Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av diggarn
Vi lider av samma problem! Riktigt störigt, köpte nyss 4 noctua fläktar samt en fläktkontroller för att få datorn ännu tystare(och i förhoppning om att det bättre luftflödet skulle få tysst på nätagget), och fyfan vad tyst den var, tills nätagget satte igång ---igen----, går i tankarna om en noctua till och en zalman fanmate 2 till det för att slänga in det i åbäket. Känns dock lite jobbigt att börja modda ett nätagg för 1200 spänn... vad är det för nätagg du har? inte ett cooltek 600w eller?

när jag har fått tyst på nätagget är det faktiskt skärmen som låter mest

älskar mitt p180

Nej då, inte något så lyxigt.. höhö.. Det är en gammal trotjänare på just över 300w! Var hur tyst som helst i gamla chassit (tower), nu i HTPC chassit.. IIIIIIK.. tyst i början, sen börjar vi våran flygtur med jumbojetmotorerna vid örat, sittandes på vingen..

Visa signatur

Asus P5B | Intel Core 2 Duo 2.8 GHz E7400 | Samsung Spinpoint 250GB | 4GB DDR2 Corsair | Gigabyte GeForce 7600GS Silentpipe 512MB | Thermaltake Big Typ 120VX | Antec Solo

Permalänk
Medlem

Min 120mm 230V 130Watt Papst fläkt.. i metall.. den låter som en jumbojet på startbanan.. Full fräs 24/7

som tur är har man en vanlig strömbrytare på sladden, sådan lamp grej xD

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

tja e väla fläkten på laptopen som låter mest när den drar igång
likadant på morsans burk..lagren är slitna eller bara fulla med dust!

Permalänk
Medlem

allt lever om som faen :(, fast mest mitt Hiper Type-R 530w som går att grilla på, även fast den lilla 80mm bak på varvar på värre...

Visa signatur

<Insert datorsystem here when you have strength to do it>

Permalänk
Medlem

VGA-kylaren låter mest (standard 7600GT). Ska dock byta ut den inom några dagar. På plats två kommer nätaggregatet som även det ska bytas ut i samma veva.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Antar att mitt Nätagg låter mest. 3 - 4 år gammalt och det tjuter nästan om det... ser fram emot att köpa mitt nya Corsair 450W i slutet av månaden!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

det som låter mest ? måste va Windows default
vilken meningslös tråd på ett OC forum.... och mig varnar dom? snacka om WM i spam,men det är detta som sätter ribban på ett svenskt OC forum!.
typ division 5 (hoppas att jag inte blir avstängd nu) de va ju inte några personliga påhopp eller så? mest en tanke på tråden!.
jag har sagt det förut i en annan topic, killen tar bort ena chassi sidan och upptäcker att datorn blir kallare?????? omg! nobel nästa eller?: snubben frågar om det är bra eller? no comments.
over and out;

Visa signatur

Burk1 4770k+ asus970 Burk2 4770k-asus 780ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lapdance
det som låter mest ? måste va Windows default
vilken meningslös tråd på ett OC forum.... och mig varnar dom? snacka om WM i spam,men det är detta som sätter ribban på ett svenskt OC forum!.
typ division 5 (hoppas att jag inte blir avstängd nu) de va ju inte några personliga påhopp eller så? mest en tanke på tråden!.
jag har sagt det förut i en annan topic, killen tar bort ena chassi sidan och upptäcker att datorn blir kallare?????? omg! nobel nästa eller?: snubben frågar om det är bra eller? no comments.
over and out;

Alla har olika intresse och olika syn på vad som är onödigt.

Om du anser att detta är en onödig tråd så borde du typ slutat läsa efter 2 inlägg och zappat vidare till en för dig mer intressant tråd. Att du lägger ner energi på att skriva att detta är en onödig tråd bevisar ju bara att du inte är så seriös som du vill framhäva dig.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Lätt grafikkortsfläkten.
sapphires x1950pro med orginalfläkten.

Permalänk

Nu är det grafikkortsfläkten (8800GT) som låter mest när jag spelar

Visa signatur

CCNA

Permalänk
Medlem

Nätaggregatet, Xilence 600W. Allting annat knäpptyst, typ

Fläkten surrar och det sprakar lite mystiskt?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 3.6GHz || Asus ROG Strix B450-F Gaming || Asus GeForce GTX 1660 Super || Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3200MHz || Corsair RM650X V2 650W || Kingston A2000 1TB NVMe M.2 || Fractal Design Define C

Permalänk

NU är HTPCn så gott som tyst, lite sus från nätagget.. så det enda jag kan beklaga mig över är mina två 80mm fläktar i stationära som låter lite mer än önskat..

Visa signatur

Asus P5B | Intel Core 2 Duo 2.8 GHz E7400 | Samsung Spinpoint 250GB | 4GB DDR2 Corsair | Gigabyte GeForce 7600GS Silentpipe 512MB | Thermaltake Big Typ 120VX | Antec Solo

Permalänk

CPU-fläkten ligger på ~3000rpm nu.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

Mina 2st Western digital 500GB SATA-2

Visa signatur

-=[ Asus M2N-SLI Deluxe ] - [ AMD x2 4200+ 65w ] - [ 4x1GB Kingston DDR2-667 ] - [ AMCC 3ware Escalade 8506-8 PCI-X ] - [ ~8 TiB HD ] - [ ATI Radeon HD 2600XT ]=-

Permalänk
Medlem

Mitt nätaggregat, Corsair HX 520 W... besviken på ljudnivån.

Permalänk
Hedersmedlem

kan inte klaga på knattret från mina Raptor:s för dom presterar därefter.
Det är de övriga HDD:na som låter. cpu, nb, gpu för inga ljud alls pga vattenkylningen. nätagget.. svårt att avgöra.
Det bästa jag gjort är att skaffa vattenkylning!
även fast chassilocket inte sitter på så låter datorn mycket mindre än innan.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p3113
Mitt nätaggregat, Corsair HX 520 W... besviken på ljudnivån.

hmm, låter lite trist, det är det nätaggregatet som jag har tänkt ersätta mitt cooltek 600w för att jag tycker det låter för mkt

Permalänk
Medlem

Är nog mina Tricool fläktar som går på 5v.. (nej, de är inte särskilt högljudda)

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Avstängd

HD, Raptor.
Främre fläkten när den inte är variablestyrd ännu.

Men maskinen är tyst och går kallt.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

i min låter det ifrån DVD-Brännarn som vibrerar mot plastkanten när den börjar läsa skivor, men smart som ja är satte ja en pappersbit mellan

Visa signatur

OLD FASIONSHOW...
Gigabyte GA-MA790X-UD3P. AMD Phenom black edition 3.4Ghz,Corsair 2 GB 800MHZ, Asus 3870 512MB DDR4 851MHz/1143MEM, 2,7 TB. HD 4,7TB och en ful jävla burk!

Permalänk
Avstängd

min jävla amd fläkt som låter om som ett japlan

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Medlem

Mest min nya 120 fläkt bak (Billig Zalman) Har dock inte satt dit motståndet heller. Annars är mina övriga fläktar etc. nästan knäpptysta. Corsair 620W knäpptyst, CPU hörs lite, men väldigt knappt och hårddisken tyst. Jag har dock inte testkört nya kortet än, då jag får in den imorgon. DVD låter lite med, men det är bara när den arbetar fullt.

Permalänk
Medlem

hela datorn xD Nej men när mina gamla hårdiskar börjar läsa/skriva får man sätta in öronproppar i öronen. Dom lät mindre förut men nu har en börjat låta som fa-an. Känns som att den inte mår så bra

Permalänk
Medlem

Nätaggets fläkt, som ändå är ubbytt. Min 80mm nexus låter en del och mitt 800gts tar resten av ljudet.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

mitt x1900xt och antec 900 chassis fläktar låter mest( har de på medium)

Visa signatur

1)Antec 900,q6600 @ 2.8ghz, 2gb , asus striker extrem, 8800GTS 512mb, 24" HP 2408H
2)AMD 3800+@ 2.6, 2gb, Gigabyte GA-K8NF-9, Ati 2600pro 256mb, Samsung 17" LCD Syncmaster 740BF
3)HP dv6599eo, T7300,2gb,8400gs

Permalänk
Medlem

western digital 10 000 rpm diskar
knattrar utav bara helvete när de
arbetar. ångrar att jag tänkte på
bättre prestanda i första hand när
nya maskinen monterades ihop.
samsung och seagate gör verkligen
tysta diskar i jämförelse. skillnaden
är markant.

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

min processorfläkt, sätter i ny snart

Visa signatur

AMD 5600+ | 2 gb ram | 500gb WD, | Geforce 8800GTS 640mb | Asus nf 570 Ultra | Logitech G15 | Logitech MX518 | CM 690 | Crosair 520w | Zalman 9700LED

Permalänk

Min zalman cpufläkt på 1350 rpm. Fast när jag spelar drar jag upp gbufläkten fullt och då låter den mest även om jag då inte hör den.