Permalänk
Medlem

Tror att störtsta problemet är pagefile på c:. Såg att den kan komma upp till 15gb när man spelar. Har man nu bara 2gb ledigt eller dylikt så förstår jag att det kan hänga sig.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaanin
För att det kostar pengar att fixa buggar.

iofs, Men man vill hellre ha kunder som säger ''köp detta spelet det äger'' istl för att dpm säger. ''köp inte detta spel det suger''. Så man hade tjänat å fixat dom små buggarna å satsat lite extra. Fast nu vet ju inte jag deras budget. ^^ Men EA verkar vara rätt så rika ;).

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Någon som har problem när man kör i grupp och går in i någon "instance" så ser man inte sin medspelare utan en av oss måste gå ut och in. Väldigt väldigt irriterande när det händer runt 90% av gångerna, någon annan med samma problem?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brancko
Någon som har problem när man kör i grupp och går in i någon "instance" så ser man inte sin medspelare utan en av oss måste gå ut och in. Väldigt väldigt irriterande när det händer runt 90% av gångerna, någon annan med samma problem?

jepp händer mig också ibland. och så zonar man och kan se den andre bara för att upptäcka att nu ser inte den andre mig.. extra störigt

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

testa gör såhär

första personen zonar först, när han har loadat klart så zonar nästa spelare in

kan funka bättre då

Permalänk
Medlem

Antar att det är pga att den första personen i gruppen som går in skapar sin random map, medans när den andra går in innan banan är genererad skapar den också sin egen, typ

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Har inte läst igenom tråden, så det kanske redan är sagt, men om du ska köpa Hellgate online med digital nerladdning så rekommenderas att välja USA och sedan land Canada - sedan kan du fylla i dina uppgifter som vanligt, förutom delstat som jag valde Yukon. Detta resulterar i priset 53 dollar vilket är 340 kr på mitt Visakort istället för 449 i den svenska butiken. Den enklaste hundringen jag sparat på länge...

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk

Ja. Nuvarande dollarkursen är mysig för oss européer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doolar
Har inte läst igenom tråden, så det kanske redan är sagt, men om du ska köpa Hellgate online med digital nerladdning så rekommenderas att välja USA och sedan land Canada - sedan kan du fylla i dina uppgifter som vanligt, förutom delstat som jag valde Yukon. Detta resulterar i priset 53 dollar vilket är 340 kr på mitt Visakort istället för 449 i den svenska butiken. Den enklaste hundringen jag sparat på länge...

ok, var rekomonderar du att man köper det ifrån då? vilken sida alltså och hur lång tid tar det från att man köpt det innan man får tillgång till att ladda ner det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doolar
Har inte läst igenom tråden, så det kanske redan är sagt, men om du ska köpa Hellgate online med digital nerladdning så rekommenderas att välja USA och sedan land Canada - sedan kan du fylla i dina uppgifter som vanligt, förutom delstat som jag valde Yukon. Detta resulterar i priset 53 dollar vilket är 340 kr på mitt Visakort istället för 449 i den svenska butiken. Den enklaste hundringen jag sparat på länge...

hur säljer du vidare spelet sen när du tröttnat på det? butikspriset är snarare 399 kr.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

lanbonden:

www.hellgatelondon.com

femkantig:

Nu snackade jag om digital nerladdning och från HellgateLondons sida kostar den 449:-. Jag säljer inte gamla spel, men om jag skulle göra det i detta fall så är det väl bara att sälja kontot med tillhörande cd-nyckel. Ladda ner klienten kan man göra via nätet. Fler frågor?

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doolar
lanbonden:

www.hellgatelondon.com

femkantig:

Nu snackade jag om digital nerladdning och från HellgateLondons sida kostar den 449:-. Jag säljer inte gamla spel, men om jag skulle göra det i detta fall så är det väl bara att sälja kontot med tillhörande cd-nyckel. Ladda ner klienten kan man göra via nätet. Fler frågor?

tackar för det. en sista fråga, går det att köra på eu servrarna om man köpte det från usa? det står:

Hellgate London
Direct download: English (Americas)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden
tackar för det. en sista fråga, går det att köra på eu servrarna om man köpte det från usa? det står:

Hellgate London
Direct download: English (Americas)

Absolut! Jag kör på EU server, bara att välja när man skapar sitt konto.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

doh vilket tråkigt format man får ner spelet i... det tar ju längre tid att dekryptera och packa upp det än att ladda ner de 6,8gigen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden
doh vilket tråkigt format man får ner spelet i... det tar ju längre tid att dekryptera och packa upp det än att ladda ner de 6,8gigen

Huh?
Köpde du spelet på disketter eller?

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Huh?
Köpde du spelet på disketter eller?

va? nä jag köpte det som direct download från deras officela sida som nämdes ca 5 inlägg upp.

EDIT. vilken server spelar folk på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden
va? nä jag köpte det som direct download från deras officela sida som nämdes ca 5 inlägg upp.

EDIT. vilken server spelar folk på?

Jag håller med, jag laddade ner klienten från piratebay istället - gick betydligt snabbare plus att allt funkade med en gång.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Snart är det dags för ny patch ^^. Hoppas denna kommer ta bort de flesta buggarna. I onsdags så hittade jag 2st unika saker men ingen av de hade några speciella attributes, ganska jobbigt.

http://www.hellgatelondon.com/underground/new-update-coming

Permalänk

Jag älskar spelet. Detta kommer från en mun som spelade ut Titan Quest för att man gillar att expa. Jag tycker om Hellgate London, men skulle kunna tycka om spelet mer, om det nu inte hackade så himla mycket. ibland springer jag runt med 1-2 FPS, då vissa monster exploderar, eller då jag slår sönder tunnor.

Men trots detta så spelar jag på, och njuter då jag väl kan njuta. Men är detta någonting som har uppkommit hos andra? Försöker läsa runt på olika forum utan att riktigt lyckas hitta något svar.

Sitter på en Amd Athlon X2 4400+, X1900XTX med nyaste drivrutinerna, 2GB Ram och Win XP Pro som jag nyss installerat. Jag har övervakat temperaturerna i mitt chassit, och även om grafikkortet pikar runt 80 Grader så fortsätter den att köra. Det kraschar aldrig, och även om min FPS ibland ligger lågt, så ligger den ibland högt också.

Den hoppar, vilket känns mystikt, då det känns som om att felet kanske dels ligger på min dator, men även på spelet. Någon som har någonting att komma med som hjälp? Skulel vara extremt trevligt.

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk
Medlem

Jag vägrar spela spelet föränn dom fixat prestandan i det.
Hade hoppats att senaste patchen skulle fixa det men nu kan jag inte ens spela spelet efter patchen, det blir bara sämre och sämre.
Login screenen är fortfarande buggad, mina karaktärer står som ett kors och när jag skall starta själva spelet efter lobbyn så laddar det sedan blir det inge mer.

Spelet har skoj gameplay så jag ser fram imot att kunna spela det men det känns som det blir nästa jul eller något i den här takten.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

Ah, patcharna har då hjälpt mig iaf. Spelet känns stabilare och har inte kraschat på länge nu.

Jag har nu tre karaktärer som alla ligger runt lvl 15-20 pga att jag aldrig kan bestämma mig vad jag vill spela

Visa signatur

..

Permalänk

Efter att ha varit i ren desperation så har jag nu fått stabil FPS. Efter att ha hoppat in i en nya area så har jag nu sprungit igenom flera nya areor, 3 nya stationer, och fortfarande aldrig droppat lägre än 20 FPS. Ligger stabilt på 40, och kan inom vissa areor komma upp i 80. Vet inte om det var den lilla patchen jag drog in i morse, men jag är då i alla fall glad.

Nu vet jag inte om jag vågar höja inställningarna en snäpp från medium. Vem vet, jag kanske bryter förtrollningen.

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk
Medlem

Går det att köra hellgata vi lan eller är det singel och online som gäller bara?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adzer
Går det att köra hellgata vi lan eller är det singel och online som gäller bara?

Singleplayer eller multiplayer på deras servrar. Så inget LAN.

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magatsu Taito
Singleplayer eller multiplayer på deras servrar. Så inget LAN.

Väldigt synd.

Permalänk
Medlem

Förstår inte hypet över detta spel, testade demot och det var Stor besvikelse, visst är ideen sjysst, men motorn är inte så värst bra, grafiken är inte specielt snygg heller, och när fienderna dör ser det ut som dom annimerats med 3-4 bilder, med andra ord, dom dör hackigt. ( min erfarenhet av demot iaf)

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cookie
Förstår inte hypet över detta spel, testade demot och det var Stor besvikelse, visst är ideen sjysst, men motorn är inte så värst bra, grafiken är inte specielt snygg heller, och när fienderna dör ser det ut som dom annimerats med 3-4 bilder, med andra ord, dom dör hackigt. ( min erfarenhet av demot iaf)

Som med allting annat antar jag. Spelet i sig har ingen djup story, men jag uppskattar det väldigt mycket. Söker ett lir som inte kräver att jag betalar per månad, samt kräver att jag läser mig in i storyn.

Om det är så att jag vill fortsätta spela mer allvarligt då jag blir 50 så visst, då kan jag betala. Ska bli intressant att se vilka nya areor de tänker lägga in, nya klasser och hur PVP systemet kommer att fungera. Då kan jag dra en slutsats om hur spelet kommer att vara, och om det är värt att betala.

Sedan så har spelet fungerat bra för mig. Min FPS har fixat sig, det har aldrig kraschat, samt att jag aldrig upplevt en bugg. Skadar heller inte att jag älskar tempot i spelet, och hur det är uppbyggt. Kanske bara jag som är sån.

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk
Hedersmedlem

Hoppades man kunde få lite hjälp. Har nästan precis börjat spela. Blivit lvl 6 eller 7. Ska göra uppdrag i St. Martin men har ingen aning om vart det ligger. har precis träffat Sage och använt bomben man fick.

Permalänk

Tryck på kartknappen ingame. Om jag inte har fel så e knappen "M"

Permalänk
Inaktiv