Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maximo
Men va ruttet att spelet är nere för någon Guy Fawkes day(?!). Vad är det frågan om igentligen man betalar ju hellre för att slippa denna downtime än för de platta "themed events" som subscriber.....

Haha, dags att vänja sig om du ska spela online-spel i fortsättningen.

Permalänk
Medlem

Blir riktigt sugen på detta spel asså.
Diablo 2 håller jag på att lirar fortfarande och detta verkar ju vara lite samma stil.
Någon som vet om de funkar att spela co-op eftersom de var favoritspelsättet på diablo 2?
Eller om de möjligtvis går att lägga upp en lokal server om man tillexempel sitter på nåt lan.

Edit: Hur krävande är spelet.
Sitter på bärbara i sign just nu men ska skaffa lite bättre stationär snart 8800GT mm. Men tänkte om de skulle flyta på ett X700?

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk
Medlem

Det går att köra Co-op väldigt likt det i Diablo 2. Vet inte om det är möjligt att köra på LAN, men kör på internet och invita dina polare istället funkar lika bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Haha, dags att vänja sig om du ska spela online-spel i fortsättningen.

Nog är man van att servrar är nere alltid men att dom går ner extra för för att införa themed events kändes extra tråkigt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Det går att köra Co-op väldigt likt det i Diablo 2. Vet inte om det är möjligt att köra på LAN, men kör på internet och invita dina polare istället funkar lika bra.

Dom la alrig in en LAN funktion PGA säkerhetsskäl, "As of April 28, 2007...
There will be no LAN play in Hellgate: London.

Why?
It’s a security risk. We have closed servers. We don’t want other people learning how to circumvent our laser grid of defenses. We don’t want other people running their own fake HG:L servers and ripping people off.

Why does it suck and why is it good?
No LAN doesn’t suck at all. I know, I’m supposed to say things like that. It’s somewhere in my job description. LAN was great when we didn’t have broadband. But HG:L runs on closed servers and we have free online multiplayer that’s every bit as robust as Diablo II. So why even bother with LAN?
--Ivan Sulic"

drygt :/

Edit: tog det från FLashback BTW.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

Det är synd om dom tar ner servern klockan 15.00 och inte tex 06.00

Permalänk
Medlem

Asså jag blir ju galen. Har typ det sista questet i covent garden nu. Ska hitta en rift i "The birttish museum". Jag hittade riften. Satte in någon device ie nsak där och allting började typ sprängas. Då kom det upp en timer. Och jag flydde ut ur helvettet. När jag sedan var tillbaka i the brittish museum så var timern fortfarande uppe. Så jag satte snabbt som fan upp en PRD tillbaka till stationen. När jag var tillbaka så såg jag att uppdraget gick nu ut på att överleva, dvs det hette nu "SURVIVE". Vilket jag nu gjort?? Trode jag iallafall. Jag gick tillbaka in i museumet för at se om jag glömt något. Det enda jag hittade var 7 st enormt stora monster. Som absolut inte går att döda. Därvav förmodligen att uppdraget bara hette "Survive". Men vafan? JAG HAR JU ÖVERLEVT? Men ändå så har jag inte klarat questet?

Jag har provat att göra om det. Samma resultat. Jag möts av typ 7-10 stycken enorma bossar. Som inte går att döda.

Hur ska man göra?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Asså jag blir ju galen. Har typ det sista questet i covent garden nu. Ska hitta en rift i "The birttish museum". Jag hittade riften. Satte in någon device ie nsak där och allting började typ sprängas. Då kom det upp en timer. Och jag flydde ut ur helvettet. När jag sedan var tillbaka i the brittish museum så var timern fortfarande uppe. Så jag satte snabbt som fan upp en PRD tillbaka till stationen. När jag var tillbaka så såg jag att uppdraget gick nu ut på att överleva, dvs det hette nu "SURVIVE". Vilket jag nu gjort?? Trode jag iallafall. Jag gick tillbaka in i museumet för at se om jag glömt något. Det enda jag hittade var 7 st enormt stora monster. Som absolut inte går att döda. Därvav förmodligen att uppdraget bara hette "Survive". Men vafan? JAG HAR JU ÖVERLEVT? Men ändå så har jag inte klarat questet?

Jag har provat att göra om det. Samma resultat. Jag möts av typ 7-10 stycken enorma bossar. Som inte går att döda.

Hur ska man göra?

Jag lyckades döda dom gubbarna

Permalänk
Medlem

Dom går att döda, jag gjorde det 4 gånger i betan. det är bara hålla dig rörande och ha en massa health injectors

Permalänk
Medlem

Man dör ju för fort för att kunna hinna använda sina helath injectors? Man blir ju omringad?

Permalänk

jo de har biffat upp emperor och hans sidekicks ganska rejält efter betan. betydligt svårare nu. har bara passerat med en karaktär änsålänge och då dog jag 4-5 gånger innan jag fick dem.

blir du omringad gäller det som sagt att hålla dig rörande. spring baklänges och peppra allt du har. nackdelen med detta är fler statyer får liv allt eftersom ni passerar.. men visst går det

håller med om att bara "survive" är lite missledande. gjorde precis som du första gången för jag trodde hela museet skulle sprängas

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Som range är det svårare. Dog massor med min marksman. Med min blademaster var det busenkelt. Ställde mig i en dörröppning och vevade tills det inte kom några demoner att veva på längre

Permalänk

jo det var med just marksman det var tufft för mig med. ska till brittish museum med min summoner om förhoppningsvis 1 timme får se om det är annorlunda

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Min Summoner köttade i Brittish dock så blev det svårare senare i lvl 15 då man blir total ägd av nästan alla mobs:P

Ska nog köra om hela min summoner då jag specat den helt fel.

Eller kanske en Blade då den var skön när jag körde sp.

Permalänk
Medlem

Hehe som jag Linkan, fast min före detta Evoker då. Heeelt felspeccad

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Hade faktiskt inga som helst problem med British museum, varken med min engineer eller marksman. Kite:a runt dom tillbaka ut till spiraltrappan, körde escape emellanåt och heala upp mig. Simpelt

Också gjort en hel del felspeccar och fått spela om.

Vet inte så mycket om Marksman än så jag väntar med lite poäng, dock så VET jag att jag kommer köra Automatvapen specc så där ligger det ett par poäng. Bara lvl8 med honom nu men han röjjer på något galet.

Marksman ftw!

Inv han gärna till Sweclockers guilden, han heter "Teo"

Permalänk
Medlem

Hey alla hellgate spelare.

Jag har ett litet problem... när jag loggar in i hellgate och kör lite på min gubbe så blir jag disconnectad efter cirka 10-15 min, jag får ett meddelande där det står "Network error". Om jag loggar in igen får jag samma skit efter 10-15 min till... och detta har hänt cirka 5 ggr idag, å ifall detta händer när jag är mitt i en instans så börjar jag i början när jag loggar in igen. Vet någon vad det är för fel?! Det går inte att spela såhär

Jag testade att stänga av windows brandvägg men inget förändrades, så help me!

Permalänk
Medlem

Jag har känt en stor förbättring av servrarna de senaste dagarna. Känns verkligen som de laggar mindre och är mindre Network error.

Permalänk
Medlem

Network Error får jag också ibland, men inte så ofta..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Har lirat detta sedan sista veckorna i betan och det är underbart

Lirar så ofta jag har tid så jag är "bara" på lvl 19 just nu med min blademaster. Om nån vill teama up nån gång så skicka gärna ett meddelande in-game, mitt nick är Xalle.

Visa signatur

[b](..O'-')...O * \(x_X)/[/b]

Permalänk
Medlem

Har ett konstigt problem.
Fick spelet på releasedagen, lirat rätt mycket med tre karaktärer runt 10-15 lvl-snåret.

Allt flöt på bra tills för två-tre dagar sen, då börjar jag åka ur ungefär var 10nde minut (inte pga memory leak, utan servern tappade kontakten). Detta blev bättre så småningom men sen i går så kom en lite konstigare sak att störa mitt levlande.

Menyn är borta! Spelet bootar som vanligt, introfilmerna visas, och menyn laddas.... fast utan menyn. Spelet har inte hängt sig, animeringen i bakgrunden (elden runt loggan osv) flyter på men det finns helt enkelt ingen meny!?

Installerade just om spelet i tron att det var senaste patchen som hade knullat till det eller något liknande. Icket. Samma jävla problem.

Jag blir sur. Kör på Sydonai btw.

Visa signatur

..

Permalänk
Medlem

Tjenixen, jag har inte fatta det här med mods, 0/6 typ osv. ngn som kan dra lite snabbt hur det fungerar?, Superbra lir!, (har inga problem med servar, sydonai)

Visa signatur

Amiga 500 med extraminne!

Permalänk
Avstängd

Vilken är max lvl'n?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Inaktiv

level 50 va?

Permalänk
Medlem

Ja max lvln är 50 förtillfället

Clinch vad fan har hänt med dig du är ju aldrig inne..

Permalänk
Medlem

Det här spelet buggar ju bara mer och mer.
Det går bara spela ca 1h innan man får "memory is exhausted" error.
Idag när jag loggade in så ser min login meny ut så här.

Snacka om att det behövs ett gäng fixes innan det går spela normalt.

Sedan så, varför har inte eu nått forum för, klickar jag på forum sidan på http://eu.hellgatelondon.com/ så kommer jag till US sidan och där kan jag inte logga in eftersom jag inte har US konto.
Och varför syns inte EU servern direkt när man skall logga in för?
Man måste klicka i show all för ens se den, det är som om att dom skäms över att ha en eu server och vill bara gömma den.
Flagship är nog det sämst spelföretag jag vet om atm, allt jävlas bara.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

På loginmenyn ser jag det ända felet att din gubbes svärd flyter men det var ju inget stort. Memory saken har nog att göra med att din data inte orkar hålla igång spelt längre än en timme.

Forumet har jag ingen aning,

Men det där med servern så är min automatiska redan Europa server jag behöver inte byta. Kan väll vara att du installerade så valde du USA som alternativ,, men vad vet jag.

Permalänk

jag ser EU servern direkt...

"Eventually there will be some sort of forum locally on the EU site, but this date is still TBA." hämtat från HG's hemsida.

håller med om att spelet behöver några fixes.
Men för de mesta når jag får ett "Memory is exhausted" error brukar de gå att klicka på cancel/X å sen bara tabba upp spelet igen
om man inte får den om att de måste avslutas, inte lika kul...
det jäkligaste för mig är nog när nvidias drivisar crashar å jag får blåskärm inte roligt.

Visa signatur

:: Gigabyte P35-DS4 iP35 :: Q6600 @ 3,2 :: Corsair 4GB DDR2 PC-6400 :: Gainward GTX 460 GS 1GB:: Western Digital 150GB RaptorX 10000rpm, 500GB 7500rpm :: Corsair HX 620W :: Cooler Master STC-T01 :: razer Barracuda AC-1 ::
Razer Tarantula & Logitech G500

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linkan92
På loginmenyn ser jag det ända felet att din gubbes svärd flyter men det var ju inget stort. Memory saken har nog att göra med att din data inte orkar hålla igång spelt längre än en timme.

Forumet har jag ingen aning,

Men det där med servern så är min automatiska redan Europa server jag behöver inte byta. Kan väll vara att du installerade så valde du USA som alternativ,, men vad vet jag.

Läs min sign så får du se vad jag sitter på för dator osv
Spelet har seriösa memory leaks, det har inte nått med att göra att min dator är för långsam etc.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GodAmongMen
jag ser EU servern direkt...

"Eventually there will be some sort of forum locally on the EU site, but this date is still TBA." hämtat från HG's hemsida.

håller med om att spelet behöver några fixes.
Men för de mesta når jag får ett "Memory is exhausted" error brukar de gå att klicka på cancel/X å sen bara tabba upp spelet igen
om man inte får den om att de måste avslutas, inte lika kul...
det jäkligaste för mig är nog när nvidias drivisar crashar å jag får blåskärm inte roligt.

konstigt, min visar Us serven och jag måste klicka i show all får en se EU servern, och den kommer inte ihåg mitt accoutn name heller vilket är rätt störigt för man kna ju inte logga ut och sedna logga in för byta char för då stannar den bara i loadingen och inget händer, jag måste stänga av spelet och starta det igen för kunna byta char.

Ja mitt spel krashade nyss när jag kom till 3:e "staden", inget error eller nått bara plopp så försvann hellgate.
Känns som att man måste vänta tills efter nyår eller nått för kunna spela detta spel utan att bli förbannad varje kvart.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InTrance
Tjenixen, jag har inte fatta det här med mods, 0/6 typ osv. ngn som kan dra lite snabbt hur det fungerar?, Superbra lir!, (har inga problem med servar, sydonai)

0/6 visar att du har 6 "slottar" för mods i ditt vapen. Moddar är relics, fuels, rockets och så vidare. De fungerar ungefär som runorna gjorde i diablo 2 förutom att du kan plocka bort dem om du inte är nöjd med effekten.

Om du inte spelat diablo så ger runor/moddar plus i vissa attribut när du använder dem i ett föremål, t.ex. +3 Strength eller +17 physical damage.

Visa signatur

..