag bara.

Dessutom blev jag inte så imponerad av grafiken.. och jag gillade inte själva spelupplägget lr hur man ska säga.
Crysis är nog det mest överskattade spelet efter CS och WoW.
Det är vad jag tycker.

Permalänk

Fick just syn på att ebgames.se har lagt ut crysis på sin sida, releasedatumet som står där är den 30 november.
Detta måste väl självklart vara fel, har dock förbokat i en av deras butiker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Allt snack förut om att Crysis vore bra optimerat.. bullshit.
Allt på High och 2x AA= cirka 25 fps med systemet i sign.
Liksom.. 25 fps med 8800GTX och 1280x1024 upplösning, skitspel säger jag bara.

Dessutom blev jag inte så imponerad av grafiken.. och jag gillade inte själva spelupplägget lr hur man ska säga.
Crysis är nog det mest överskattade spelet efter CS och WoW.
Det är vad jag tycker.

Jag hålla med lite faktiskt. Crysis är lite överhypat.
Jag har knappt spelat demot alls, tycker 30fps suger och jag vägrar sänka min upplösning till 1680 eller 1280.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Jo det är fan synd om alla stackare med quad core 8800gtx ultra sli setups som knappt kan få stabila 30fps i höra upplösningar.

Permalänk
Medlem

Ahahahaha! Så spelet suger bara för ni inte kan spela det?

Ja jävlar...

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eMPiii
Kan ingen göra en guide hur man använder sandbox, eller finns det längre bak i tråden?

http://doc.crymod.com

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!