Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Håhhå sluta trolla och gå o ställ er i garderoben tills ni fattat att ni sitter o slåss på ett forum och skriver onödigt skit..

Skriver inte alls massa skit.... lägger fram personliga uppfattingar om denna dator, för detär väl det man gör på ett forum till största delen. Var på väg att köpa den, men blev räddad i sista sekund.

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svärige
nej, du är vekligen patetisk. DU HAR KNAPPT SKRIVIT ETT VETTIGT INLÄGG I DENNA TRÅD.....
(kan du & Mr Axis något om datorer överhuvudtaget ? (det ENDA ni gör är att prata skit om andra datorer eller människor !!!

fy f"n vilken sunkig tråd............
---------------------------------------------------------------------------------------

bwahahaha!
jävligt koolt å sätta * i "fan"
pwnd! :D:D:D

Permalänk
Medlem

För alla intresserade facebook användare finns nu en grupp för all Dell Xps M1730 Entusiaster

"Dell Xps M1730 Entusiaster"

http://www.facebook.com/group.php?gid=5398628603

Bilder, info, länkar och filmer! Ständigt uppdaterad!

Diskutera och hjälp själv till att hålla infon om maskinen uppdaterad!

Permalänk
Medlem

Han satte faktiskt ett " istället för *. Jag tror att jag har hittat en sjukdom/skada hos Lederhaiff Kluff, synfel.

Ni kanske tycker att den är ful men inte jag, jag tycker den är snygg men lite tjock. Tyngden är inget problem om man har en väska så ni är nog bara lite feminina av er

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Sen får man väl räkna med lite vikt också om datorn huserar två grafikkort i SLI som dessutom behöver bra kylning. Så jag förväntade mig knappast en slimmad laptop som kunde kyla ner dessa två kort.

En annan idé kan vara att Dell väntar på 8800m serien om den nu kommer att heta så som lär kräva mer kylning än dessa två 8700GT därav tjockleken på datorn. Men 5 kg är inte tungt, den är trots allt en desktop replacement.

Jag byggde mig en grym desktop dator, men jag äger även en XPS M170 och skulle mer än gärna vilja ha den här nya XPS M1730. För trots allt är det härligt att spela på en laptop, som du dessutom kan ta med överallt, det kan jag knappast med min desktop dator. Tar alldeles för mycket plats, men en sån här slänger du ner i en väska och sen bara att bära med den

Visa signatur

Desktop: Core I7 2600K @ 4Ghz, 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600 MHz, GTX 680.
TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst för rensing och avstängning av användare som inte kunnat hålla sig till reglerna*

När rensningen är klar låses tråden upp igen.

*tråd upplåst utan rensning*

Denna tråd är lite av ett lågvattenmärke i forumet.

Följande personer har stängts av på grund av sitt uppträdande i tråden.

Danne_Jaha
Lederhaiff Klüff
Spanders
svärige

exxoritas får en varning för sitt uppträdande i tråden.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

är det någon här som har beställt hem en XPS 1730 ? Och isf vad för spec tog ni?

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
är det någon här som har beställt hem en XPS 1730 ? Och isf vad för spec tog ni?

tror dom som vill ha den väntar till priset sjunkit en aning...

Visa signatur

Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk
Medlem

Tror nog inte priset kommer sjunka särskilt mycket, kolla bara på 1710 och 2010, dom kostar fortfarande enormt mycket mer än likvärdiga, moderna modeller.

OT:

svärige (KSMB) 0 - SweC 2

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Underbar tråd.
Folk bränner sina konton bara för en lastpallsdators skull.

I övrigt använder jag hellre en dator i dessa dimensioner:

Permalänk
Medlem

Den såg ju....tunn ut! Modell?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av illusi0n
Den såg ju....tunn ut! Modell?

Gissa?

En mac med prestanda som en pc från -03 såklart

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluefish
Underbar tråd.
Folk bränner sina konton bara för en lastpallsdators skull.

I övrigt använder jag hellre en dator i dessa dimensioner:
http://maximac.se/nytt/bilder/200705069.jpg

Thats what i am talking about... riktigt snygg den dära...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Precis...

Jag gillar stilrena datorer, dvs raka motsatsen till denna. Designen på XPS1730 är gräslig (ska försöka förklara): En touchpad med lysande XPS-text, (stora) lampor som skiftar färg från blått till rött mm. Vissa kanske tycker att detta är tufft, men jag tycker att det är skrikigt, barnsligt och osmakligt.

//A [/B][/QUOTE]

Jag håller med dig till 100%, jag tycker datorn designmässigt är riktigt hemsk, bland det värsta jag sett faktiskt, speciellt med dessa lampor , påminner om turkarna i Södertälje som sätter blåljus på undersidan av Mercan/BMW och varvar på torget med "Tarkan" på högsta volymen, det blir pinsamt men dom förstår det liksom inte :), att "Less is more" är något som inte går hem riktigt :).
Dock så verkar den ha bra delar och prestandamässigt är den nog riktigt grym, det är nog ett nöje att spela spel på den.
Men 25 kkr för en bärbar dator är inte försvarbart för mig, ska man spela så är det stationär (vilket jag inte har) eller en konsoll.

Mvh
Team_AMD

Permalänk
Medlem

Slimmade datorer is the shit!!

For the record: är det någon på sweclockers som har en XPS 1730 än?! .. Bilder är ett måste iaf

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

va lungt de blev i tråden..... hmm undrar varför..

som du säger MasteraCe... slimmad is the shit.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Japp..bärbara ska vara nätta enligt mig, vill man spela kan man ha en konsol!

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Jag förstår hur ni kan argumentera om utseendet på datorn men inte storleken. Tjockleken och skärmstorleken är i stort sett nödvändiga för att dra nytta av allt godis som finns i den här lådan. Att jämföra dator och konsollspelande är som att jämföra äpplen och päron. En bärbar dator som faktiskt går att driva högkrävande spel på är efterfrågad hos många, min bror t.ex. är sjökock och ligger ute till sjöss i långa omgångar.

Något jag inte för mitt liv kan förstå är varför dom inte kan ge ut en "vuxen" version av XPS modellerna också. Kommer ihåg att dom gjorde något liknande med Harry Potter böckerna också, ett omslag utan allt lull lull så vuxna skulle kunna läsa i pendeln på morgonen utan att skämmas. Samma sak skulle verkligen behövas med den här datorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Jag förstår hur ni kan argumentera om utseendet på datorn men inte storleken. Tjockleken och skärmstorleken är i stort sett nödvändiga för att dra nytta av allt godis som finns i den här lådan. Att jämföra dator och konsollspelande är som att jämföra äpplen och päron. En bärbar dator som faktiskt går att driva högkrävande spel på är efterfrågad hos många, min bror t.ex. är sjökock och ligger ute till sjöss i långa omgångar.

Något jag inte för mitt liv kan förstå är varför dom inte kan ge ut en "vuxen" version av XPS modellerna också. Kommer ihåg att dom gjorde något liknande med Harry Potter böckerna också, ett omslag utan allt lull lull så vuxna skulle kunna läsa i pendeln på morgonen utan att skämmas. Samma sak skulle verkligen behövas med den här datorn.

WORD!!

Hade dom släppt en så kallad vuxen variant av denna xps, hade den varit betydligt mer intressant, troligen för väldigt många fler dessutom

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon

WORD!!

Hade dom släppt en så kallad vuxen variant av denna xps, hade den varit betydligt mer intressant, troligen för väldigt många fler dessutom

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flraer
Gissa?

En mac med prestanda som en pc från -03 såklart

Den kommer nog köra sönder din stationära laptop iallafall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MR Axis
WORD!!

Frågan är varför de gör en (sätt in valfritt namn)version. Kan inte tänka mig att det är så många som blir kåta på dioder och blinkande och samtidigt har 25 papp i madrassen.

Nä. Dell behöver nog se över sina strategier och planer framöver och se till att deras (framtida)kunder får lite valfrihet. Trodde att det var det som var vitsen.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4058

Jag tycker att den är snygg, men strömadaptern är STOR! Lampor och sånt går att stänga av.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluefish
Den kommer nog köra sönder din stationära laptop iallafall.

Nej, varför skulle den? Samma skit i båda.

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk

Ville bara medela att nu har min 1730 kommit. Har inte hunnit testa så mycket men första intrycket är väldigt bra.

Permalänk

fixa bilder och en rec?

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Verkar vara en grym dator. Dags att uppgradera min XPS M170 tror jag Inget fel på Dioder i datorn. Istället för att ha "stela" laptops föredrar jag då jag dioder, dessutom lyser den upp bra i mörkret om man lirar.

Visa signatur

Desktop: Core I7 2600K @ 4Ghz, 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600 MHz, GTX 680.
TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk
Medlem

Vad folk som klagar på den här datorn verkar ha missat är att det, om jag inte minns helt fel, faktiskt går att stänga av alla ljusdioder. De är alltså valfria, så att säga. Prestandan är det ju inget fel på heller, för att vara en bärbar. (Ja, det är en bärbar. En tung sådan, men en bärbar).

Hade jag haft mycket pengar så hade det blivit en sån. Vore nice med en dator man kan spela lite på som är någorlunda portabel. Problemet är att man i så fall vill ha två bärbara datorer. En som är mer portabel, och en som man kan frakta med sig ganska lätt. Tror inte jag skulle vilja ligga med 1730 i knät i soffan direkt... inte ens med IKEA's "laptop kudde". Helt klart en häftig maskin dock... 1730.

Permalänk

Tänkte att jag skulle knapa ihop en rec och lite bilder. Vad vill ni veta?? Skulle också ha kört lite tester på den, men vad vill ni att jag ska testa? Jag är helt ny på dehär med bench.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikael Sundberg
Tänkte att jag skulle knapa ihop en rec och lite bilder. Vad vill ni veta?? Skulle också ha kört lite tester på den, men vad vill ni att jag ska testa? Jag är helt ny på dehär med bench.

Kolla gärna om det jag sa med dioderna stämmer.