Permalänk
Medlem

Quad 6600 går SEGT !!!!

Hej.

Byggde en dator för en vecka sedan satte ihop alla komponeter perfekt allt funkade.

Men nu när jag ska installera program så som Adobe premiere/photoshop och tom Nero 8 går det sjukt sakta för att vara en ny dator med 4 kärnor 4Gb ddr2 800mhz och rubbet.

Mitt system är: Gigabyte DS4 moderkort , Intel quad 6600, 4Gb DDR2 800mhz Corsair, 520watt Corsair nätagg, Ati X600 256mb grafik.

Så kan någon vara snäll och ge mig tips på vad som kan vara fel och hur man ska åtgärda det tack.

Permalänk
Medlem

gör syntetiska tester för att se om system presterar som det ska

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palme_570
gör syntetiska tester för att se om system presterar som det ska

Hur gör man det?

Permalänk
Medlem

3dmark,Superpi,Sisoftsandra osv.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

okej och om det inte prsterar som det ska vad ska jag då göra. har inte klockat något alls

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hozzi
okej och om det inte prsterar som det ska vad ska jag då göra. har inte klockat något alls

Skriv här då.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk

Det går segt när du installerar ?
Konstigt mått på en dators hastighet. =P

Permalänk
Medlem

Om det är vid installation kan det ju faktiskt vara hårddisken som tryter.

Visa signatur

C2D E6850 @Stock || GigaByte P35C-DS3R || BFG GeForce 8800GT OC || Zalman CNPS9700LED || Corsair Dominator 2x1024 PC-8500 @(5,5,5,15) || Samsung 320GB SATA || Asus DVD-RW SATA || Corsair HX 520 Watt || Antec Nine Hundred --- CPU: 24/42*C | GPU: 49/72*C

Permalänk
Vila i frid

..eller att CD-romet är lika långsamt/"snabbt" som ditt förra. Lixom, installtionen spelar ju ingen som helst roll. Väl..?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasenfrasen
..eller att CD-romet är lika långsamt/"snabbt" som ditt förra. Lixom, installtionen spelar ju ingen som helst roll. Väl..?

Jepp HDD och optisk enhet brukar vara det som begränsar installationshastigheten. Det är när väl applikationen är installerad som man ser skillnaden i hastighet.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

4 Gb på ett 32 bit kan också göra systemet ostabilt. Jag kan tex inte klocka mitt grafikkort med 4 Gb minne i xp men med 2 eller 3 Gb går det bra, även i vista 64 bit fungerar det att klocka med 4 Gb minne.

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem

pio mode på hårddisken?

Visa signatur

Nätverksnörd