Kommandotolken (kör) kommer inte upp!?

Permalänk

Kommandotolken (kör) kommer inte upp!?

Hej jag har ett problem som jag har haft ett tag och jag vet inte varför eller när det kom.
Min kommandotolk vägrar att fungera, varje gång jag går in på Start---> Kör så kommer den upp i en milli sekund sen försvinner, varför stannar den inte kvar? Någon som haft liknande problem eller någon som kan hjälpa mig.
Tack på förhand /
Josef Svedlund

Ändring :
Felet är inte att den inte kommer upp, my bad.
Problemet är att jag inte kommer in i "cmd" / "command".
alltså jag kommer in i kör, men när jag skriver in cmd eller command och trycker på ENTER så kommer det fram i en millisek å sen försvinner, why?

Inte bara cmd som inte funkar även vissa program som öppnas på samma sätt tex vissa "installer.bat" filler blir det samma sak med?!

Testade annat nu oxå:

1.chkdsk

Funkar inte heller!

Visa signatur

All problems have a solution=)

Permalänk
Medlem

Re: Kommandotolken (kör) kommer inte upp!?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dj_Zattla
Hej jag har ett problem som jag har haft ett tag och jag vet inte varför eller när det kom.
Min kommandotolk vägrar att fungera, varje gång jag går in på Start---> Kör så kommer den upp i en milli sekund sen försvinner, varför stannar den inte kvar? Någon som haft liknande problem eller någon som kan hjälpa mig.
Tack på förhand /
Josef Svedlund

Ändring :
Felet är inte att den inte kommer upp, my bad.
Problemet är att jag inte kommer in i "cmd" / "command".
alltså jag kommer in i kör, men när jag skriver in cmd eller command och trycker på ENTER så kommer det fram i en millisek å sen försvinner, why?

Har du provat både command och cmd ?

Har du provat att starta dom manuellt ?
C:\windows\system32

cmd.exe
command.exe

Mvh
Niklas

Visa signatur

DeepCool CH260 | CPU: Ryzen 9800X3D | Ram: 64GB DDR5 6000mhz | GPU: RX9070XT 16GB | Nvme1: WD Black SN850X 1TB | Nvme2: Crucial P2 2TB | OS: Arch Linux

Permalänk

Re: Re: Kommandotolken (kör) kommer inte upp!?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av no-heat
Har du provat både command och cmd ?

Har du provat att starta dom manuellt ?
C:\windows\system32

cmd.exe
command.exe

Mvh
Niklas

Japp har testat både och, och även exe filen cmd.exe.
command.exe finns inte men dock en command.com-
MVH
Josef

Visa signatur

All problems have a solution=)