Missa inte Amazon Prime Deal Days!

OCZ 850w nytt låter väldigt mycket!

Permalänk
Medlem

OCZ 850w nytt låter väldigt mycket!

Hej!

Jag köpte precis ett nytt nätagg till min nya dator eftersom det förra inte räckte till.

Det jag hade innan var ett Corsair 520W som var riktigt bra. Problemet var att det inte riktigt orkade med när datorn var i full load.

Jag har därför precis köpt ett OCZ gamextream 850w istället som tydligen ska vara riktigt bra.

Nu har jag installerat allt och datorn går som en klocka. MEN... vilken ljudskillnad det är mot för Corsairen! Nätagget fullkomligt överröstar allt annat i datorn och då har jag ett 8800 Ultra mm som står och snurrar.

Det jag undrar nu är ifall det är normalt att nätaggen blir höga i ljudnivå när man kommer upp i 850w jämfört med 520w eller om det kan vara nått skumt med nätagget?

Tacksam för svar!
Fredrik

Visa signatur

GA-X58A-UD3R, i7 950 3,7Ghz, 12Gb OCZ Fatality 1600mhz, Intel SSD x25 80gb x2 RAID0, Gigabyte GTX460 1GB OC x2 SLI.

Permalänk

Det där med höga ljudnivåer är svårt, eftersom det är subjektivt.

Corsair 520w är en av de tystaste aggregaten du kan köpa. OCZ gamextream är inte lika tyst som Corsair, men anses ändå vara ett relativt tyst aggregat. Jag vet inte hur stor ljudskillnad det är på OCZ och Corsair aggregaten i db. Men en ökning med 3 db innebär en fördubbling av ljudnivån.

Jag skulle dock tro att det är fel på aggregatet, när ett aggregat väsnas väldigt mycket är det ofta ett tecken på att det är något fel.

Jag skulle föreslå att du tar kontakt med stället du köpte det på och föröker få ett nytt aggregat.

Permalänk
Hedersmedlem

Vilken dator klarade inte HX520 av? Vilka fel fick du?

Det kan omöjligt vara den i din signatur om du inte har en väldigt stor mängd HDs och DVD-brännare.

40A på 12V räcker i en modern dator till 8800GT/S i SLI och en C2D i bra fart, givetvis förutsatt att du inte har några specialsaker som belastar onormalt mycket.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Multiman, i första posten står det att han hade bla ett 8800ULTRA, så det borde röra sig om någon sorts ny dator:)

Visa signatur

Antec P180B | Corsair HX620W | Asus P5P55D | Core i7 860 | 4Gb Corsair Dominator 1600mhz | 1TB Seagate 7200.11 | GeForce GTX285 |
Vattenkylning: MCR220, MCR320, MCP355 (XSPC-top), DD Dual-bay Res | EK Wave, EK S-max NB | MCW60

Permalänk
Medlem

Borde ändå räcka, mitt Corsair 520w klarar:

8800ultra
Q6600
4096mb ram minne
2 brännare
3 hårddiskar

och lite annat utan problem

Visa signatur

|Chassi: Antec P182 |PSU: Corsair 520w |Moderkort: Gigabyte P35-DS4 |CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 B3 @ 2.4GHz + Scythe Mine 1100 Rev.b |GPU: Gainward 8800Ultra @ 650/2250 |Minne: 4GB Corsair 6400 CL4 |HDD: WD 500gb 7200rpm |Ljudkort: Creative SB X-Fi Fatal1ty Pro| - |Samsung 206BW (R)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petoria
Borde ändå räcka, mitt Corsair 520w klarar:

8800ultra
Q6600
4096mb ram minne
2 brännare
3 hårddiskar

och lite annat utan problem

Haha, här går jag och gruvar mig över nätagg, så skriver du att du har Corsair 520w med den spec jag tänker köpa (dock inte 3 hdds och 2 brännare). Perfekt, tackar :). Inge oroandes mer! Då blir det ett Corsair.

Permalänk
Avstängd

Har själv ett ocz 700watts agg å det lät åxå mycke, kompisen har ett likadant som även de låter.
fläkten som sitter i agget håller ruskigt dålig kvalitet, fattar inte varför dom satt i en så kass fläkt i ett annars bra agg.
jag skruvade upp mitt agg å satte in en 120s noctua fläkt å tyst blev det, om du ska byta ut fläkten så tänk på att garantin upphör, du måste löda om kablarna i agget eftersom det inte finns nån snabbkontakt.

Visa signatur

AMD 6000+ 3,3ghz. 4gb XMS2-6400 800MHz. BFG 8800gts 320mb 684/930.
ASUS m2n-sli deluxe. 74gb raptor. 3st samsung 500gd. 1st samsung 320gb
10765p 3dmark06. 8065p pcmark05 lightsmark 216,1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av super moren
Har själv ett ocz 700watts agg å det lät åxå mycke, kompisen har ett likadant som även de låter.
fläkten som sitter i agget håller ruskigt dålig kvalitet, fattar inte varför dom satt i en så kass fläkt i ett annars bra agg.
jag skruvade upp mitt agg å satte in en 120s noctua fläkt å tyst blev det, om du ska byta ut fläkten så tänk på att garantin upphör, du måste löda om kablarna i agget eftersom det inte finns nån snabbkontakt.

Snarare fläktkontrollern som är dålig och inte fläkten i sig, men men Corsair och Zalman har bra fläktkontrollers i sina.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Snarare fläktkontrollern som är dålig och inte fläkten i sig, men men Corsair och Zalman har bra fläktkontrollers i sina.

nix inte fläkt kontrollen, efftersom att man hör ett "mekaniskt" oljud i fläkten redan när den går i så låg fart som mär man spinner den med fingret.

byt bara fläkt om du är säker på att du klara av det (säkert).

Visa signatur

Permalänk

Bytte fläkten på mitt OCZ GameXStream 700W nätagg för nån dag sen till en Xilence Red Wing 120 fläkt för att orginal fläkten började leva om bara mer och mer.
Ha inte ens nå grafikkort som ta mycket ström så att nätagget måste vrida upp farten på fläkten.
Xilence Red Wing fläkten ha lite svårt att starta i början när fläktkontrollen inte vridit på så mycket stret till fläkten men efter kanske en halv minut då startar den.
Blev betydligt mycket tystare

Visa signatur

Asus ROG STRIX X99 GAMING I Intel Core i7 6800K @ 4,2 Ghz I Custom Vattenkylning I Corsair Vengeance LPX 16GB 3200Mhz CL15 I ASUS GTX 1080Ti STRIX I Thermaltake Core X9 + Core P3 I Corsair HX 850W I

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panzar_jocke
Bytte fläkten på mitt OCZ GameXStream 700W nätagg för nån dag sen till en Xilence Red Wing 120 fläkt för att orginal fläkten började leva om bara mer och mer.
Ha inte ens nå grafikkort som ta mycket ström så att nätagget måste vrida upp farten på fläkten.
Xilence Red Wing fläkten ha lite svårt att starta i början när fläktkontrollen inte vridit på så mycket stret till fläkten men efter kanske en halv minut då startar den.
Blev betydligt mycket tystare

kör dualchanel, fad

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av super moren
kör dualchanel, fad

vad är det?

Visa signatur

AMD 4400+ X2 1MB 2.3ghz @3.1ghz, 3GB RAM DDR2 667mhz, Asus 2600Pro 512MB (Welcome to tray)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bacel93
vad är det?

dual chanel, är en dos chanel No 5 bakom varje öra.

Nej men ärligt talat, så vet jag inte riktigt vad han yrar om. Dual channel kan ju minnen köras i om man har två med samma specifikation, men jag tror inte att det är det han menar.

Kan faktiskt inte komma på något som har med fläktar eller nätaggregat att göra som skulle kunna stämma in på "Kör dualchanel, fad"

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan

Det kan omöjligt vara den i din signatur om du inte har en väldigt stor mängd HDs och DVD-brännare.

40A på 12V räcker i en modern dator till 8800GT/S i SLI och en C2D i bra fart, givetvis förutsatt att du inte har några specialsaker som belastar onormalt mycket.

Håller med dig
Kul o veta vilken dator som ett HX520 inte klarar driva XXD?

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
dual chanel, är en dos chanel No 5 bakom varje öra.

Nej men ärligt talat, så vet jag inte riktigt vad han yrar om. Dual channel kan ju minnen köras i om man har två med samma specifikation, men jag tror inte att det är det han menar.

Kan faktiskt inte komma på något som har med fläktar eller nätaggregat att göra som skulle kunna stämma in på "Kör dualchanel, fad"

Det var snällt av dig, att du förklarade så bra du kunde, Tack:D

Visa signatur

AMD 4400+ X2 1MB 2.3ghz @3.1ghz, 3GB RAM DDR2 667mhz, Asus 2600Pro 512MB (Welcome to tray)

Permalänk
Medlem

Pröva byta plats på dator, kan ibland vara en fördel.

Visa signatur

hardqare.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan

Helt rätt Multiman, enligt Corsair egen support, så skall HX 520 fixa minst 44 Amp på tolv voltslinorna/(linan) vilket innebär att TS förmodligen är nära att kunna koppla in två stycken av de gkort ( 88Ultra) Han har.

Stilla fråga : Varför köper folk saker från OCZ som inte är minnen ?
I bästa fall är det exakta kopior de köper in, sätter på en klisterlapp med loggan och säljer för dubbla priset.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?