Permalänk
Medlem

Vet någon hur man löser problemet med Network error? Jag får det hela tiden föfan!! Jag får det när jag spelat cirka 10-15 minuter

Permalänk
Avstängd

lvl 50 bara =/ Skulle ha varit 99 som i diablo.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kåggan
0/6 visar att du har 6 "slottar" för mods i ditt vapen. Moddar är relics, fuels, rockets och så vidare. De fungerar ungefär som runorna gjorde i diablo 2 förutom att du kan plocka bort dem om du inte är nöjd med effekten.

Om du inte spelat diablo så ger runor/moddar plus i vissa attribut när du använder dem i ett föremål, t.ex. +3 Strength eller +17 physical damage.

spelar diablo2 än idag tackar

Visa signatur

Amiga 500 med extraminne!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Det här spelet buggar ju bara mer och mer.
Det går bara spela ca 1h innan man får "memory is exhausted" error.
Idag när jag loggade in så ser min login meny ut så här.
http://img378.imageshack.us/img378/6748/hellgatedollxj6.th.jp...

Snacka om att det behövs ett gäng fixes innan det går spela normalt.

Sedan så, varför har inte eu nått forum för, klickar jag på forum sidan på http://eu.hellgatelondon.com/ så kommer jag till US sidan och där kan jag inte logga in eftersom jag inte har US konto.
Och varför syns inte EU servern direkt när man skall logga in för?
Man måste klicka i show all för ens se den, det är som om att dom skäms över att ha en eu server och vill bara gömma den.
Flagship är nog det sämst spelföretag jag vet om atm, allt jävlas bara.

Du kör med så låga grafikinställningar, med ett nVidia 8800GTS 320Mb? Varför?
Och jag kan tipsa om att testa Empire Earth 3, innan du hävdar att Flagship är det sämsta spelföretaget just nu

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Läs min sign så får du se vad jag sitter på för dator osv
Spelet har seriösa memory leaks, det har inte nått med att göra att min dator är för långsam etc.

konstigt, min visar Us serven och jag måste klicka i show all får en se EU servern, och den kommer inte ihåg mitt accoutn name heller vilket är rätt störigt för man kna ju inte logga ut och sedna logga in för byta char för då stannar den bara i loadingen och inget händer, jag måste stänga av spelet och starta det igen för kunna byta char.

Ja mitt spel krashade nyss när jag kom till 3:e "staden", inget error eller nått bara plopp så försvann hellgate.
Känns som att man måste vänta tills efter nyår eller nått för kunna spela detta spel utan att bli förbannad varje kvart.

Mitt krashade väldigt mycket i början men har löst sig men får fortfarande network error

Och varför spelet är så "dåligt" nu är för att dem rushade releasen väldigt mycket. Alltså kommer det komma tonsvis av uppgraderingar innan det är så när komplett.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Du kör med så låga grafikinställningar, med ett nVidia 8800GTS 320Mb? Varför?
Och jag kan tipsa om att testa Empire Earth 3, innan du hävdar att Flagship är det sämsta spelföretaget just nu

Det där var med dx9 och allt på typ very high förutom shaders som var på näst högsta.
Jag höjde upp det till högsta nu på allt i dx9 och fick inge mindre fps, spelet ligger fortfarande på typ 10fps i varje station.
Sedan så är spelet inte direkt snyggt på max även i dx10, ser fortfarande ut som ett 1-2år gamalt spel.
kör 1024 bara för att ha det windowed så man kan se på film eller typ surfa samtidigt som man spelar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linkan92
Mitt krashade väldigt mycket i början men har löst sig men får fortfarande network error

Och varför spelet är så "dåligt" nu är för att du rushade releasen väldigt mycket. Alltså kommer det komma tonsvis av uppgraderingar innan det är så när komplett.

Jag rusha releasen? oO

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Haha blev ett litet fel där ja:P Det ska vara dom men det kanske du fattade.

Permalänk
Medlem

Jag sitter med 8800GTX pch 4600+ och 800mhz minnen. och får 1fps på vissa ställen..Känns som jag provat alla inställningar. Är det verkligen så dåligt optimerat spelet?
kör andra spel på max utan problem

har 60fps i städer
edit 2gb minne

hmmm kör i windowmode nu för o kolla cpu kraft, den använder ju bara 1 cpu

Visa signatur

Amiga 500 med extraminne!

Permalänk
Medlem

Tror in prolle ändå är lite flaskhals.
Eller är det bara i brinnande områden du får riktigt låg fps?

Permalänk

hmmm, jag kör med allt på very high (extreme på shaders) i dx10.
får några fps drops ibland när jag precis går in i städerna, men annars har jag högt antal frames.
tycker ju inte att de borde vara nåt problem för dig InTrance.

Visa signatur

:: Gigabyte P35-DS4 iP35 :: Q6600 @ 3,2 :: Corsair 4GB DDR2 PC-6400 :: Gainward GTX 460 GS 1GB:: Western Digital 150GB RaptorX 10000rpm, 500GB 7500rpm :: Corsair HX 620W :: Cooler Master STC-T01 :: razer Barracuda AC-1 ::
Razer Tarantula & Logitech G500

Permalänk
Medlem

Ptja, det är väl när jag skjuter lådor som är en våning upp på galler golv typ.. endast då antar jag. får typ 1 fps även vid lägsta på allting... Annars flyter det på very high överallt.. skumt skumt..
edit

Sitter o kör på low allting nu, spelet hackar sönder :/

edit igen, kom på
jag har en sådandär elmätare oxå så jag ser vad datorn drar i W. Den drar ca 220W när jag spelar hellgate. kör jag Company of heroes på max drar den ca 340W, hellgate verkar ju inte utnyttja allting?

Visa signatur

Amiga 500 med extraminne!

Permalänk

låter inge vidare kul.
vi får hoppas att dom optimerar de lite mer snart då.
(och fixar alla jävla crashar!)

Visa signatur

:: Gigabyte P35-DS4 iP35 :: Q6600 @ 3,2 :: Corsair 4GB DDR2 PC-6400 :: Gainward GTX 460 GS 1GB:: Western Digital 150GB RaptorX 10000rpm, 500GB 7500rpm :: Corsair HX 620W :: Cooler Master STC-T01 :: razer Barracuda AC-1 ::
Razer Tarantula & Logitech G500

Permalänk
Inaktiv

Jag kör på 1280x1024 (eller vad det är) med det mesta på max och har 30-50 FPS hela tiden, utom när jag går in i städerna, då kande hacka ganska bra en stund, men det slutar hacka när det gått en stund.

Permalänk

har hittat en någorlunda stabil nivå med high på textures och low-medium på AA & shaders i 1280*800. har 30-60 fps beroende på plats med enstaka drops till ca 20. stabilt för det mesta, händer att jag får "network error"

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Jag har allt så högt man kan dra det på 1280x1024 och har stabil fps på 70 i nästan alla lägen (utom de brinnande områdena som jag får 35 i).
HAr liknande setup som GodAmongMen.
Kör Dx9 i xp.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linkan92
Ja max lvln är 50 förtillfället

Clinch vad fan har hänt med dig du är ju aldrig inne..

Varit bortrest i ett par dar. Och jag invitade din karaktär. Du hade fått inviten om din karaktär hade existerat... "Emokrigaren" hittades inte av spelet.

Och "Grummler" var i ett annat guild, så kunde inte invitas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InTrance
Ptja, det är väl när jag skjuter lådor som är en våning upp på galler golv typ.. endast då antar jag. får typ 1 fps även vid lägsta på allting... Annars flyter det på very high överallt.. skumt skumt..
edit

Sitter o kör på low allting nu, spelet hackar sönder :/

edit igen, kom på
jag har en sådandär elmätare oxå så jag ser vad datorn drar i W. Den drar ca 220W när jag spelar hellgate. kör jag Company of heroes på max drar den ca 340W, hellgate verkar ju inte utnyttja allting?

Skumt nånting måste vara fel, jag kör 1280x1024 i dx10 vista64 med allt på max och det flyter på hur bra som helst, går aldrig under 50fps

Permalänk
Medlem

Ja jag har datorn i sign och i städerna så går det ofta ner till, ja...helt stilla i ett par sekunder innan det kommer igång igen, verkligen störigt när det tar nästan en halv minut att bara komma igenom en korridor som det inte är nå folk ens i.
Använde den där centralen för hoppa mellan "städerna" och oftastst så kommer loading screenen fram men det häner inget, datorn arbetar inte ens.
Då får man ctr-alt-del och döda spelet, starta upp det igen och börja om igen.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Har en C2D 3.2 Ghz med 2GB 800Mhz minne och ett XT1950XT kort

Jag kör med allting på högsta och resolution 2560x(xxxx) och det flyter hur bra som helst konstant

Permalänk
Medlem

Väldigt tråkigt att dom inte kunde ändra lite mer på miljöerna i campanjen, fast jag är väl för "kort" än så länge

Visa signatur

Amiga 500 med extraminne!

Permalänk
Medlem

Tjo
Har skummat igenom tråden och undrar är singelplayer lättare än multi.
Har en lina som är något instabil för tillfälet så jag kör singel och jag läste på förra sidan att folk hade problem i "The birttish museum" när dom kommer ut ur riften, jag kör blademaster och det var inte några som helst problem fick ta några livgrejer bara.
Jag vet att spelet blir svårare ju mer folk man spelar med men det trodde jag bara var när man spelade i grupp. Och jag fattade som dom var ensamma när dom mötte "mini bossarna".

Permalänk
Medlem

Inga mer som har problem med att spela?,
väldigt besviken på detta spel
crysis flyter ju utan problem

Visa signatur

Amiga 500 med extraminne!

Permalänk
Medlem

Jag har inga problem med varken fps eller diverse krasher. Har ingen aning varför..

Criller: Med ranged t.ex. Marksman eller Evoker har British Museum varit svårare än vad det är med Blademaster, det var det iallafall för mig.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

Enda stället det varit problem med fps är där det är mycket eld. Men inte så mycket.

Med en summoner så var det relativt enkelt att ta British

Kör nu med en blademaster, i lvl 17.

Permalänk
Medlem

trodde verkligen på detta spel men det är ju helt värdelöst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av psypuls
trodde verkligen på detta spel men det är ju helt värdelöst

Du kan ju utveckla lite mer om du vill.

F.ö så har jag fortfarande inte fått tillbaka texten. Börjar tro att jag lyckats ta bort fonten hellgate använder eller nåt.. Men jag har installerat om tre ggr nu och den kommer inte tillbaka :/

Visa signatur

..

Permalänk
Medlem

Någon som läst detta om Asiens character-wipe?? Implementeringen av patch0... Allas karaktärer raderas imorgon och alla får börja om. Populärt!

En sekund trodde jag att det gällde EU-servern också :/

Permalänk
Medlem

blir det character wipe så slutar jag spela.. trots att jag älskar spelet..

Permalänk
Avstängd

varför släpper dom ett halvklart spel? Jag läser att det krashar å hackar med värsting datorer. Så varför fixar dom inte dessa problem innan dom släppte spelet? =/.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
varför släpper dom ett halvklart spel? Jag läser att det krashar å hackar med värsting datorer. Så varför fixar dom inte dessa problem innan dom släppte spelet? =/.

För att det kostar pengar att fixa buggar.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない